Hårddisk till viasat parabolbox

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014

Hårddisk till viasat parabolbox

Tjena,

Gick från canal digital till viasat idag funderar på om någon vet om man måste köpa hårddisk via viasat eller om det funkar med vilken som helst?

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: NA | PSU: Corsair AX760i | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det sitter väl en disk i boxen eller vad tänker du använda för hårdvara ?

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gnosjö
Registrerad
Okt 2011

@FlashTec:
det måste var Viasats egna usb stick och som jag vet så har dom ingen hårddisk

Moderkort:Asus SABERTOOTH Z77 | CPU:Intel Core i5 3570K | Kylare:vattenkylning GPU:Asus gtx680 2st DirectCUII | RAM:Corsair 16GB 1333Mhz |PSU: Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ Modulär
"citera för svar" missförstå mig inte? för udda skrivning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av mrqaffe:

Vad jag förstår vill han kunna kolla på Viaplay via sin digitalbox. För detta krävs då en hårddisk.

Men svaret på din fråga är Ja, det ska gå. Du kan testa med ett vanligt USB minne först. Det kan variera från box till box.

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av mrqaffe:

Skrivet av Sharazhd:

@FlashTec:
det måste var Viasats egna usb stick och som jag vet så har dom ingen hårddisk

Skrivet av Cenorida:

Vad jag förstår vill han kunna kolla på Viaplay via sin digitalbox. För detta krävs då en hårddisk.

Men svaret på din fråga är Ja, det ska gå. Du kan testa med ett vanligt USB minne först. Det kan variera från box till box.

Viaplay använder en liten usbsticka, den jag tänker på är den här viasat uhd hårddisken som är för inspelning och pausning av program

Men 1095 kanske är ett ganska bra pris.

Boxen är en Samsung GX-VI680SJ

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: NA | PSU: Corsair AX760i | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Behöver disken partitioneras/formateras på nått visst sätt ? Många boxar kör ju BSD som operativsystem och behöver nått "nix-filsystem"

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Origin
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av FlashTec:

Tjena,

Gick från canal digital till viasat idag funderar på om någon vet om man måste köpa hårddisk via viasat eller om det funkar med vilken som helst?

läs denna tråd https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=287609

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av mrqaffe:

Behöver disken partitioneras/formateras på nått visst sätt ? Många boxar kör ju BSD som operativsystem och behöver nått "nix-filsystem"

You tell me, har lyckats lokalisera att hårddisken heter Samsung VG-AHDD05A men lyckas inte hitta någon annan info om den mer än att den är på 500Gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014

Bara sista inlägget som hade nåt att komma med och det sa ju egentligen inte så mycket heller mer än att det typ kan funka