Permalänk

Skumt internet lr skumt spel?

Hejsan hoppsan! Då jag är ny här på sweclockers vet jag inte riktigt vad jag ska posta denna tråd så är detta helt fel tråd så är de bara att lägga in den där den hör hemma!

Ja så till mitt lilla bekymmer. Då jag spelar väldigt mycket WoW (World of Warcraft) så har jag märkt att när jag startar spelet så suger sig spelet åt sig väldigt mycket internet vilket gör att streams och annat jag kollar på börjar lagga..
Kollade upp vad jag hade i uppkoppling när WoW var avstängt vilket visa sig vara de vanliga, 97.43Mbit/s Ner och 80.51 Mbit/s upp.
Men när jag startar WoW så går mitt internet från 97.43Mbit/s Ner och 80.51 Mbit/s upp. Till typ 29 Ner och 13 Upp. Och med allt detta undrar jag då såklart vad är de som gör att WoW tar så sjukt mycket internet??

Tacksam för svar )

Permalänk
Medlem

jag gissar att wow hämtar patcher och uppdateringar, har du flera blizzard spel så kan det även vara andra titlar som hämtar/uppdaterar.. du ser det i battlenet launchern

Permalänk

@gidde: Jadu har haft detta problem väldigt länge nu och har bara wow nedladdat på datorn av alla blizzard spel

Permalänk

Spelet syncar väl mot deras server massa spelare, npcs osv som ska läsas in.

Prova stänga av nånstans döä inte är massa folk och npcer/mobs och se om det får samma effekt.

Kan tänka mig att det blivit värre sen de införde server hopping dessutom då det ska synca massa spelare även från andra servrar inte bara just den du är på.

Antar att det försvinner efter nån/några minuter eller så.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Har svårt o se att någon sync skulle ta den där mängden bandbredd. Finns fortfarande folk som spelar wow på 0,5/0,5Mbit adsl, det skulle inte vara möjligt om det krävde den där mängden bandbredd.

Mitt råd är att ta ner ett övervakningsprogram som kollar nätverket, där du får upp varje applikations nätverksanvändning. För något är knas.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Prova att slå av network optimization i Wow:s inställningar

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Prova att stänga av launchern i bakgrunden och se om du får bättre siffror.

Det finns inställningar i battle.net launchern för att begränsa nerladdningar.
Delta inte i p2p transfer.

Permalänk

oklart va problemet var. Men installerade om både battlnet appen och hela wow så de löste sig med bara de Vet inte om de kan ha vart att battle net launcher låg på disk c och wow på disk d.