Permalänk
Medlem

Gamingrum/kontor i källaren

Inredning av gamingrum/kontor.
Efter att jag köpt ett hus så tyckte jag att det var läge att fixa ett vettigt rum till min kära dator,.

Det fick bli ett rum i källaren där det är riktigt svalt och skönt på sommaren och dessutom inte så mycket direktljus=perfekt!

Uppdateringar kommer så fort det händer något nytt.

Här kommer lite bilder från början och just nu pågående projekt.

Kom gärna med förslag på förbättringar!

Besök galleriet här

Visa signatur

| Mobo: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | CPU: AMD R9 5900X med Noctua D15 | RAM: G.Skill Ripjaws V 32GB @ 4000MHz | GPU: 2070 Super Strix | PSU: EVGA G2 750W | Chassi: Phanteks P500A | SSD: Samsung 980 Pro 1TB & WD Black SN850 Gen 4 1TB | HDD: 2x12TB | Skärm: Acer 27" Predator XB271HU |

Permalänk
Medlem

Sladdhärvan som går ner till datorn kanske skulle kunna monteras i en fortsatt kabelkanal längs med väggen bakom skrivbordet eller sidan på skrivbordet. Oavsett, bra jobbat med setupen ser ut att bli lovande och kommer gå in o titta i fortsättningen för att se framgången i ditt projekt. 4/5

Permalänk
Medlem

@fkylevik: det ska jag titta på ikväll om jag kommer hem, låter faktiskt inte dumt alls!
Uppdaterar ikväll eller imorgon, även med en mic monterad.

Visa signatur

| Mobo: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | CPU: AMD R9 5900X med Noctua D15 | RAM: G.Skill Ripjaws V 32GB @ 4000MHz | GPU: 2070 Super Strix | PSU: EVGA G2 750W | Chassi: Phanteks P500A | SSD: Samsung 980 Pro 1TB & WD Black SN850 Gen 4 1TB | HDD: 2x12TB | Skärm: Acer 27" Predator XB271HU |

Permalänk
Hedersmedlem

Kikar på något liknande för min källare. Hur känns stabiliteten med konsollerna du använt?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

@Kr^PacMan: kör på bara! Över förväntan faktiskt, har till och med två kvar att montera i väggen.
Haft 4 stycken sitta längs med med varsin dator så det håller mycket bra.
Så länge konsollerna sitter bra i väggen är det inga problem.

Visa signatur

| Mobo: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | CPU: AMD R9 5900X med Noctua D15 | RAM: G.Skill Ripjaws V 32GB @ 4000MHz | GPU: 2070 Super Strix | PSU: EVGA G2 750W | Chassi: Phanteks P500A | SSD: Samsung 980 Pro 1TB & WD Black SN850 Gen 4 1TB | HDD: 2x12TB | Skärm: Acer 27" Predator XB271HU |

Permalänk
Medlem

Saker att sätta på väggen http://www.minibeast.uk/, beställt fjärilar med vit ram. Tycker dom är riktigt häftiga!

Permalänk
Medlem

Har provat detta rum vid några tillfällen.
10/10 med ris, "bordet" fungerar finfint för 4 gubbar att LANa vid!

Har hänt att ett extrabord ställts upp mot väggen mittemot också.
Oändliga möjligheter!

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinypope:

Saker att sätta på väggen http://www.minibeast.uk/, beställt fjärilar med vit ram. Tycker dom är riktigt häftiga!

Tackar, dom va riktigt fina, får se om det kan bli i framtiden

Skrivet av Dracc:

Har provat detta rum vid några tillfällen.
10/10 med ris, "bordet" fungerar finfint för 4 gubbar att LANa vid!

Har hänt att ett extrabord ställts upp mot väggen mittemot också.
Oändliga möjligheter!

Kvalitets rum Deluxe!

Visa signatur

| Mobo: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | CPU: AMD R9 5900X med Noctua D15 | RAM: G.Skill Ripjaws V 32GB @ 4000MHz | GPU: 2070 Super Strix | PSU: EVGA G2 750W | Chassi: Phanteks P500A | SSD: Samsung 980 Pro 1TB & WD Black SN850 Gen 4 1TB | HDD: 2x12TB | Skärm: Acer 27" Predator XB271HU |

Permalänk
Medlem

Ledslingan på den mörka bilden fick mig att skratta smått, tills jag läste vidare. Annars är det klockrent. Man kan aldrig ha för mycket skrivbordsyta. Så som du har det hade jag också velat ha det.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Vad är det för en fin skärm och skärm"arm" du har? Ser sjukt bra ut för övrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Ledslingan på den mörka bilden fick mig att skratta smått, tills jag läste vidare. Annars är det klockrent. Man kan aldrig ha för mycket skrivbordsyta. Så som du har det hade jag också velat ha det.

Haha ja, den är inte väldigt classy

Skrivet av Foxinator:

Tackar

Skrivet av Foxinator:

Tackar

Skrivet av tcntad:

Snyggt!

Men att du placerar dig i hörnet är väl att ta i

Tackar ja men tänkte fylla ut resten ed tiden

Skrivet av Ph4st:

Vad är det för en fin skärm och skärm"arm" du har? Ser sjukt bra ut för övrigt

Acer 27" Predator XB271HU och armen är från jula av alla ställen, hade svårt att hitta en bra passande arm som man monterar på väggen.

Visa signatur

| Mobo: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | CPU: AMD R9 5900X med Noctua D15 | RAM: G.Skill Ripjaws V 32GB @ 4000MHz | GPU: 2070 Super Strix | PSU: EVGA G2 750W | Chassi: Phanteks P500A | SSD: Samsung 980 Pro 1TB & WD Black SN850 Gen 4 1TB | HDD: 2x12TB | Skärm: Acer 27" Predator XB271HU |

Permalänk
Medlem

Alltid väldigt intressant och samtidigt inspirerande att se hur folk väljer att inreda sina "datorhörnor" och bostäder i stort. Är själv intresserad av arbetsytor som är monterade mot vägg. I dessa avseenden måste man planera en hel del själv då det inte finns mycket som går att köpa färdigt.

Personligen kan jag tycka att konsolerna är lite väl små till bänkskivornas storlek. Det är väldigt fint med oljad ek. Lack går lika bra men det ger ett annat intryck. Som brukligt använder du stavlimmad, solid ek. Det kanske är en smaksak men numera ovanligare med hela längder.

Belysningen baktill höjer stämningen. Mycket bänkyta ger en helt annan känsla än att sitta vid ett enkelt datorbord på en meter från Jysk. Jag skulle själv trivas att sitta där du sitter. Du kan säkert piffa till det ytterligare men det verkar helt okej som det är nu. Jag gillar det.

Med tanke på tavlorna så gissar jag på att du inte är tjugo bast precis. Vad heter konstnären?

Visa signatur

Spel jag uppskattar: State of Decay 2 │ World of Tanks │ Fallout 4 │ The Settlers - Rise of an Empire gold edition │ Command & Conquer │ Half-Life │ World of Warships │ Sims 3 │ Cities Skylines
I can rest easy knowing that Wolfgang is rotting in hell. Thank you. Did you need anything?

Permalänk
Medlem

Snyggt samt ordning och reda! En praktiskt förbättring hade kunnat vara att hänga upp datorn under bordet så att det blir lättare att dammsuga

Permalänk
Hedersmedlem

@Qbone10 2 meter långa bänkskivor lär att svikta, du bör nog ha flera bordsben och/eller förstärka bänkskivan.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Mitt första inlägg på Sweclockers får gå till detta rum med stor potential. Bra lösning med bänkskivorna som skrivbord. Skulle också vilja veta mer om tavlorna du hängde upp på sista bilden. Är det nån form av loppisfynd som du har målat dit 8-bits-karaktärer på, eller har du köpt dom färdiga? Har varit inne på att göra något liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gautar:

Alltid väldigt intressant och samtidigt inspirerande att se hur folk väljer att inreda sina "datorhörnor" och bostäder i stort. Är själv intresserad av arbetsytor som är monterade mot vägg. I dessa avseenden måste man planera en hel del själv då det inte finns mycket som går att köpa färdigt.

Personligen kan jag tycka att konsolerna är lite väl små till bänkskivornas storlek. Det är väldigt fint med oljad ek. Lack går lika bra men det ger ett annat intryck. Som brukligt använder du stavlimmad, solid ek. Det kanske är en smaksak men numera ovanligare med hela längder.

Belysningen baktill höjer stämningen. Mycket bänkyta ger en helt annan känsla än att sitta vid ett enkelt datorbord på en meter från Jysk. Jag skulle själv trivas att sitta där du sitter. Du kan säkert piffa till det ytterligare men det verkar helt okej som det är nu. Jag gillar det.

Med tanke på tavlorna så gissar jag på att du inte är tjugo bast precis. Vad heter konstnären?

Dålig kolla på konstnären tyvärr, jag köpte till dom av förra ägaren till huset. Det är dock min syster som har fixat med pärlorna på tavlorna

Skrivet av Ownage:

Snyggt samt ordning och reda! En praktiskt förbättring hade kunnat vara att hänga upp datorn under bordet så att det blir lättare att dammsuga

Ja det hade inte varit dumt alls, ska fundera på en lösning!

Skrivet av Kent:

@Qbone10 2 meter långa bänkskivor lär att svikta, du bör nog ha flera bordsben och/eller förstärka bänkskivan.

Verkar klarat sig hyfsat än så länge, får utvärdera om några månader.

Skrivet av Ovetbar:

Mitt första inlägg på Sweclockers får gå till detta rum med stor potential. Bra lösning med bänkskivorna som skrivbord. Skulle också vilja veta mer om tavlorna du hängde upp på sista bilden. Är det nån form av loppisfynd som du har målat dit 8-bits-karaktärer på, eller har du köpt dom färdiga? Har varit inne på att göra något liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Kul att du gillar dom, det är min syster som har gjort pärlplattor och limmat dit på äldre tavlor jag köpte till mitt hus av förra ägaren, dom sitter just nu i vardagsrummet så jag finular på något nytt att ha på väggen i kontoret.

Visa signatur

| Mobo: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | CPU: AMD R9 5900X med Noctua D15 | RAM: G.Skill Ripjaws V 32GB @ 4000MHz | GPU: 2070 Super Strix | PSU: EVGA G2 750W | Chassi: Phanteks P500A | SSD: Samsung 980 Pro 1TB & WD Black SN850 Gen 4 1TB | HDD: 2x12TB | Skärm: Acer 27" Predator XB271HU |

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Ovetbar:

Mitt första inlägg på Sweclockers får gå till detta rum med stor potential. Bra lösning med bänkskivorna som skrivbord. Skulle också vilja veta mer om tavlorna du hängde upp på sista bilden. Är det nån form av loppisfynd som du har målat dit 8-bits-karaktärer på, eller har du köpt dom färdiga? Har varit inne på att göra något liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är sk. "PixelArt" och i detta fallet just "BeadArt" eller "PerlerArt" utav den förstnämda typen.
Jag själv sysslar med lite sådant, men har inga fina tavlor att tillgå så jag skapar mina egna.

Men tänkte besöka en loppis snart och köpa några gamla skönheter!

Gjorde en Bowser för ett tag sedan;
http://www.sweclockers.com/galleri/14173-pixel-art-parlad-bow...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Det är sk. "PixelArt" och i detta fallet just "BeadArt" eller "PerlerArt" utav den förstnämda typen.
Jag själv sysslar med lite sådant, men har inga fina tavlor att tillgå så jag skapar mina egna.

Men tänkte besöka en loppis snart och köpa några gamla skönheter!

Gjorde en Bowser för ett tag sedan;
http://www.sweclockers.com/galleri/14173-pixel-art-parlad-bow...

Mycket tjusigt.

Blandningen med målade tavlor och pärlade figurer ser bra ut på håll åtminstone. Känns som att det kan skära sig lite när det blir för tätt in på dock. Har själv varit inne på att måla på tv-spelsrelaterade figurer i samma stil som tavlor med naturmotiv, så att man måste titta rätt noga för att se att det är tv-spelsrelaterat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Är bänkskivan monterad en bit ut från väggen?? eftersom det lyser både upp och ner från LED-belysningen??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovetbar:

Mycket tjusigt.

Blandningen med målade tavlor och pärlade figurer ser bra ut på håll åtminstone. Känns som att det kan skära sig lite när det blir för tätt in på dock. Har själv varit inne på att måla på tv-spelsrelaterade figurer i samma stil som tavlor med naturmotiv, så att man måste titta rätt noga för att se att det är tv-spelsrelaterat.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker det gör sig väldigt bra även på nära håll, har även fått många komplimanger på dessa tavlor så dom är uppskattade av dom flesta

Skrivet av Bighultsfred:

Är bänkskivan monterad en bit ut från väggen?? eftersom det lyser både upp och ner från LED-belysningen??

Ja, skivorna ligger just nu ca 1 cm från väggen så led-listen får plats och kan lysa upp bättre.

Visa signatur

| Mobo: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | CPU: AMD R9 5900X med Noctua D15 | RAM: G.Skill Ripjaws V 32GB @ 4000MHz | GPU: 2070 Super Strix | PSU: EVGA G2 750W | Chassi: Phanteks P500A | SSD: Samsung 980 Pro 1TB & WD Black SN850 Gen 4 1TB | HDD: 2x12TB | Skärm: Acer 27" Predator XB271HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qbone10:

Inredning av gamingrum/kontor.
Efter att jag köpt ett hus så tyckte jag att det var läge att fixa ett vettigt rum till min kära dator,.

Det fick bli ett rum i källaren där det är riktigt svalt och skönt på sommaren och dessutom inte så mycket direktljus=perfekt!

Uppdateringar kommer så fort det händer något nytt.

Här kommer lite bilder från början och just nu pågående projekt.

Kom gärna med förslag på förbättringar!

Besök galleriet här

Ruskigt snygg skiva, vart hittade du den?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Ruskigt snygg skiva, vart hittade du den?

Köpte dom på krauta men dom verkar tyvärr inte sälja likadana längre, tänkte köpa en till och ha på ett höj och sänkbart bord annars.

Visa signatur

| Mobo: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | CPU: AMD R9 5900X med Noctua D15 | RAM: G.Skill Ripjaws V 32GB @ 4000MHz | GPU: 2070 Super Strix | PSU: EVGA G2 750W | Chassi: Phanteks P500A | SSD: Samsung 980 Pro 1TB & WD Black SN850 Gen 4 1TB | HDD: 2x12TB | Skärm: Acer 27" Predator XB271HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qbone10:

Köpte dom på krauta men dom verkar tyvärr inte sälja likadana längre, tänkte köpa en till och ha på ett höj och sänkbart bord annars.

Synd, kanske finns liknande där? Ska besöka dom när jag får chansen. tack

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻