PS2 slim model 7000 vs 9000

Permalänk
Medlem

PS2 slim model 7000 vs 9000

Hej funderar på att skaffa en begagnad PS2 slim för att kunna spela alla spel som man har igen.

Frågan är då vilken modell (om båda fins här) bör man välja då jag sett det fins två olika 7000 och 9000. Den senaste har nämligen inbyggt nätaggregat medan den tidigare värkar ha bättre kylning, anndra för och nakdelar? Eller det är strunt samma vilken man väljer

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Om den med bättre kylning låter mindre så hade jag valt den nätaggregatet ligger ju ändå undanstoppat nånstans

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Om den med bättre kylning låter mindre så hade jag valt den nätaggregatet ligger ju ändå undanstoppat nånstans

Jag vet inte om den har det eller ej, bara att när man kollar på videos där dom plokar i sär så ser det ut som om den har större kylfräns. Men här seger dom att 9000 är svalare och tystare och mer driftsäker.
Men då är ju även frågan om 9000 modellen kom till Sverige eller inte för har hittar bara 2anonser på 9000 medans 7000 finns det klart mer av.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Jag vet inte om den har det eller ej, bara att när man kollar på videos där dom plokar i sär så ser det ut som om den har större kylfräns. Men här seger dom att 9000 är svalare och tystare och mer driftsäker.
Men då är ju även frågan om 9000 modellen kom till Sverige eller inte för har hittar bara 2anonser på 9000 medans 7000 finns det klart mer av.

90000-modellen kom till Sverige, men antalet exemplar som såldes kanske var lågt då den kom ganska sent så de flesta som ville ha en slimmad PS2 hade haft ett bra tag på sig att skaffa 70000-modell. Det skulle också kunna vara så att de med 90000-modell är ännu mindre benägna att sälja då man har den senaste och minsta modellen (om man räknar in allt).

Även 70000-modellerna finns i många olika versioner och i minst två olika storlekar. De senaste väger klart mindre än de första modellerna.

Ljudmässigt och hållbarhetsmässigt tror jag de generellt är ganska lika, men har för mig att någon av 70000-modellerna hade nån designmiss som kunde förkorta livslängden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

90000-modellen kom till Sverige, men antalet exemplar som såldes kanske var lågt då den kom ganska sent så de flesta som ville ha en slimmad PS2 hade haft ett bra tag på sig att skaffa 70000-modell. Det skulle också kunna vara så att de med 90000-modell är ännu mindre benägna att sälja då man har den senaste och minsta modellen (om man räknar in allt).

Även 70000-modellerna finns i många olika versioner och i minst två olika storlekar. De senaste väger klart mindre än de första modellerna.

Ljudmässigt och hållbarhetsmässigt tror jag de generellt är ganska lika, men har för mig att någon av 70000-modellerna hade nån designmiss som kunde förkorta livslängden.

Okej Tack för ett genomarbetat och bra svar

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Har en 90000 som jag köpte ny runt 2009. Tycker inte den låter så mycket och det är den lättaste och minsta versionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.