Black n White 2 Hjälp!

Permalänk

Black n White 2 Hjälp!

Behöver hjälp med att få Black n White 2 att fungera ordentligt på win 7.
Sökt flera timmar på google utan resultat.

Spelet går igång och jag har lyckats med att få bort grafik glitcharna men jag har fortfarande problem med att det kraschar konstant och att när jag trycker på tangenter (endast keyboard, ej musen) så hakar ljudet upp sig. Ifall jag håller inne en tangent så hakar ljudet upp sig konstant. Efter att jag spelat ett tag så kan spelet även få för sig att skapa en ny profil och "nytt" spar ställe för den. Den skapar då en ny mapp i mina dokument för denna profilen, som konstigt nog har exakt samma namn (så det blir troligen nån konstig konflikt).
Har testat med 1,2 patchen samt 1,3 patchen (fan skapad) med samma resultat och använder win 98 kompabilitiet (har testat alla)

Permalänk
Medlem

Du har nog förmodligen testat detta, men har du kört i kompatibilitet läge?
Höger klicka på spel ikonen gå ner till egenskaper sedan välj kompatibilitet där kan du välja äldre version av windows.

Jag vet ej om detta funkar har inte spelar BnW2 på nyare system men kan vara värt ett försök.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Startar du det i admin-läge? Låter som att spelet inte har skriv-rättigheter

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk

Jag har löst de flesta problemen nu, men det största återstår dvs crasherna.
Det spelar ingen roll om jag kör det som admin eller inte, det spelar heller ingen roll om jag använder kompabilitetsläge (testat alla).

Jag misstänker att problemet kan vara att sparfilerna läggs i mina dokument och att spelet inte klarar av skrivskyddet på något konstigt sätt (det går nämligen att spara manuellt, för det mesta men med risk att sparningar blir korrupta). Jag skulle gissa att de flesta crasher beror på att spelet försöker göra en auto-save.

Nu försöker jag komma på hur fan man tar bort skrivskyddet från mina dokument (eller hela C: för den delen). Jag testade ju som vanligt att markera en mapp och ta egenskaper, klicka bort skrivskydd, men så fort jag stänger ner rutan så återfår den skrivskyddet igen.
Någon som vet hur man kan permanent ta bort skrivskyddet? Alternativt om man kan byta ut vart spelet sparas, som t. ex till den hårddisken som inte har OSet.

Permalänk

Glöm det jag sagt tidigare.
Är 99% säker på att det har att göra med att ram minnet tar slut.
Och då är frågan hur man får spelet att använda minnet på korrekt sätt eller låta det använda mer.
Jag har 16gb men spelet är ju från den tiden då typ 2gb var max, och i spelets egna diagnostik så säger den att jag har "1.0" i ram minne och att jag behöver minst 512.
Har testat olika inställningar i BIOS utan resultat.

De andra problemen jag hade tidigare var pga att jag använda kompabilitetslägen och admin, spelet måste köras utan sånt samtidigt som man stänger av alla cpu kärnor bortsett från 1 i aktivitetshanteraren (+begränsar fps till 55 för att slippa ljudproblem). Dvs detta spel är underbart lätt att felsöka...

Permalänk
Hedersmedlem

Har du åtgärdat SecuROM?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Är det kopieringsskyddet du syftar på?
Jag har en no-cd crack och en riktig skiva, spelet fungerar identiskt med båda.