Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands

Permalänk
Skrivet av Filix:

Är det någon som har testat PVP i detta spelet och vad tycker ni om detta isåfall?

Roligt men superbuggigt när jag prövade. Fanns inte heller något att låsa upp eller levla vidare så kändes onödigt att spela så mycket. Men de va roligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Är det många som har klarat ut spelet? Har kört ett tag men det blir ju så trist, jäckligt repetitivt... Även med vänner blir det tråkigt till slut. Grafiken är fantastik dock.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av h1ghv0ltage:

Är det många som har klarat ut spelet? Har kört ett tag men det blir ju så trist, jäckligt repetitivt... Även med vänner blir det tråkigt till slut. Grafiken är fantastik dock.

Jo, i början av sommaren eller så. Tog nog ungefär en månad från början till slut och då spelade jag i lagoma doser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av h1ghv0ltage:

Är det många som har klarat ut spelet? Har kört ett tag men det blir ju så trist, jäckligt repetitivt... Även med vänner blir det tråkigt till slut. Grafiken är fantastik dock.

Skrivet av anon5930:

Jo, i början av sommaren eller så. Tog nog ungefär en månad från början till slut och då spelade jag i lagoma doser.

Jag är lite sugen på Wildlands efter att ha spelat igenom The Division men hur fungerar matchmakingen om man spelar solo? I The Division var det helt nödvändigt att använda matchmaking under vissa uppdrag men i Wildlands har man istället ett par bottar med sig 24/7 som jag har förstått det.

Det går så klart inte att jämföra med riktiga spelare men gör de någon nytta? Eller rättare sagt, är det någon idé att ens försöka ta sig igenom storyn om man inte redan känner någon som spelar Wildlands?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Jag är lite sugen på Wildlands efter att ha spelat igenom The Division men hur fungerar matchmakingen om man spelar solo? I The Division var det helt nödvändigt att använda matchmaking under vissa uppdrag men i Wildlands har man istället ett par bottar med sig 24/7 som jag har förstått det.

Det går så klart inte att jämföra med riktiga spelare men gör de någon nytta? Eller rättare sagt, är det någon idé att ens försöka ta sig igenom storyn om man inte redan känner någon som spelar Wildlands?

Spelade igenom hela spelet solo, AI försöker sköta de andra karaktärerna med varierat resultat. Det mesta (allt?) jobb får man som spelare själv göra dock.

Permalänk
Medlem

Jag undrar ifall det är någon mer än jag som råkar ut för att det inte går att köra igång kampanjen? Om jag så tar och startar en ny kampanj, eller försöker fortsätta en påbörjad (som jag aldrig ens kommit in i), så kraschar spelet under tiden det laddar.
Skärmen blinkar till, och sedan kommer jag tillbaka till desktop.

Tittar jag i Windows loggbok så ser jag följande felmeddelande:
"Grafikdrivrutinen amdkmdap slutade svara och har återställts." (Händelse-id: 4101)

Värt att notera är att både multiplayer pvp samt benchmark fungerar helt utan problem, det är bara kampanjen som vägrar fungera.

Saker jag testat så här långt: Installera om spelet, ta bort cache-mappen under D:\Ubisoft Game Launcher\cache, provat massor med olika inställningar inne i spelet.

System:
Intel Xeon 5650 (x58 moderkort)
24 gig ram
AMD Radeon 570
Windows 10 pro (svenskt)

Permalänk
Medlem

Dammade av detta. Väldigt lätt förstå kritiken med att de ska va repetitivt och till synes oändligt med respawnande uppdrag men spelmekaniken fungerar gudomligt. AIn lyckas med konststycket att aldrig irritera men sen kan de ju bli lite komiskt när den man skuggar går förbi alla mina ai kamrater utan att se dem. Men att köra mikromanagement på dem ala rainbow 6 raven shield hade ju vart väl tufft naturligtvis. Online ska ju lösa den biten men orkar med online personer som trollar och inte följer min gameplan liksom... Ja jag är ensamvarg ingen teamplayer.

Men det har helt klart vart värt ett köp men om jag orkar grinda ut det vete tusan. Men det är ju ett lir man kan släppa i månader och ta upp igen utan att tappa tråden eller något så kanske när man för ovanlighetens skull vill köra ett fps med lite tuggmotstånd. Nu är det sällan särskilt svårt på näst sista svårighetsgraden iof. Var ett Sam Fischer uppdrag som blev bra frustrerande men det var väl det.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Notifikationer vid spelets start

Någon mer än jag som börjat få notifikationer på rewards vid spelets start?
Varje start så kommer samma lista med rewards och täcker för annan viktigare info i spelet.
Har provat att stänga av alla notifikationer i Uplay men dem kommer likförbannat.
Har inte haft detta tidigare. Tror det började ett par dagar sen.

Notifikationer till förbannelse överallt! Lagom irriterad....