Tips på spel till skoldatorn

Permalänk
Medlem

Tips på spel till skoldatorn

Hallåja!

Tänkte höra med er om ni har några roliga och enkla spel man kan spela i skolan. Det ska vara spel som man kan avsluta precis när man vill. Datorn vi har fått är väl en helt OK skoldator.

Gta V funkar men jag orkar inte vänta på alla långa loading screens.

Här är datorn:
https://www.inet.se/produkt/1972934/asus-g501jw-i7-16gb-128gb-ssd-gtx-960m#merinfo
https://www.inet.se/produkt/1972934/asus-g501jw-i7-16gb-128gb-ssd-gtx-960m#merinfo
https://www.inet.se/produkt/1972934/asus-g501jw-i7-16gb-128gb-ssd-gtx-960m#merinfo

Ha en bra dag!

Permalänk
Medlem

@mxjakob: Kanske borde ta anteckningar istället för att spela i skolan? Vet hur det var men du kommer ångra dig om du börjar spela i skolan istället för att plugga.

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Medlem

Om du sköter dina studier kommer du kunna vidareutbilda dig till ett jobb du tycker är roligt att gå till på morgonen.
Och slipper hålla på att fördriva tid hela dagarna.

Permalänk
Medlem

@mxjakob: registrerad i februari, troll?
Skriver som alla andra som varit där, du kommer ångra dig om du väljer att lira på skoltid.
Spara det till fritiden och fokusera på att lära dig istället. Du kommer ångra dig annars.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Som sagt, vi må låta som torra gamla gubbar, och du kommer inse senare i livet att vi hade rätt. Fokusera på skolan, den är viktigare än du kanske tycker just nu! Spela kan du göra senare..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Solitaire?

Permalänk

Age of empire HD borde fungera, fantastiskt tidlöst spel.

Permalänk
Medlem

Finns bara ett rätt svar på den här frågan: achtung die kurve!!

Permalänk
Medlem

Intressant hur alla genast förutsätter att det handlar om spel under lektionstid, hade ni aldrig håltimmar? Hursomhelst skulle jag rekommendera Hearthstone eller Trackmania.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Inaktiv

Civilization kräver inte jättemycket och är lätt att avsluta / pausa för att sedan ta upp igen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av firstofmay:

Intressant hur alla genast förutsätter att det handlar om spel under lektionstid, hade ni aldrig håltimmar? Hursomhelst skulle jag rekommendera Hearthstone eller Trackmania.

Eftersom TS säger att de ska "gå att avsluta när man vill" så är det ju lite de vibbarna man får.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreaz1:

Eftersom TS säger att de ska "gå att avsluta när man vill" så är det ju lite de vibbarna man får.

Kan ju vara tvärt om så man kan avbryta för att gå på lektion utan att sitta i ett massivt multiplayer battle så är ingen orsak att öppna stora burken moral kakor heller

vill jag små spela lite hamnar jag oftast i fallout 4 där man kan göra små saker när man har lite tid till större missions när man har mer tid och kan avbryta när man vill men laddnings tiderna är kanske inte så mycket bättre annars gillar jag spel där man kan sitta och pyssla med saker som besige eller kerbal som man med kan avbryta när man vill

Masken 2017 är med ett sånt där man kan roa sig med ibland Masken kom ihåg focus mode on knappen innan du börjar spelar så är det mycket trevligare spel

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Känner att det blev lite för mycket "Du måste plugga!!" här, när jag gick gymnasiet (vilket jag gissar det är) så fick vi också datorer även om de var rätt veka i jämförelse med dessa men var ändå kul att spela på håltimmar. Inte fick jag några sämre betyg för det inte, anledningen att sluta tvärt är väl att man ska kunna dra fram datorn när man har 20 min att slösa och inte på lektioner.

Hursomhelst tycker jag The Binding of Isaac, Terraria och liknande spel är grymt att ha i sådana situationer bara för att de är så lätta att ta upp och stänga ner, går ju även att tävla mot klasskompisar eller samarbeta så blir det extra roligt!

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera FTL - Faster Than Light. https://www.gog.com/game/faster_than_light

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Jag bottade tibia under lektionerna, sålde accen direkt efter dem nått level 100 för en lax

Permalänk
Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem

Som fotbolls nörd måste man säga football manager

Skickades från m.sweclockers.com