Permalänk
Medlem

Gaming dator, mellan 15-20k

Hej,

behöver hjälp med att sätta ihop en ny dator, har suttit på gaming laptop i många år nu men känner nu för att byta tillbaka till stationär. Jag är nästan helt okunnig när det kommer till att plocka ihop delar till en ny dator men att bygga ihop den är inga problem, därmed inte sagt att jag har något emot färdigbyggda datorer.

Spelen jag främst spelar är dota2, Paladins och Diablo 3 så det krävs väl ingen megaprestanda men det händer att jag spelar igenom nya spel som The witcher 3 eller DOOM och det är ju trevligt om dessa ser bra ut men jag behöver inte ligga på 120 FPS på ultra settings.

Priset spelar inte så väldigt stor roll, vill inte köpa det bästa och nyaste när jag inte vet om jag faktiskt behöver det. Och det är färför jag är här, har tittat lite på denna: https://www.komplett.se/product/909390/komplett-pc/demo-pc/fe... och den verkar ligga bra i pris när jag jämför vad som finns i den med vad som finns i en dator för typ 15k. Tittade t.ex på sweclockers vinterdator och slänger man på en windowslicens där så hamnar man 1300kr ifrån och då känner jag varför inte. Men jag tror att jag antagligen inte har behov för en sådan dator och den lilla rösten i bakhuvudet säger att den nog inte är så smart att köpa en dator för 18k om jag kan klara mig med en för 10.

När det kommer till operativsystem så har jag en fråga, jag har två laptops som kom med windows installerat, finns det något lagligt sätt att föra över dom licenserna till en annan dator eller det fungerar inte så? Båda laptopsen är från ASUS.

Jag tror det är allt jag kan säga om vad jag behöver, så om ni har några tips eller rekommendationer så skulle dessa uppskattas väldigt mycket!

Permalänk

@hamla: vänta tills Ryzen släppts i början av mars

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644