IMDB stänger sitt forum

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

IMDB stänger sitt forum

IMDB stänger sitt forum den 20 Februari. Kommer tappa rejält mycket användare. Var ska man nu diskutera film? IMDB var ju rätt populär.

http://www.imdb.com/board/announcement

1090T | NH-U9S | GA-MA770T-UD3P | GTX 960 | 8 GB DDR3 | MX300 275 GB
Asus Book T100HA-FU029T | x5-Z8500 | 4 GB DDR3 | 64 GB
iPod 16GB 7th generation

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014

Mig tappar dom inte, visste inte ens om att det fanns ett forum. Använder bara imdb för att söka info om nån specifik film

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: NA | PSU: Corsair AX760i | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Synd, jag läste om det tidigare idag och blev lite besviken eftersom jag ofta använder forumet för att leta efter mer information om filmer, skådespelare etc. som inte framgår av den info som publiceras av filmbolagen/IMDB. Det är klart att många av inläggen håller ganska låg kvalitet men att ta bort kommentarsfunktionen helt känns som en ganska rutten lösning.

Filmtipset stänger ju också ner om ett par veckor så jag vet inte riktigt var man ska vända sig om man vill diskutera och kommentera film. Några tips?

| Define S | Asus Z97i-PLUS | 4690K | 212 EVO | HyperX Fury 16GB | MSI GTX 1070 Gaming X | Integra M 550W | ASUS PB278Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Forumet var/är väldigt användbart även om det spårade ur rejält ibland.
För några år sedan tog dom bort forum länkarna när man var inloggad som pro..
redan det kändes ganska ruttet, varför ska man inte komma åt forumet när man är inloggad betalande medlem.