Logitech G810 RGB Orion

Permalänk
Medlem

Logitech G810 RGB Orion

Tja jag skulle vilja stänga av att mitt tagentbord byter färg när jag byter gubbe. Jag har inte skapat nån profil för gta, men när jag spelar online så är mitt tagentbort rosa, vilket jag inte föredrar. Någon som vet hur man ska göra?

Permalänk
Inaktiv

Det går inte. Jag har bråkat med Logitech Gaming Software och kommit fram till att den fungerar bäst om man dödat processen.

Om du lider av att tangentbordet spyr ur sig regnbågsfärger osv på låsskärmen så har jag lyckats lösa det på ett fult sätt.
Ställ in den färgprofil du vill i Logitech Gaming Software.

Gör sedan en BAT-fil med följande i

taskkill /f /im LCore.exe

lägg BAT-filen i autorun.

Nu kommer Logitech Gaming Software startas och läsa in profilen, sedan kommer BAT-filen döda skiten. Då kommer tangentbordet behålla färgerna oavsett vad du gör.

Permalänk

Köpte själv ett G810 och efter ett tag börjar man tröttna på regnbågscirkusen, jag tror Logitech har gjort en stor miss att man inte kan låsa en färg som sen håller i sig efter omstart och inte kräver drivrutiner.

Efter lite googlande hittade jag att man kan hålla ned sol-knappen (andra till vänster om volymkontrollen) och sedan trycka på noll så byter man mellan solida färger. Dock måste man göra detta vid varje omboot.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Geeks Gaming

Settings->Keyboard/mouse->Keyboard light effects <on/off>

Funkar för mig (G910)

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av 3rd party software som heter artemis och där kan du konfiga upp färger osv hur du vill.
Länk till programmet:
https://github.com/SpoinkyNL/Artemis