Åldersgräns för att åka till dreamhack själv

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017

Åldersgräns för att åka till dreamhack själv

Hej jag är 14 år just nu och vill åka på dreamhack summar 2017 kommer va 15 då. problemet är att ingen av mina föräldrar kan vara där men jag tycker att jag är tilräckligt stor för att vara där själv. har kompisar som ska dit ochså. bor ungeför 3 timmar från jönköping så bara om jag får sjkuss dit så borde det inte vara några problem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2007

§ 6.5 DreamHack har ingen åldersgräns, men deltagare under 18 år skall ha målsmans tillstånd för deltagande på DreamHack. Målsman ska informeras om dessa regler

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av xvikran97:

Hej jag är 14 år just nu och vill åka på dreamhack summar 2017 kommer va 15 då. problemet är att ingen av mina föräldrar kan vara där men jag tycker att jag är tilräckligt stor för att vara där själv. har kompisar som ska dit ochså. bor ungeför 3 timmar från jönköping så bara om jag får sjkuss dit så borde det inte vara några problem?

Håller dina föräldrar med dig om detta, det är nog den viktigare frågan?

Vad gäller reglerna så verkar det ju inte finnas någon åldersgräns.

http://dreamhack.se/dhs17/information/event-rules/
"6.4 DreamHack has no minimum age requirement; participants under the age of 18 should have their parent’s permission to attend DreamHack. Guardian shall be aware of DreamHack’s rules!"

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017

@doggywrap: Jo men det jag undrar är om du tycker är lämpligt att en 15 åring är där själv. mina föräldrar tycker att jag är för ung fast jag vet att det finns 12 åringar som är själv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016

Rimligen kan ingen här svara på om just DU är mogen nog att vara ensam på DH.

Argumentet "det är andra femtonåringar där ensamma" är ett icke-argument, av rätt uppenbara skäl.

Mvh, 40 år och tvåbarnsfarsa

i5 6600K @4,6 | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | 2133Mhz 4x4GB | ASUS GTX 1070 Rog Strix Gaming OC 8GB | 2x SSD 256+512GB | Fractal 500W | Fractal Define R3 Chassi | BenQ 24' 1080p| CM Hyper 212X CPU Cooler | Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

Jag var där själv första gången med några polare, vi var 12-13år .
Dock bor vi mindre än en timme ifrån jönköping, det spelar nog också in

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av TotalF:

Rimligen kan ingen här svara på om just DU är mogen nog att vara ensam på DH.

Argumentet "det är andra femtonåringar där ensamma" är ett icke-argument, av rätt uppenbara skäl.

Mvh, 40 år och tvåbarnsfarsa

My thoughts exactly.

Mvh 33 år och tvåbarnsfar.

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för offerter på custom-work! PM'a mig. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017

svårt att åka när man har över beskyddade föräldrar får inte ens vara ute när det är mörkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av xvikran97:

svårt att åka när man har över beskyddade föräldrar får inte ens vara ute när det är mörkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Aldrig vart på DH, men att va ensam där är nog ingen höjdare för ingen vaktar din dator - lätt att folk snor saker där.
En dag kommer du förstå att dom vill DITT bästa, men överlag på DH är det väl typ aldrig bråk eller tjafs och att det finns mycket personal som vaktar?
I slutändan är väl 99% där för att ha kul och spela spel tillsammans?

Fann detta via google:
http://www.dreamhack.se/dhw10/files/2010/08/foraldrarinfo_dre...

Cpu: i5 4670k @ 4.2GHz | MSI Z87 Mpower | SLI MSI GTX 770 Lightning+Gaming 2 GB | Corsair CL10 1600Mhz 16GB VENGEANCE LP | Orange Phanteks PH-TC14PE-RD | Chassi: Fractal Design Define R4 Arctic White | MK 85 Brown : Deathadder
Ljud: Pioneer A616 Mark II | B&W DM309 + DM601S3 | Sennheiser PC360 G4ME | DJ Utrustning: Hercules DJ4SET |