Vilket ska jag välja? Bf4 lr bf1? Cs go spelare.

Permalänk
Medlem

Vilket ska jag välja? Bf4 lr bf1? Cs go spelare.

Tjena. Ska testa Battlefield tänkte jag men vilket ska jag ta? Spelar bara cs annars men vill ha lite mer.
Googlat som en galning sen igår men alla tycker olika.
Kanske blir tråkigt med gamla vapen i bf1 och inte så mycket valmöjligheter?

Om jag ska ha 4. Vilket ska jag köpa? Fanns massa olika versioner. Behöver jag allt?
Tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

Varken bf1 eller 4 ligger särskillt nära cs i "känsla" om det är vad du är ute efter. BF1 är enligt mig ett fantastiskt spel, fyran var jag inte direkt förtjust i. Har inte origin en återbetalningspolicy inom 24 timmar om man inte gillade spelet? Då kan du ju testa.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Beror på om du verkligen ogillar gamla vapen, själv tycker jag det är kul med lite omväxling

4an är väldigt moget och det finns väldigt mycket banor, dock är de flesta som kör det "bra" så kan vara lite jobbigt att komma in som ny, misstänker jag. Jag skulle nog testa 4an för 100:-, väldigt värt den pengen iaf. (För grundspelet)

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1341843

Rekommenderar att du testar båda!

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

@mrrobbs: Som priset är nu tror jag BF4 finns ruskigt billigt inklusive all DLC. Det kanske är värt att starta där just pga. priset?
Sen har jag personligen inte spelat BF1 sedan betan, jag tyckte att det jag spelade då var väldigt slump- och kaosartat där man kunde dö från alla riktningar, på alla sätt.
Jag avskyr moment i multiplayerspel där jag dör av chans, man kan kanske spawna in och bli sprängd av ett flygplan efter en sekund. Skicklighet ska avgöra, inte slump. Det finns "elitklasser" (googla det) i BF1, vilket jag heller inte gillar. Dessutom verkar "Hardcore"-läget inte vara riktigt bra i BF1 än, och HC är det enda jag spelar i BF-serien.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av mrrobbs:

Om jag ska ha 4. Vilket ska jag köpa? Fanns massa olika versioner. Behöver jag allt?
Tacksam för hjälp.

Jag har inte spelat BF1 mer än betan (vilken jag inte gillade) så jag ska inte tala om för dig vilket du ska välja, men om du går på BF4 så köp premium direkt. Du kommer vilja ha tillgång till alla kartor, och då är det alla DLCs dom gäller. Visst kan du köpa dem löst, men det blir dyrare än att gå på premium direkt, plus att du får lite annat trams (nån dogtag och lite annat onödigt krafs).

Jag har själv en drös timmar i BF4 och tycker det är ett riktigt trevligt spel, trots all grief det fått för ditten och datten. Jag tar det inte på så stort allvar, inga rage-quits eller knäckta tangentbord bara för jag hamnar på undre halvan av scoreboarden efter en match. Inget spel är perfekt, och om man hetsar upp sig till den milda grad att man får högt blodtryck av att man dör i ett spel, så är det nog dags att tänka om.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garvey:

Varken bf1 eller 4 ligger särskillt nära cs i "känsla" om det är vad du är ute efter. BF1 är enligt mig ett fantastiskt spel, fyran var jag inte direkt förtjust i. Har inte origin en återbetalningspolicy inom 24 timmar om man inte gillade spelet? Då kan du ju testa.

Ok, nä inte att det ska vara som cs. Spelar cod på Xbox med men vill prova bfpå datorn.
Kan jag köpa på media markt och lämna tillbaka dagen efter menar du ?

Skickades från m.sweclockers.com
Kom på vad origin e..

Permalänk
Medlem

[quote postid="16654801" userid="103946" name="Shudnawz"]
Jag har inte spelat BF1 mer än betan (vilken jag inte gillade) så jag ska inte tala om för dig vilket du ska välja, men om du går på BF4 så köp premium direkt. Du kommer vilja ha tillgång till alla kartor, och då är det alla DLCs dom gäller. Visst kan du köpa dem löst, men det blir dyrare än att gå på premium direkt, plus att du får lite annat trams (nån dogtag och lite annat onödigt krafs).

Jag har själv en drös timmar i BF4 och tycker det är ett riktigt trevligt spel, trots all grief det fått för ditten och datten. Jag tar det inte på så stort allvar, inga rage-quits eller knäckta tangentbord bara för jag hamnar på undre halvan av scoreboarden efter en match. Inget spel är perfekt, och om man hetsar upp sig till den milda grad att man får högt blodtryck av att man dör i ett spel, så är det nog dags att tänka om.
[/
Ok så bf4 premium ingår allt i?
Ska till mediamarkt nu. Ska se vad dom har.
Ska kolla prisskillnaden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master
Skrivet av mrrobbs:

Ok, nä inte att det ska vara som cs. Spelar cod på Xbox med men vill prova bfpå datorn.
Kan jag köpa på media markt och lämna tillbaka dagen efter menar du ?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, du behöver köpa digitalt i Origin-butiken för att det ska gälla. Kolla villkoren för att få lämna tillbaka spel först, dock. Det kan vara begränsningar i speltid osv.

Skrivet av mrrobbs:

Ok så bf4 premium ingår allt i?
Ska till mediamarkt nu. Ska se vad dom har.
Ska kolla prisskillnaden?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, precis. Men du kan lika gärna köpa det via Origin på datorn, eller skaffa en nyckel från typ Kinguin eller G2A tex. Finns massa sätt att köpa en nyckel utan att hålla på att tramsa med fysiska skivor.

Mediamarkt verkar inte ha annat än basversionen som kostar 179kr. Vill du då ha alla DLCs får du köpa Premium nån annanstans, tex på Origin, där det kostar 499kr i tillägg. Eller så köper du Premium Edition (basspelet plus alla DLCs) direkt för 499kr på Origin. Eller motsvarande version på tex. Kinguin för typ 350kr.

There is no end to the possibilities.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Nej, du behöver köpa digitalt i Origin-butiken för att det ska gälla. Kolla villkoren för att få lämna tillbaka spel först, dock. Det kan vara begränsningar i speltid osv.

Ja, precis. Men du kan lika gärna köpa det via Origin på datorn, eller skaffa en nyckel från typ Kinguin eller G2A tex. Finns massa sätt att köpa en nyckel utan att hålla på att tramsa med fysiska skivor.

Ok ska kolla det istället. Men är bf4 värt 500kr.
Bf1 är billigare lr det finns fler versioner av den med? Har inte kollat det än. Har bara mobilen och jobbar samtidigt;)
Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det bättre/sämre på kinquin lr origin? Tänkte på prisskillnaden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master
Skrivet av mrrobbs:

Är det bättre/sämre på kinquin lr origin? Tänkte på prisskillnaden

Skickades från m.sweclockers.com

Tekniskt är det ingen skillnad på spelet. Kinguin har buyer protection, så att om nyckeln du får skickat till dig inte funkar, får du en ny.
Klart att det blir enklare att köpa direkt på Origin, men prisskillnaden är ju halvstor.

Du kan ju alltid prova att köpa basspelet på Origin för 179kr, bara för det är enklast. Lira några matcher på vanilla-banorna, och om du gillar det, köp premium på Kinguin (typ 220kr just nu). Då hamnar du på relativt hanterbara summor för hela spelet, och du behåller möjligheten att lämna tillbaka basspelet (enligt Origins villkor) om du inte gillar vanilla.

Win-win.

Och ja, jag tycker nog att BF4 är värt 500kr. Eller det har varit för mig, men jag har ju spelat det sen det släpptes, så peng/speltimme är rätt låg för mig just nu. För dig kan jag ju inte svara, det beror ju på om du gillar det eller inte, och hur mycket du kommer spela.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Tekniskt är det ingen skillnad på spelet. Kinguin har buyer protection, så att om nyckeln du får skickat till dig inte funkar, får du en ny.
Klart att det blir enklare att köpa direkt på Origin, men prisskillnaden är ju halvstor.

Du kan ju alltid prova att köpa basspelet på Origin för 179kr, bara för det är enklast. Lira några matcher på vanilla-banorna, och om du gillar det, köp premium på Kinguin (typ 220kr just nu). Då hamnar du på relativt hanterbara summor för hela spelet, och du behåller möjligheten att lämna tillbaka basspelet (enligt Origins villkor) om du inte gillar vanilla.

Win-win.

Och ja, jag tycker nog att BF4 är värt 500kr. Eller det har varit för mig, men jag har ju spelat det sen det släpptes, så peng/speltimme är rätt låg för mig just nu. För dig kan jag ju inte svara, det beror ju på om du gillar det eller inte, och hur mycket du kommer spela.

Suveränt. Tror det får bli hela ändå.
Men det här med vanilla o sånt vad e det:)
Har bara spelat cs dom senaste 10 åren och cod på Xbox.
Kan googla efter jobb så slipper du förklara:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Rainbox Six Siege

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Lego Master

@mrrobbs:
Med "vanilla" menar jag bara BF4 basspelet, utan några DLCs, vilket är den enda version Mediamarkt har i sitt sortiment, iaf på webshoppen.

Om du ska köpa på Origin är det "standard edition" du ska välja om det är BF4 utan DLCs du vill testa först.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@mrrobbs:
Med "vanilla" menar jag bara BF4 basspelet, utan några DLCs, vilket är den enda version Mediamarkt har i sitt sortiment, iaf på webshoppen.

Om du ska köpa på Origin är det "standard edition" du ska välja om det är BF4 utan DLCs du vill testa först.

Tack för hjälpen.
Verkar inte som någon protesterar mot bf4 än iaf. Återkommer med resultat;)

Skickades från m.sweclockers.com

Vilka är snabbast på att skicka nyckeln?

Permalänk
Lego Master

@mrrobbs:
I teorin bör ju Origin vara snabbast, eftersom du köper spelet i samma klient där du laddar ner det.
Om du köper det nån annanstans så behöver du vänta på ett mail med nyckeln som du sen skriver in i Origin för att kunna påbörja nedladdningen. Men i min erfarenhet kommer nyckelmailen inom nån minut efter att betalningen är klar. Jag har ännu inte stött på några som helst problem med Kinguin, där jag av slump hittills köpt de flesta av mina nycklar som jag köpt av tredje part.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@mrrobbs:
I teorin bör ju Origin vara snabbast, eftersom du köper spelet i samma klient där du laddar ner det.
Om du köper det nån annanstans så behöver du vänta på ett mail med nyckeln som du sen skriver in i Origin för att kunna påbörja nedladdningen. Men i min erfarenhet kommer nyckelmailen inom nån minut efter att betalningen är klar. Jag har ännu inte stött på några som helst problem med Kinguin, där jag av slump hittills köpt de flesta av mina nycklar som jag köpt av tredje part.

Tack. E på g hem och ska kolla. Får man länk till nedladdning i mejlet med lr det kan jag ladda ner ändå innan jag fått nyckeln?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master

@mrrobbs:
Det du får i mailet är en produktnyckel, precis samma som står på insidan av fodralet om du skulle köpt spelet på Mediamarkt. Sen går du till Origin-klienten på datorn och reggar spelet med nyckeln där. Då dyker det upp i ditt spelbibliotek, och du kan börja nedladdningen.
Givet att inget går på röven, så bör du vara igång med nedladdningen inom 5 minuter efter att du hittat rätt spel på sidan där du tänkte köpa det.

Men som sagt, vill du ha öppet köp på spelet, så blir det att köpa direkt på Origin. Jag tror inte Kinguin och gänget har någon återbetalningspolicy om du inte gillar det, främst för att de inte kan stänga av spelet på ditt Origin-konto. =P

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Helt klart mer nöje i BF4 enligt mig. Men i BF1 behöver du knappt använda ADS, vilket kanske känns mer "hemma" för en CS:GO-spelare.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Jag och några polare skaffa BF1 vi lira det sammanlangt i 10 timmar sen tröttna vi . Ingen spelar det längre dessutom är servrarna på hardcore helt döda . BF1 hade cool trailer thats it . BF4 är mycket roligare och dessutom extremt mycket mer prisvärt så ja som många säger BF4 utan tvekan(btw du borde lagt till en omröstning så hade det varit enklare att få ditt svar)

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Du kan testa BF4 gratis med gametime.
https://www.origin.com/swe/en-us/store/free-games/trials

Citat:

Play it free for 7 days.
Squad up with your friends in 64-player online firefights without spending a dime. This is the entire Battlefield 4 experience. Launch the trial, start the clock, and play as much as you want for seven days.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

såg det precis. håller på att ladda ner men jag får bara 2.04 mb/sek så jag kan ju prova nästa vecka :0

Permalänk
Lego Master

@mrrobbs:
Så vad blev det då, köpte du BF4 eller vad hände?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@mrrobbs:
Så vad blev det då, köpte du BF4 eller vad hände?

Kör gratisversioner bf4 i helgen och ska se om det e nåt för mig. Spela lite igår fast själv. Helt ok fast roligare med polare i helgen.
Fattar nada om hur man blir squad med andra i spelet lr varför jag inte kan joina vissa servers.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du ska välja Rainbow Six Siege

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Du ska välja Rainbow Six Siege

Och vad är det då?:) ska hem efter jobb o kolla runt lite. Hann bara spela en liten stund igår. Tror bara jag kan spela vanilla fick nog inte hela i trial.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master
Skrivet av mrrobbs:

Kör gratisversioner bf4 i helgen och ska se om det e nåt för mig. Spela lite igår fast själv. Helt ok fast roligare med polare i helgen.
Fattar nada om hur man blir squad med andra i spelet lr varför jag inte kan joina vissa servers.

Skickades från m.sweclockers.com

Att du inte kan joina en viss server kan bero på att de har kartor från någon DLC i sin map rotation. Normalt blir du assignad till en squad automagiskt när du joinar en match, annars kan du trycka esc och klicka på Team setup för att flytta manuellt, och skapa en helt egen. Där går det också att låsa en squad för andra att joina, när du väl har dina polare på plats.

EDIT:
Du kommer runt problemet med servrar du inte kan joina genom att expandera serverfiltren (filterna?) och göra X i rutorna för de olika DLCs, längst ner i bilden här:

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Tycker 1:an känns roligare det lilla jag testade.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrrobbs:

Och vad är det då?:) ska hem efter jobb o kolla runt lite. Hann bara spela en liten stund igår. Tror bara jag kan spela vanilla fick nog inte hela i trial.

Skickades från m.sweclockers.com

Rainbow 6 Siege är nog skoj om man gillar CS:GO. Det är nästan lika "långsamt" och man kan lira plant/defuse bland annat. Finns mycket gadgets att använda sig utav och så vidare.

Jag har köpt det men inte spelat något. Min speltid är dyrbar nuförtiden och då har det väldigt låg prio

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Kolla youtube på gameplay från båda spelen och köp det du tycker verkar bäst för dig. Själv har jag betydligt fler timmar gjorda på 4an än 1an. BF1 är nog det absolut snyggaste spelet jag spelat. För att inte tala om kampanjen vars som verkligen berör.
Personligen är nog bf1 det absolut mest välgjorda spelet jag spelat, dock köpte jag overwatch strax efter bf1 och fastnade där ist då det är lite mer "min typ" utav spel.

Visa signatur

Ryzen3600 - Strix b450-E - Vega 56 - 32GB@3200MHz -
Acer 27" Predator XG270HU