Permalänk

Sega nedladdningshastigheter

Fick precis telia fiber 100/100 och får runt 45-50/75-80 på bredbandskollen.
Men när jag ska ladda ner något genom antingen steam eller Bittorrent så får jag aldrig över 1mb/s???
Vad kan vara fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrisJgarn:

Fick precis telia fiber 100/100 och får runt 45-50/75-80 på bredbandskollen.
Men när jag ska ladda ner något genom antingen steam eller Bittorrent så får jag aldrig över 1mb/s???
Vad kan vara fel?

Detta är via kabel? om inte testat om det gör skillnad?
Använder du Telias router? Prova utan om det går.

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Skrivet av Maxizor:

Detta är via kabel? om inte testat om det gör skillnad?
Använder du Telias router? Prova utan om det går.

Ja via kabel genom telias router! Ska pröva direkt in i "fiberboxen"!

Permalänk
Medlem

Kanske inte finns bättre seed än så?

Permalänk
Skrivet av MarcusHuddinge:

Kanske inte finns bättre seed än så?

Kom ju iaf upp i 1mb/s med mitt adsl 10/1?
Varför skulle jag få lägre med fiber 100/100?

Permalänk
Skrivet av Maxizor:

Detta är via kabel? om inte testat om det gör skillnad?
Använder du Telias router? Prova utan om det går.

Skrivet av GrisJgarn:

Ja via kabel genom telias router! Ska pröva direkt in i "fiberboxen"!

Kom på att jag inte har en kabel som räcker.. Kabel som jag använder nu har vi dragit genom golvet, bakom lister och i kanaler så pallar ej ta bort den..

Permalänk
Medlem

Jag laddade hem spel idag på steam i 112MB/s, så där bör du få full fart på 100/100Mbit
Testa en annan kabel, den du har kan vara lite trasig.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrisJgarn:

Kom ju iaf upp i 1mb/s med mitt adsl 10/1?
Varför skulle jag få lägre med fiber 100/100?

Vet du hur torrentar fungerar? Bara för att du har mer bandbredd betyder det inte automatiskt att dom som seedar den specifika torrenten kan ladda upp snabbt nog för att maxa din anslutning.

Om du vill ha länk till en torrent att testa som garanterat kan maxa din anslutning, skicka ett PM till mig.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av GrisJgarn:

Kom på att jag inte har en kabel som räcker.. Kabel som jag använder nu har vi dragit genom golvet, bakom lister och i kanaler så pallar ej ta bort den..

Din hastighet är väldigt dålig för att vara via Telia men prova utan den ovannämnda kabeln såvida du inte vet att den inte är skadad på nått sätt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.