Koppla egen router istället för Com hems skräp?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sigtuna
Registrerad
Okt 2010

Koppla egen router istället för Com hems skräp?

Någon som vet om man kan koppla in en egen router till com hem, mitt wifi suger just nu. Eller är det så att man bara kan koppla egen EFTER com hems router?

Intel Core i7 2600k 3.5ghz, MSI P67A-GD55, XFX Radeon HD6970, 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s, Corsair SSD Force 3 Series 120gb, Corsair 8gb CL9 1600mhz xms3, Corsair TX 650W M 80+!

Man kan inte rå för andra människors beteenden!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2017

är det kabel eller fiber?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005

@MackanS: Man kan stänga av NAT och så i ComHems modem, och sedan sätta egen router efter.

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 1800X @4Ghz ] [ Asus 1070 ROG Strix ] [ Asus Crosshair VI Hero]
[ 16GB G.Skill RipJawsV 3200Mhz DDR4 ] [ Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 Pro 256GB ] [ Logitech G933 ] [ Corsair H115i ] [ Win10 x64 Pro ] 3dMark 17.260p CPU-Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008

@MackanS: Allt går såklart. Du skriver inget om din lösning eller miljö så jag utgår från att du inte har några speciell krav och då rekommenderar jag att du kompletterar med en eller två AP beroende på fastighetens storlek. Ubiquiti är populära och prisvärda enheter. Ex: https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-pro/

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Rent spontant skulle jag nog säga "stäng av wifi" i comhem boxen och så sätter du bara upp en ubiquiti ac pro AP eller något liknande? Då har du kvar kakan och kan äta den

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborgsområdet
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av Spiffman:

Rent spontant skulle jag nog säga "stäng av wifi" i comhem boxen och så sätter du bara upp en ubiquiti ac pro AP eller något liknande? Då har du kvar kakan och kan äta den

Precis var vi har gjort här hemma. Så +1 på denna lösning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sigtuna
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Spiffman:

Ok, får testa 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Intel Core i7 2600k 3.5ghz, MSI P67A-GD55, XFX Radeon HD6970, 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s, Corsair SSD Force 3 Series 120gb, Corsair 8gb CL9 1600mhz xms3, Corsair TX 650W M 80+!

Man kan inte rå för andra människors beteenden!!