framkallning av Kodacolor Gold film

Permalänk

framkallning av Kodacolor Gold film

Hej!
Jag har en Kodak 3500 Disc kamera,från 1990-talet
nyligen fick jag se att det finns en film i kameran som ej blivit framkallad,undrar om någon här vet om det går att få en sådan film framkallad nuförtiden?

Permalänk
Medlem

Den ska framkallas i vanlig C41 så det är nog inget problem för ett vettigt labb tex Crimson eller nån som gör det hemma.
Jag och många med mig framkallar färgfilm hemma för att det är busenkelt och roligt.

Så varför inte passa på och testa en ny hobby

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Den ska framkallas i vanlig C41 så det är nog inget problem för ett vettigt labb tex Crimson eller nån som gör det hemma.
Jag och många med mig framkallar färgfilm hemma för att det är busenkelt och roligt.

Så varför inte passa på och testa en ny hobby

Framkallar vanliga labb disc-film?
Är ju ett gammalt och ganska udda format.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oet:

Framkallar vanliga labb disc-film?
Är ju ett gammalt och ganska udda format.

Det var därför jag skrev crimson. Det är ju inte konstigare än andra format för någon som är lite mer intresserad än en "One hour photo snubbe".
Kemikalierna är som sagt helt vanlig c41 och ett sätt att hålla fast discen är ju nemas problemas.
Om TS kammar noll så erbjuder jag mig att framkalla den.

Permalänk

Jag kontaktade Crimson men de kunde inte framkalla disc-filmer, kanske någon här på forumet kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kodakdisc:

Jag kontaktade Crimson men de kunde inte framkalla disc-filmer, kanske någon här på forumet kan hjälpa mig?

Jag kan ge det ett försök.

Permalänk

kodac disc

det är 15 exponeringar,går det att framkalla dessa? vilket pris blir det?