Permalänk

Skyhög ping i CS men inget annat!

Hej!

Min kompis har råkat ut för något väldigt skumt. Vi spelade Counter-Strike ihop i flera veckor innan han drog iväg till USA i 3 veckor där han stängde av sin router. När han kom hem efter semestern så har hans ping i CS varit jättekonstig.

Han laggar inte i teamspeak, upplever inte att hans internet är långsammare än vanligt heller. Men i CS går pingen upp till 700-750 långa stunder, vad i hela friden kan det bero på?

Han har formaterat datorn och installerat om CS men det hjälpte inte. Hur kan han bara ha internetproblem i just CS?

Vore jättetacksam om någon kunde flika in med lite tips och råd här. Ska tillägga att han sitter på 8mbit uppkoppling men det ska inte ha någon betydelse då jag sitter på samma men endast får ut 4.58mbit och jag ligger runt 19-30 i ping på alla svenska servrar jag spelar på.

Tack på förhand!

CAPS LOCK-rubrik /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |