Permalänk
Medlem

Biljard vem vinner?

Ponera detta spel vi kör 8 pool vem vinnder i följande senario.
Jag har halvor min motståndare har enfärgade jag sänker alla mina halvfärgadekulor och har enbart svartnr8 kvar att sänka min motståndare har 3kulor kvar sänker 2 st i en följd men failar att sänka den tredje nu är det min tur att försöka sänka svarta.
Jag som har halvor sänker den svarta kulan och den VITA vilket borde bli en fail från min sida vita kommer tillbaka på bordet men inte den svarta och det går över till motstånarens tur, min motståndare säker sina resterande kulor men ingen svart finns ju nu på bordet vem har vunnit?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Ponera detta spel vi kör 8 pool vem vinnder i följande senario.
Jag har halvor min motståndare har enfärgade jag sänker alla mina halvfärgadekulor och har enbart svartnr8 kvar att sänka min motståndare har 3kulor kvar sänker 2 st i en följd men failar att sänka den tredje nu är det min tur att försöka sänka svarta.
Jag som har halvor sänker den svarta kulan och den VITA vilket borde bli en fail från min sida vita kommer tillbaka på bordet men inte den svarta och det går över till motstånarens tur, min motståndare säker sina resterande kulor men ingen svart finns ju nu på bordet vem har vunnit?

Han vann så fort du satte ner den samtidigt som den svarta.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Han vann så fort du satte ner den samtidigt som den svarta.

Tack för snabbt svar vid den här tidpunkten på kvällen men det roliga var ju att den vita kulan kom upp men inte den svarta?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Tack för snabbt svar vid den här tidpunkten på kvällen men det roliga var ju att den vita kulan kom upp men inte den svarta?

Är inte helt hundra men skulle tippa på det som ovan skrev. Att du förlorar om du sänker den vita samtidigt som den svarta.

Dock brukar vi köra som så att vi tar upp den vita och den svarta samt en av mina bollar och fortsätter spela, och om då din bror sätter sina sista och får ner den svarta så vinner han, om han får i en så går det över till dig och om du får i din sista samt den svarta mittemot det hålet du fick i sista i så vinner du (men egentligen har du redan förlorat).

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Vid spel om 8'an, sänker man "spelkulan" (vitan, cue-ball) så har man förlorat, oavsett om 8'an går i eller ej.
Det låter dock som om man spelar på ett så kallat "krogbord" eller "myntbord", där kulorna har lite olika storlek, så spelkulan kommer alltid ut i sitt eget fack, medan alla de andra fastnar i myntfällan. Det har alltså ingenting med vem som vinner eller förlorar att göra, den vita kulan hamnar alltid i det facket när den gått ned i ett hål. Fysik, närmare bestämt geometri, avgör.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.