Gaming/Streaming dator inkl windows, 10k.

Permalänk

Gaming/Streaming dator inkl windows, 10k.

Söker en dator man kan spela och streama samtidigt.
Spel som jag spelar är CS:GO (som jag kommer spela in och streama)
De andra spelen jag spelar är: GTA V, Rust mm. (dessa kommer jag inte spela in eller streama)
Är detta möjligt för min budget? Bygger den själv.
Eller är det värt att spara ihop två tusen till?

Glömde tillägga, den får gärna vara uppgraderingsbar. Då jag vill kunna uppgradera den i framtiden när jag får mer pengar.

Vad är mest prisvärt? Att köpa windows från inet eller kinguin?
Hur legit är det att köpa från kinguin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan1000:

Vad är mest prisvärt? Att köpa windows från inet eller kinguin?
Hur legit är det att köpa från kinguin?

Mest prisvärd är kinguin, men läs diskutionerna här på sweclockers då jag inte är så inne i ämnet. Men jag skulle köpa på inet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Sporkies: Okej tack för svar!
Har du möjlighet att sätta ihop en kundvagn på inet för runt 10k?

Permalänk
Medlem

Kan du vänta ca 2 veckor? RyZen ska släppas då och det verka så att det kommer skaka om marknaden. Kan var så att RyZen då blir det bättre alternativet eller att intel känner sig pressat att sänka priserna.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk

@Bernd_P1: Ja absolut, den behöver inte köpas i nuläget.
Vad är RyZen?

Permalänk
Skrivet av johan1000:

@Bernd_P1: Ja absolut, den behöver inte köpas i nuläget.
Vad är RyZen?

Nya processorer från AMD, de lär bli ganska prisvärda.

Permalänk

@Fantgrenen: Tack för svar!

Permalänk

Är inget jätte adm fan. Så om någon hade kunnat sätta ihop en kundvagn med en intel processor hade det varit uppskattat. Är inte jätte sugen på att vänta på någon amd processor då jag troligtvis inte kommer köpa den ändå.

Budget: 10-11k inkl windows.

Permalänk
Medlem

@johan1000: jättedumt tänkt av dig. 1. AMD släppet kan ändå påverka priserna för att det finns stora tecken på att Intel är väldigt nervöst over RyZen släppet.
2. beroende på resultanterna vid släppet så kan en RyZen processor var ett mycket bättre alternative för det du gör än prismässigt motsvarande Intel.
men visst, vill du slänga pengar i sjön så få du visst gör det.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Skrivet av Bernd_P1:

@johan1000: jättedumt tänkt av dig. 1. AMD släppet kan ändå påverka priserna för att det finns stora tecken på att Intel är väldigt nervöst over RyZen släppet.
2. beroende på resultanterna vid släppet så kan en RyZen processor var ett mycket bättre alternative för det du gör än prismässigt motsvarande Intel.
men visst, vill du slänga pengar i sjön så få du visst gör det.

Så du tror att AMD släppet kan påverka intels priser?

Permalänk
Medlem

@johan1000: ja. det har pratats om att Intel kanske släpper nya i5 och i7 revisioner och att bara sätta deras priserna högre känns inte som en jätte bra move av intel. dem måste nästan sätta dem på nuvarande priser och sätta alla "gamla" Kaby Lake processorer en steg ner i priset. Alternativt kan det handla om att Intel kanske prisdumpa sina CPU:er en del för att få folk att inte köpa RyZen.
just nu är det stor risk om du köper en Intel idag så kommer den vara billigare efter RyZen släppet. som sagt känns det som att kasta pengar i sjön oavsett om du redan har bestämt dig att köpa Intel eller ge AMD en chans. Vi konsumenter kan bara vinna genom RyZen släppet.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk

@Bernd_P1: Okej, tack för utvecklat svar. För ta mig en riktig funderare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan1000:

Vad är mest prisvärt? Att köpa windows från inet eller kinguin?
Hur legit är det att köpa från kinguin?

Denna diskussionen har vi haft 100000000x gånger..
Jag har 3921 köpa nycklar på kinguin och 2 har det varit problem med och då står kinguin för allt även om det kan ta lite tid för dom ibland.

Kör på kinguin och lägg dom extra hundralapparna på en vettigare GPU eller CPU

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Avstängd

Du måste tjäna bra med pengar, om man ska utgå ifrån dina x trådar här i köpråd´s delen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

@Peppar2014:
Har köpt en innan? Den andra var till en anhörig?
Bor på två ställen, så behöver två datorer.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av johan1000:

Är inget jätte AMD fan. Så om någon hade kunnat sätta ihop en kundvagn med en intel processor hade det varit uppskattat. Är inte jätte sugen på att vänta på någon amd processor då jag troligtvis inte kommer köpa den ändå.

Budget: 10-11k inkl windows.

Ingen annan verkar vilja göra en kudvagn. Så jag fixade några!
www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/184032

GTX 1060/RX 480 är de bästa korten du kan få in i en dator för 10 000 med dina krav.
Jag satsade på GTX 1060 då det utpresterar RX 480 i GTA V.
RX 480 vs GTX 1060

GTA V är CPU tungt spel. Eftersom du spelar det och streamar så kanske du någon gång vill streama det.
Om du skall streama borde du ha en i7:a, speciellt om du någonsin streamar GTA V, i7-7700K är bra val, eller välj en i7-6700K för att spara pengar.

Skrivet av johan1000:

Glömde tillägga, den får gärna vara uppgraderingsbar. Då jag vill kunna uppgradera den i framtiden när jag får mer pengar.

Moderkortet har 4 RAM DIMM-Slots så du kan dubbla din minnesmängd i framtiden!

Minst 8GB RAM, dubbla till 16GB RAM senare när du har mer pengar.

SSD är bra att ha så dina tittare slipper onödiga laddtider.

Skrivet av johan1000:

Glömde tillägga, den får gärna vara uppgraderingsbar. Då jag vill kunna uppgradera den i framtiden när jag får mer pengar.

Tog en PSU på 650W så att du i framtiden kan köpa ett till GTX 1060 till en Multi-GPU Setup genom LDA Explicit Mode (implicit linked display adaptor Explicit Mode) eller MDA Mode(Multi-display adaptor Mode).

Windows köper du billigast från Kinguin.

@johan1000
Tips när man streamar:

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Ingen annan verkar vilja göra en kudvagn. Så jag fixade några!
www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/184032
https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/10202509/

GTX 1060/RX 480 är de bästa korten du kan få in i en dator för 10 000 med dina krav.
Jag satsade på GTX 1060 då det utpresterar RX 480 i GTA V.
RX 480 vs GTX 1060

GTA V är CPU tungt spel. Eftersom du spelar det och streamar så kanske du någon gång vill streama det.
Om du skall streama borde du ha en i7:a, speciellt om du någonsin streamar GTA V, i7-7700K är bra val, eller välj en i7-6700K för att spara pengar.
https://www.youtube.com/watch?v=ZTeA1F7JHrw

https://www.youtube.com/watch?v=toZ_t88bPBU&t=91s

Moderkortet har 4 RAM DIMM-Slots så du kan dubbla din minnesmängd i framtiden!

Minst 8GB RAM, dubbla till 16GB RAM senare när du har mer pengar.

SSD är bra att ha så dina tittare slipper onödiga laddtider.
Tog en PSU på 650W så att du i framtiden kan köpa ett till GTX 1060 till en Multi-GPU Setup genom LDA Explicit Mode (implicit linked display adaptor Explicit Mode) eller MDA Mode(Multi-display adaptor Mode).

Windows köper du billigast från Kinguin.

@johan1000
Tips när man streamar:
https://www.youtube.com/watch?v=idhkZy-tMTU

Tack så hemskt mycket! För utvecklat svar, även tack för du tog dig tiden till att hjälpa mig. Uppskattas väldigt mycket!

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av johan1000:

Tack så hemskt mycket! För utvecklat svar, även tack för du tog dig tiden till att hjälpa mig. Uppskattas väldigt mycket!

Det var så lite! 🙂
Alltid kul att kunna hjälpa till. 😊

Finns dock något i det som de andra säger att du bör vänta en månad på releasen av Ryzen (inte för att du skal köpa AMD CPU utan för att Intels processorer kommer att gå ned i pris.)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Bernd_P1:

Kan du vänta ca 2 veckor? RyZen ska släppas då och det verka så att det kommer skaka om marknaden. Kan var så att RyZen då blir det bättre alternativet eller att intel känner sig pressat att sänka priserna.

Bra plan! Men Mars var det väl sagt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

@Eric Hjalmarsson: genom NDA kan ju ingen som skulle kunna säga nåt såga nåt. men dem flästa tecken visar mot att Launchen äger rum runt GDC 2017 vilket börja den 27. mer specefikt den 28 eller 2 mars.
och amd har sagt sen tidigare att det ska blir en "hård" launch, dvs det ska dirket gå att köpa i butiken.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Denna diskussionen har vi haft 100000000x gånger..
Jag har 3921 köpa nycklar på kinguin och 2 har det varit problem med och då står kinguin för allt även om det kan ta lite tid för dom ibland.

Kör på kinguin och lägg dom extra hundralapparna på en vettigare GPU eller CPU

Intresserad hur någon kan köpa 3921 nycklar till något
Det är typ 1 spel/program varje dag i 11 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Intresserad hur någon kan köpa 3921 nycklar till något
Det är typ 1 spel/program varje dag i 11 år

Återförsäljare, duuuh * Facepalm *

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Återförsäljare, duuuh * Facepalm *

Kids idag, alltid lika trevliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Denna diskussionen har vi haft 100000000x gånger..
Jag har 3921 köpa nycklar på kinguin och 2 har det varit problem med och då står kinguin för allt även om det kan ta lite tid för dom ibland.

Kör på kinguin och lägg dom extra hundralapparna på en vettigare GPU eller CPU

Lägg de extra pengarna hos officiella och auktoriserade återförsäljare istället för att stödja sådan verksamhet som t.ex. Kinguin.

Permalänk

https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3319594&view=m
windows 10 på kinguin då blir allt ca 11k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Lägg de extra pengarna hos officiella och auktoriserade återförsäljare istället för att stödja sådan verksamhet som t.ex. Kinguin.

Med andra ord betala mellanhanden mera och få en kartong och en cd skiva också.. Det är skillnaden

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Med andra ord betala mellanhanden mera och få en kartong och en cd skiva också.. Det är skillnaden

Windows 10 levereras på USB-minne.

G2A, Kinguin och de andra har en rent ut sagt horribel support... men det kan man ju förstå med tanke på priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Windows 10 levereras på USB-minne.

G2A, Kinguin och de andra har en rent ut sagt horribel support... men det kan man ju förstå med tanke på priset.

Behöver man support för att installera w10 kanske man inte ska bygga dator själv.
Sen är det OEM licenser vi pratar om (det är dom som är billigast), Du får alltså ingen support av Microsoft i vilket fall.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Behöver man support för att installera w10 kanske man inte ska bygga dator själv.
Sen är det OEM licenser vi pratar om (det är dom som är billigast), Du får alltså ingen support av Microsoft i vilket fall.

Nu var det t.ex. återköp, reklamationer och dylikt jag syftade på och inte support för just själva mjukvaran i sig, vilket ingen återförsäljare tillhandahåller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Windows 10 levereras på USB-minne.

G2A, Kinguin och de andra har en rent ut sagt horribel support... men det kan man ju förstå med tanke på priset.

Har några ärenden öppna hos g2play.net.

Väntat på återbetalning sedan november i fjol. Så nog kan jag hålla med om att deras kundtjänst är under all kritik.

Aldrig haft några problem då man köpt spel/program ifrån andra ställen. Det lönar sig nästan aldrig att vara dumsnål.