IMDB stänger sitt forum

Permalänk
Medlem

IMDB stänger sitt forum

IMDB stänger sitt forum den 20 Februari. Kommer tappa rejält mycket användare. Var ska man nu diskutera film? IMDB var ju rätt populär.

http://www.imdb.com/board/announcement

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Mig tappar dom inte, visste inte ens om att det fanns ett forum. Använder bara imdb för att söka info om nån specifik film

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Synd, jag läste om det tidigare idag och blev lite besviken eftersom jag ofta använder forumet för att leta efter mer information om filmer, skådespelare etc. som inte framgår av den info som publiceras av filmbolagen/IMDB. Det är klart att många av inläggen håller ganska låg kvalitet men att ta bort kommentarsfunktionen helt känns som en ganska rutten lösning.

Filmtipset stänger ju också ner om ett par veckor så jag vet inte riktigt var man ska vända sig om man vill diskutera och kommentera film. Några tips?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Forumet var/är väldigt användbart även om det spårade ur rejält ibland.
För några år sedan tog dom bort forum länkarna när man var inloggad som pro..
redan det kändes ganska ruttet, varför ska man inte komma åt forumet när man är inloggad betalande medlem.