Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Har fortfarande kvar min gamla 3310 och 3330 som jag uppdaterade till. Fungerar felfritt än idag

Visa signatur

| Fractal Design Arc Midi R2| MSI H77MA G43 | i5-3570K@3.4GHZ | Cooler Master Hyper 212 EVO | Corsair 8Gb DDR3 1600MHz | MSI GTX970 Gaming | Samsung 64Gb SSD | Kingston Hyper X Fury 240 Gb SSD | Seagate Barracuda 1Tb 7200rpm | Fractal Design Edison 650W |

Permalänk
Medlem

Har NES startat en trend?
Fast själv gillade jag 3210 mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Inaktiv

Jag gillade batteritiden samt hållbarheten i den.

Permalänk
Medlem

haha undrar hur detta kommer bli

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HazZarD:

haha undrar hur detta kommer bli

Jadu, det undrar jag ochså hehe

Permalänk
Inaktiv

http://venturebeat.com/2017/02/13/hmd-global-will-launch-the-...

"But perhaps the most interesting of these devices, at least from the perspective of mobile enthusiasts, is not a smartphone at all, but a modern version of a classic workhorse of a feature phone, the Nokia 3310. Known primarily for its plentiful battery life and nearly indestructible build, the 3310 was released at the turn of the millennium as a replacement to the also-popular 3210."

Måste nästan vara den bästa nödtelefonen att ha sig med ut på äventyr.

Permalänk
Medlem

Hoppas de gör denna version vattentät!

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Yay, nu kommer massa tråkiga skämt som inte var roliga första gången de sas och inte roliga den triljonte gången heller i stil med "HE DROPPED IT ON FLOOR AND IT BROKE FLOOR xD xD xD xD xD!!!"

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Ser ju riktigt snygg ut!

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Den ser ju också ut att endast ha modellnumret gemensamt med originalet.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Det enda som påminner om den gamla 3310 är de nedre knapparna, resten är ju helt omgjort. Nä, hade väntat mig en riktig retro-look.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:
Skrivet av evil penguin:

Den ser ju också ut att endast ha modellnumret gemensamt med originalet.

Mm, tycker nog den skulle sett mer ut som den gamla.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av Señor Hallon:

Yay, nu kommer massa tråkiga skämt som inte var roliga första gången de sas och inte roliga den triljonte gången heller i stil med "HE DROPPED IT ON FLOOR AND IT BROKE FLOOR xD xD xD xD xD!!!"

Bara du än så länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Den ser ju också ut att endast ha modellnumret gemensamt med originalet.

Tycker den påminner starkt om 3310 moderniserad.

Typ som gamla vs nya vw bubblor. Eller minicoopers.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har den stöd för appar som t.ex. bankid, parkering, bank och dylikt? Isåfall är den ett garanterat köp.

Permalänk
Medlem

RIktigt ful är den, inte alls så lik orginalet haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Tycker den påminner starkt om 3310 moderniserad.

Typ som gamla vs nya vw bubblor. Eller minicoopers.

Skickades från m.sweclockers.com

Nya bubblorna är ju hemska...

Minicooper/hundkojorna är ju speciella som en liten go bil.. Nya är ju ffs större än Fiat 500 och de har tappat all sin charm.

Hela poängen med 3310 var ju att den var oförstörbar och hade den batteritiden den hade. Du kunde byta batteri/skal och annat om det gick sönder. Tappade du telefonen så flög batteriet och skalet iväg, och absorberade energin som annars idag bara späcker din skärm. Därför tålde de typ allt.. om och om igen.

Så ska man återlansera dem måste man också till iaf 99% behålla ursprungliga designen, annars är det ingen poäng mer än ett glorifierat märke.

Vissa vill ju ha vattentät tex, men problemet är att om du gör den vattentät så kommer den inte tåla fallen, och den tappar sin oförstörbara grund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Bara du än så länge

Lite högre klass på Sweclockers än Reddit.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Mobiltelefonsforumet blir nog bättre för den här tråden än Övriga ämnen.

Permalänk
Medlem

Någon nyhet om denna lur?

Visa signatur

-Star

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SStar:

Någon nyhet om denna lur?

De har ju funnits ett bra tag nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SStar:

Någon nyhet om denna lur?

Finns på elgiganten, säker på fler ställen men första jag såg 3310 649:-

Rent allmänt tycker jag det här känns som en hypad Skitnyhet.
Varför? Jo Nokia har haft en motsvarande modell till 3310 ända sen 3310 slutade säljas, har inte hört en enda person som uttalat sig om hur bra den är. Har även haft ett par själv och de har haft ungefär samma upplag allihop;

*SUperlång batteritid 10dagar-1mån
*Billig, 119-299 kr
*Extremt tålig, då de vägt under 100gram allihop så är de i princip omöjliga att ha sönder genom att tappa dem, lyckades knäcka skalet över skärmen genom att sätta mig med telefonen och en skruvmejsel i bakfickan samtidigt men den fungerade finfint fortfarande.

Många av modellerna har haft ficklampa, vissa FMradio, andra mp3 stöd och microSD port, de har även förekommit stöd för dubbla simkort.

Nokia 150
Nokia 101
Nokia 216
Nokia 105

Permalänk
Medlem

Hade förbokat den på webhallen men nu ser jag att det är 3g modellen jag förbokat och den är ännu inte släppt.

Jag tänker inte surfa med telefonen alls, finns det någon anledning då att vänta på 3g versionen eller ska jag böja mig rakt av med 2g?

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem
Skrivet av SStar:

Hade förbokat den på webhallen men nu ser jag att det är 3g modellen jag förbokat och den är ännu inte släppt.

Jag tänker inte surfa med telefonen alls, finns det någon anledning då att vänta på 3g versionen eller ska jag böja mig rakt av med 2g?

Har telefonen stöd något (annat än surf, om den nu gör sånt?) som är beroende av data och du är intresserad av? Isf är ju 3G ett lätt val.

Du har väl något bättre ljudkvalitet med 3G (förutsatt täckning, förstås), även om du inte är intresserad av data-tjänsterna alls.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

bästa mobiltelefon någonsin