Hjälp en vilsen själ, smartfåne 2-3000rixdaler!

Permalänk
Medlem

Hjälp en vilsen själ, smartfåne 2-3000rixdaler!

Jag behöver få lite tips på en android-mobil för 2-3000:-, dvs max 3000pengar

I dags läget så har..hade jag en Sony Xperia M4 Aqua, men där så har USB-porten gett sig, går inte att ladda den om man inte vickar runt på kabeln. Samt har jag lessnat ur på hur oduglig kameran är i den och dåligt med minne, ska man uppdatera något program, så gnäller den.

Så nu kör jag min gamla Samsung S3, där får man ju plats med alla programmen man vill ha utan gnäll, kameran är bra, dock inget 4G och såna nymodigheter.

Där det ju dags att spåna på något nytt i 2-3000:- klassen, men jag har attans ingen koll på vad man ska kika på?!
Såg att det kommer en Honor 8 Lite snart, är det något att ha?!

Hjälp en stackare är ni snälla.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en Nexus 6p för nån månad sen när de droppade till 2990:-

Otroligt nöjd med den, hade en Nexus 4 tidigare och var riktigt nöjd med den med, dock var kameran på den rätt kass. Det har de däremot åtgärdat ordentligt med 6p. Riktigt bra kamera.

Får du tag på en Nexus 6p för det priset så är det bara att rekommendera.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Vila i frid

Min Samsung J3 2016 (dual SIM) är en trevlig low-end med en prislapp som motsvarar självrisken på en hemförsäkring dvs man har råd att drulla. Prestanda i nivå med mellanskiktet.

Permalänk

Jag har en xiaomi mi5, betalade 1700:- för den.. funkar bra än så länge :^)

Permalänk
Medlem

vet inte hur hård prisgränsen e uppåt men nya samsung A3 2017 ligger på 3500 på giganten.
har haft min nu i en vecka o mycket nöjd med den

Permalänk
Medlem

@Lauge: har som max 3000:- att lägga på en ny mobifjant, uppdaterade mitt inlägg med det också.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

Pruta denna: https://www.blocket.se/stockholm/NY_Nexus_6P_64GB_Frost_med_l...

eller:
https://www.blocket.se/stockholm/Huawei_honor_8_32gb_olasta_o...

om du är student kan du få jättebra rabatter på molbiler via tele2.
men kolla blocket, finns massa oanvända mobiler som folk säljer för 1-2 tusen billigare.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ¤Reason¤:

Jag behöver få lite tips på en android-mobil för 2-3000:-, dvs max 3000pengar

I dags läget så har..hade jag en Sony Xperia M4 Aqua, men där så har USB-porten gett sig, går inte att ladda den om man inte vickar runt på kabeln. Samt har jag lessnat ur på hur oduglig kameran är i den och dåligt med minne, ska man uppdatera något program, så gnäller den.

Så nu kör jag min gamla Samsung S3, där får man ju plats med alla programmen man vill ha utan gnäll, kameran är bra, dock inget 4G och såna nymodigheter.

Där det ju dags att spåna på något nytt i 2-3000:- klassen, men jag har attans ingen koll på vad man ska kika på?!
Såg att det kommer en Honor 8 Lite snart, är det något att ha?!

Hjälp en stackare är ni snälla.

En Honor 8 (ej lite) bör du kunna lägga vantarna på för under 3000kr, antingen genom någon kampanj eller på tradera/blocket/Swedroid.

Moto Z Play kan nog gå att skohorna in i din budget, men blir återigen tradera/blocket/Swedroid på det med. Annars finns ju även OnePlus 3 som ligger inom din budget. Jag själv kör för tillfället med en Moto X Play som jag köpte på tradera för 1200kr. Är nästan samma mobil som Nexus 6. Duger fullt tillräckligt för mina behov, så kan du tänka dig att köpa begagnat 1-2 generationer bakåt kan du få riktigt kompetenta mobiler för en struntsumma

Kort och gott, sök begagnatmarknaden! Där gör du bästa köpet

Visa signatur

|R5 3600|Noctua NH-U12S|Vengeance LPX 2x8GB @3200MHz|Intel 660p 512GB|MSI B450 Tomahawk MAX|Gigabyte RX 5700 XT 8GB GAMING OC |Phanteks P300A|
MSI Optix MAG241CP 144Hz|Xtrfy M3 Heaton|Xtrfy K4 RGB TKL|RIG 400 Pro|

Permalänk
Medlem

@¤Reason¤:
Erm. Jag klarar aldrig folks budgetkrav men Misco har en SAMSUNG Galaxy A3 (2017) för 3143 kr.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Avstängd

Honor 8 hade varit mitt första val om man hittade en inom budgeten men tycker annars p9 lite är mycket telefon för pengarna samma honor 8 lite med och är lite så där dom har allt för liten prislapp och är vettiga val och honor 8an ligger normalt 1000kr över dom om det inte är nån drive
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3637775

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy A3 2016 (Eller 2017).
Om man vill ha en kompakt mobil med 4,7" skärm som lätt får plats i jeansfickor.
A3 är långt ifrån premiummodellerna, snarare mellanklass.

4G kommer som standard och Android 6.x finns som uppgradering från Samsung.
Använder ett 200GB microSDXC minneskort med mobilen.

Några nackdelar finns också.
Minneskort och SIM-kort ska placeras i en bricka som kräver specialverktyg för att få ut.
Skulle hellre ha minnes- och SIM-kortet med enklare åtkomst.
Mobilen har inbyggt batteri.
Processor/grafikkretsar kan kännas lite tröga i spel.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Hur är Asus telefoner, nån som testat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Kan säga att det blev en Lenovo P2 igår.
Den hade nog alla kriterier som jag behövde, känns riktigt najs i handen, rätt storlek med mera.

Får tacka för dom tipsen som inkom.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creutz:

Köpte en till mig själv, riktigt nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag lånar tråden lite. I dagsläget har jag en LG G3 som jag trivs väldigt bra med. Tyvärr så har kameran som jag ser som förhållandevis viktig slutat fungera. Hur står sig en Moto X Style mot min LG G3? På pappret såg den väldigt intressant ut. Den finns förövrigt på Webhallen för 2190 kr.

Permalänk
Medlem

@Johan321: Jag bytte ut min Nexus 6 och jag känner att Moto x style är något rappare. Bättre batteritid om inte annat.

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem

Sjukt vilken batteritid P2:an har
Har nog använt den lite mer än vanligt så att säga, ny leksak ju, och i tisdagskväll ladda jag den till 100%, idag har jag 23% kvar.

Rapp och trevlig telefon.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

samsung galaxy j5 2016, 2000,- och jag är helnöjd

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ¤Reason¤:

Sjukt vilken batteritid P2:an har
Har nog använt den lite mer än vanligt så att säga, ny leksak ju, och i tisdagskväll ladda jag den till 100%, idag har jag 23% kvar.

Rapp och trevlig telefon.

Hur många timmars skärmtid?

Har 36% batteri kvar på min Samsung S4:a med 1h 40 min skärmtid sedan jag kopplade ur laddaren i morse. Jag behöver egentligen inte mer batteritid men är ändå lite sugen på att byta upp mig till nåt nytt å fräscht.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ¤Reason¤:

Sjukt vilken batteritid P2:an har
Har nog använt den lite mer än vanligt så att säga, ny leksak ju, och i tisdagskväll ladda jag den till 100%, idag har jag 23% kvar.

Rapp och trevlig telefon.

Har en själv! Riktigt nice lur. Förutom att micen är lite dålig ibland. Och att den repas lite fort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Hur många timmars skärmtid?

Har 36% batteri kvar på min Samsung S4:a med 1h 40 min skärmtid sedan jag kopplade ur laddaren i morse. Jag behöver egentligen inte mer batteritid men är ändå lite sugen på att byta upp mig till nåt nytt å fräscht.

hur kollar man upp sånt? hahaha

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan321:

Ursäkta att jag lånar tråden lite. I dagsläget har jag en LG G3 som jag trivs väldigt bra med. Tyvärr så har kameran som jag ser som förhållandevis viktig slutat fungera. Hur står sig en Moto X Style mot min LG G3? På pappret såg den väldigt intressant ut. Den finns förövrigt på Webhallen för 2190 kr.

Jag köpte precis en X Style till min fru som är sjukt nöjd med den. Jag måste säga att för dom pengarna hittar du inget bättre. En sak som gjorde mig tveksam är att den är relativt tjock. Efter att ha suttit och konfigurerat den i en dag nu så måste jag säga att min tveksamhet kommit på skam. Detta för att den har en välvd baksida, så därför upplevs den inte alls som tjock. Den har också en skärm-ratio på 75% (enl. en test-site) vilket är väldigt bra. Så storleken hålls nere så bra det går trots att skärmen är på 5,7".
Byggkvalitén är mycket bra. Min S5:a jag har haft tills i torsdags är sååååå mycket sämre. Den känns som en kvalitetslur faktiskt.

Jag har själv precis skaffat mig en S7:a, men denna telefonen imponerar verkligen. Såpass att jag nästan blir lite avundsjuk på min fru.

DESSUTOM! Webhallen och CDON har precis sänkt priserna till smått otroliga 1989:-

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem

@¤Reason¤:
Jag beställde en jättedyr mobil till mig själv. Jag var värd en.

Jag hoppas du blir nöjd för när jag läser om din mobil så hade jag fått mycket mer för pengarna om jag hade bytt märke.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem
Skrivet av ¤Reason¤:

hur kollar man upp sånt? hahaha

Det är bara att gå in på inställningar och leta fram "batteri". Då ser det ut såhär, typ (kan säkert skilja mellan android-versioner och tillverkar-specifika tweaks).
https://www.dropbox.com/s/v7qft7tukuj7ayk/Screenshot_2017-02-...

Sedan om man scrollar i listan så kan man hitta "skärm"
https://www.dropbox.com/s/pwhb53nbu2nymz6/Screenshot_2017-02-...

En annan fråga: Recensenter har påpekat att bild och ljud inte är i synk för youtube videos. Är det fortfarande så? Finns det andra synkproblem, eller är/var det kopplat till just youtube-appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lengab:

@¤Reason¤:
Jag beställde en jättedyr mobil till mig själv. Jag var värd en.

Jag hoppas du blir nöjd för när jag läser om din mobil så hade jag fått mycket mer för pengarna om jag hade bytt märke.

Är toknöjd med den än så länge, haft den i ~2v nu.
Det enda lilla jag har att klaga på, är att när jag filmade hojen, så drog den ner på ljudet, kanske något så att man inte får skitljud kanske..
Men.. fick även samma när jag filmade frugans rc-bil i en gympahall här om helgen.. kan inte hitta någon justering för det iaf.

bifogar två filmer där man "ser"/hör problemet.

hojen, här kan jag nog förstå att den drar ner på micken, men nästa film ser jag väl ingen mening med att göra det, en rc-bil i en
gympahall med lite ungar som låter i bakgrunden.. hmm.

filmen är snart i bättre kvalité

Skrivet av Olegh:

Det är bara att gå in på inställningar och leta fram "batteri". Då ser det ut såhär, typ (kan säkert skilja mellan android-versioner och tillverkar-specifika tweaks).
https://www.dropbox.com/s/v7qft7tukuj7ayk/Screenshot_2017-02-...

Sedan om man scrollar i listan så kan man hitta "skärm"
https://www.dropbox.com/s/pwhb53nbu2nymz6/Screenshot_2017-02-...

En annan fråga: Recensenter har påpekat att bild och ljud inte är i synk för youtube videos. Är det fortfarande så? Finns det andra synkproblem, eller är/var det kopplat till just youtube-appen?

Så här ser min graf ut iaf, borde väl vara på rätt spår.

Jag har inte upplevt något synkproblem med Jotob-appen eller utan, enda gången det har varit ur-synk är vid skärmdelning eller vad det kallas..när vårat bredband låg nere, så skicka jag via mobilen till tv:n och då blev det lite galet med ljud och bild.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..