Behöver tips om rullmöss - RollerMouse Free3 eller liknande

Permalänk
Medlem

Behöver tips om rullmöss - RollerMouse Free3 eller liknande

Lirar inget i FPS väg eller liknande och tänkte nu testa något "nytt". Tänkt att till stor del ersätta mus+musmattekombo i normalanvändning, surf, styra menyer i spel osv (ha en mus som backup med om det skulle behövas).

Har någon av er testat Contour Design: RollerMouse Free3, Mousetrapper eller andra varianter ?

Är ute efter en bra, högupplöst historia som är tänkt att paras ihop med Corsair Strafe RGB tangentbord.

Skulle behöva lite tips och vägledning, de här rackarna kostar en slant.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Livsnjutare 😎

Skulle aldrig spela med en sådan typ utav HID.

Vi har flera modeller utav dem (både mousetrapper och rollermouse) på jobbet och nästan alla använder sina med tvåhandsfattning.

Jag som IT-ansvarig blir galen när jag kommer till en arbetsplats som har dem, för jag träffar inte ikoner/lister etc.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Mmm. Tror det är en vanesak, att det blir smidigt när man använt det ett tag. För min del spelmässigt är det bara simpel styrning i menyer och liknande, inget som kräver annat egentligen (sim-racer).

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand