Klara denna alla de nya spelen på 1080

Permalänk
Medlem

Oj. Tack för alla svar.. jag ska köpa mig en billig data som klarar spela de nya spelen i 1080, med bra grafikinställningar. Då jag inte spelar data själv är detta till min dotter. Det sägs det är billigare att bygga själv. Jag vill inte att spelen ska "lagga" utan klara nyare spel som t ex gta V och tomb Raider. Ska läsa igenom forumet och tack för alla tips hälsningar nybörjare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Ett bättre svar

Skrivet av art85:

Jag ska köpa mig en billig dator som klarar spela de nya speltitlarna i 1920x1080, med bra grafikinställningar.
Jag vill inte att spelen ska "lagga" utan klara nyare spel som t ex GTA V och Rise of the Tomb Raider.

Det var en mycket bättre fråga!
Nu lovar jag ett mycket bättre (eller inte bättre, men i alla fall tydligare) svar.

Datorn som du skickade kommer absolut inte att klara av GTA V och Rise of the Tomb Raider i 1920x1080, med bra grafikinställningar.
Du kommer få okej genomsnittlig fps men Micro stuttering och frame drops ned till 1Xfps.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

CPU

Ursprungliga listan hade en AMD FX-6300.

*Mängder av inbäddade videolänkar dolda av moderator* - /DavidtheDoom

Dold text

Personligen så skulle det mig aldrig falla in att köpa en AMD FX-6300.
Intel Pentium G4560 är budget alternativet medan Intel Core i3 6100 är lite mer påkostad i jämförelse med Intel Pentium G4560.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Intel Core i3 6100 är lite mer påkostad.

Samma grund funktioner, dock till halva priset.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av art85:

Då jag inte spelar datorspel själv, så är detta till min dotter.

Hur kommer det sig då att det är du, och inte din dotter, som sitter på Sweclockers och letar köpråd?

Jag valde delarna till min första dator, Core 2 Duo och XFX Radeon HD4870 XXX (motsvaras av ett AMD RX 480 idag), när jag fick pengar till en dator (7000 kronor) på min elfte födelsedag.

Idag, snart sju år senare så har jag pillat runt i många chassin men framförallt satt ihop ett stort antal kundvagnar här på Swecklockers.
Hoppas bara jag inte får en dator nu i artonårspresent då jag är nöjd med min som jag har idag!

Jag antar att du är medveten om det att GTA V har en:

  • ESRB Rating som är M för MATURE

  • PEGI Rating som är 18+

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Peppar2014:

Samma grund funktioner, dock till halva priset.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

Köp ett moderkort i denna lista http://overclocking.guide/intel-skylake-non-k-overclocking-bi...
Uppdatera med bios från listan och överklocka i3 6100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Intel Core i3 6100 kostar 1 279:-, dyrare än en AMD FX-6300 men Intel Core i3 6100 presterar också väldigt mycket bättre!

Jag har inte kollat alla dina videos, men jag ser inga tydliga exempel på att i3 presterar "väldigt mycket bättre". Skillnaden är inte värt priset IMHO. Möjligen om man ska försöka klocka, men det känns som en skakig väg att gå om man är låst till en viss specifikt biosversion.

... och som någon nämnde förut så börjar det bli lite overkill med youtubelänkarna. Ni försöker säkert vara hjälpsamma, men det är så många stora youtubelänkar att det bara blir svårläst i forumet. (speciellt när det är dubletter ibland)
Bättre att ha länk till någon bild med en graf eller nått isåfall.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Även fast jag har i3 6100 hade jag gått 4560 idag och oc bios för 6100 kan vara lite trassel att hitta och släpptes även uppdaterade bios som fixade beräknings fel och vet inte hur mycket det påverkar 6100an i verkligheten men bios fixarna kom efter dom låst för oc igen men i övrigt är dom praktiskt taget samma cpu men 4560 är billigare ...fx 6300an funkar att köra på om man har en liggande men inget jag skulle köpa för dom är gamla dom är på gamal socket som fasas ut med gamla minnen och kostar mer

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

...fx 6300an funkar att köra på om man har en liggande men inget jag skulle köpa för dom är gamla dom är på gamal socket som fasas ut med gamla minnen och kostar mer

Jepp, håller med. 4560 har fördelen i att det förhoppningsvis finns en vettig "upgrade path" att gå om man får mer pengar och större behov av en snabb fyrkärning processor framåt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Roger W:

Jag har inte kollat alla dina videos, men jag ser inga tydliga exempel på att i3 presterar "väldigt mycket bättre". Skillnaden är inte värt priset IMHO. Möjligen om man ska försöka klocka, men det känns som en skakig väg att gå om man är låst till en viss specifikt biosversion.

Att du inte ser en tydlig skillnad är för att de videos kör i3-6100 utan överklockning

Dock kan man se starkt förbättrad min fps med i3-6100 gentemot 4560 I denna videon som jag länkade till innan:

Nu finns det tyvärr inga bilder hur i3-6100 vs i3-6100 OC presterar i GTA V men här är cinebench:

Och en video med i3-6100 med snabbt minne vs i3-6100 OC i GTA V

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av lord_vasagos:

Även fast jag har i3 6100 hade jag gått 4560 idag och oc bios för 6100 kan vara lite trassel att hitta och släpptes även uppdaterade bios som fixade beräknings fel och vet inte hur mycket det påverkar 6100an i verkligheten men bios fixarna kom efter dom låst för oc igen men i övrigt är dom praktiskt taget samma cpu men 4560 är billigare.

Liten skillnad är det faktiskt i klockfrekvens också.
Dock inget markant så det motiverar inte en i3-6100 över en 4560.

Om man inte skall överklocka är 4560 självklara budget valet!
Medan man kan gå på i3-6100 med större budget...

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Att du inte ser en tydlig skillnad är för att de videos kör i3-6100 utan överklockning

Jo, men överklockning är också något som inte är helt trivialt att få till... Du ska få tag i rätt moderkort och rätt bios, och kanske inte kan uppgradera bios fritt sen osv.
Det är en väg att gå, men inte alltid den mest självklara.

Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Dock kan man se starkt förbättrad min fps med i3-6100 gentemot 4560 I denna videon som jag länkade till innan

Jag ser bara en märkbar skillnad i ett av spelen som testas... Crysis 3, och i ganska låg upplösning.
I verkligheten lär grafikkortet bli mer av en flaskhals, och skillnaden mindre. En min fps runt 80 är också rätt OK skulle jag säga.

Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Och en video med i3-6100 med snabbt minne vs i3-6100 OC i GTA V

.. och där är fps:en i princip identiska
Så OC gör inte alltid en massiv skillnad.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Roger W:

Det är en väg att gå, men inte alltid den mest självklara.

Nä, för det är snarare 4560.

Skrivet av Roger W:

Jag ser bara en märkbar skillnad i ett av spelen som testas... Crysis 3, och i ganska låg upplösning.
I verkligheten lär grafikkortet bli mer av en flaskhals, och skillnaden mindre. En min fps runt 80 är också rätt OK skulle jag säga.

.. och där är fps:en i princip identiska
Så OC gör inte alltid en massiv skillnad.

Så 10 fps skillnaden som var i ett av de andra spelen är inte märkbar?

Det är en liten skillnad mellan 4560 och i3-6100 stock med 2133MHz, det är en liten skillnad mellan i3-6100 stock med 2133MHz och med 2400MHz, det är en liten skillnad mellan i3-6100 med 2400MHz och med i3-6100 OC med 2133MHz, det är en liten skillnad mellan i3-6100 OC med 2133MHz och i3-6100 OC med 2400MHz.
De läggs ihop och skapar en märkbar skillnad mellan 4560 och i3-6100 OC med 2400MHz.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10209498/

Hyffsad dator för 7.3k på prisjakt listan^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Nä, för det är snarare 4560.
Så 10 fps skillnaden som var i ett av de andra spelen är inte märkbar?

Jag har inte sett hela videon rakt genom, men jag har hoppat runt och kollat alla stats som visats tydligt på skärmen:
GTA V
76 min vs 75 min
BF1
126 min vs 121 min
Crysis 3
100 min 83 min

Ingen av dem har en 10fps skillnad. Missar jag något?

Men skitsamma... Nu ska jag inte nitpicka och argumentera sönder den här tråden mer.
Vi säger inte emot varandra så mycket egentligen:
- OM man ska överklocka och är beredd att hitta rätt moderkort och BIOS och kan lägga nåra hundringar extra, så är i3 helt klart ett tänkvärt alternativ.
Vill man inte klocka, eller helt enkelt har väldigt tajt budget, så är 4560 ett klart mer prisvärt alternativ.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Jag har inte sett hela videon rakt genom, men jag har hoppat runt och kollat alla stats som visats tydligt på skärmen:
GTA V
76 min vs 75 min
BF1
126 min vs 121 min
Crysis 3
100 min 83 min

Ingen av dem har en 10fps skillnad. Missar jag något?

Men skitsamma... Nu ska jag inte nitpicka och argumentera sönder den här tråden mer.
Vi säger inte emot varandra så mycket egentligen:
- OM man ska överklocka och är beredd att hitta rätt moderkort och BIOS och kan lägga nåra hundringar extra, så är i3 helt klart ett tänkvärt alternativ.
Vill man inte klocka, eller helt enkelt har väldigt tajt budget, så är 4560 ett klart mer prisvärt alternativ.

6100an och 4560 är så lika att det inte är värt att köra 6100an och vist det skiljer några mhz och 6100an har lite bättre integrerad grafikdel men är inte många som bryr sig om det och båda dom är så pass snabb att det tom är ganska värdelöst att köpa t.e.x en i5 6400 med och är faktiskt imponerade att intel släppt så bra cpu för så lite pengar Test på swec

Problemet nummer 2 med att rekommendera snabbare cpu är att det praktiskt taget är värdelöst spenderade pengar ur prestanda synpunkt för spel "japp du läste rätt" värdelöst med i5 och i7 då i3an och 4560 pressar ur grafikkortet maximalt om man lägger sig på nivån mellan gpu

som 460/470/480 eller nvidias 1050/1050ti/1060 och topp modellerna 480-1060 kanske kan vinna ett par fps i nått spel men är marginellt och i5/i7 är trevligare med riktigt dyra kort eller om man uppgraderar gpu i framtiden men jag tycker inte det är värt 4x så dyr processor idag

och är grafikkorten i billigare datorer som är flaskhalsen och samma i min dator tror hälften av cpu prestandan används för att maxxa mitt 950 om jag spelar doom t.e.x

yttligare en fördel är att dom blir strömsnål som fan ..inte för jag bryr mig ett skit om att spara på strömmen men sakerna är lätt att kyla och få tyst på och min är helt tyst med orginal cpu kylare och endast 1 chassiefläkt och kostade på min gpu lite extra så den skulle ha tyst kylning och datorn låter inget alls inte ens om jag spelar fallout 4 ...love it

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

6100an och 4560 är så lika att det inte är värt att köra 6100an och vist det skiljer några mhz och 6100an har lite bättre integrerad grafikdel men är inte många som bryr sig om det och båda dom är så pass snabb att det tom är ganska värdelöst att köpa t.e.x en i5 6400 med och är faktiskt imponerade att intel släppt så bra cpu för så lite pengar Test på swec

Bråka på Eric istället för mig - jag håller generellt med dig
Ska jag argumentera mot dig lite, så handlar ju inte ALLT om att spela. Det kan fortfarande finnas lite argument för i3, OM man nu ska klocka den.. Men generellt håller jag med dig att 4560 är nästan läskigt prisvärd! Undrar hur lång tid det tar innan folk inser att de inte behöver mer? Nästan så Intel skjutit sig lite i foten...

---

... och om jag nu gnäller på Eric om hans inlägg, så hoppas jag det är OK med lite konstruktiv kritik till dig också: kan du prova slänga in lite punkt och komma ibland i dina texter?

---

Hoppas trådskaparen fått ut nått vettigt av tråden...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Bråka på Eric istället för mig - jag håller generellt med dig
Ska jag argumentera mot dig lite, så handlar ju inte ALLT om att spela. Det kan fortfarande finnas lite argument för i3, OM man nu ska klocka den.. Men generellt håller jag med dig att 4560 är nästan läskigt prisvärd! Undrar hur lång tid det tar innan folk inser att de inte behöver mer? Nästan så Intel skjutit sig lite i foten...

---

... och om jag nu gnäller på Eric om hans inlägg, så hoppas jag det är OK med lite konstruktiv kritik till dig också: kan du prova slänga in lite punkt och komma ibland i dina texter?

---

Hoppas trådskaparen fått ut nått vettigt av tråden...

Haha var jag som hade hjärnsläpp tänkte du var TS och var mer tänkt som info varför det är vettigt att bygga datorn så och var inte ute att hugga på dig

Håller med släng in en i3/4560 i rendering eller nått tung trådat är dom inte så fräna men för en budget gamer är dom kanon och har faktiskt varit så i ganska många år att i3 funkat bra men nu är dom så billiga att det är löjligt

Har tyvärr punkt fobi

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

6500 kan nog vara lite overkill. Bättre med 4560 eller i3-6100

Fractal Core 1000 har fläktplats över GPU:n till skillnad från Bitfenix Neos. Kan personligen känna att det är värt de extra nio kronorna i mellanskillnaden.

Skrivet av Roger W:

Ingen av dem har en 10fps skillnad. Missar jag något?

Var visst fem, jag som såg fel. Argumentet kvarstår dock.

Skrivet av Roger W:

Men skitsamma... Nu ska jag inte nitpicka och argumentera sönder den här tråden mer.
Vi säger inte emot varandra så mycket egentligen:
- OM man ska överklocka och är beredd att hitta rätt moderkort och BIOS och kan lägga nåra hundringar extra, så är i3 helt klart ett tänkvärt alternativ.
Vill man inte klocka, eller helt enkelt har väldigt tajt budget, så är 4560 ett klart mer prisvärt alternativ.

Säger inte emot dig alls, håler snarare sagt med dig!
4560 är bästa budget valet, i3-6100 kan värt om man orkar pilla med gammalt BIOS m.m. (vilket kan vara jobbigt och absolut inte är värt det för alla) och dessutom hade tänkt köpa en eftermarknandskylare, annars, inte värt det för spel.

Skrivet av Roger W:

Bråka på Eric istället för mig - jag håller generellt med dig

Jag håller generellt med dig också!

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

6500 kan nog vara lite overkill. Bättre med 4560 eller i3-6100

Fractal Core 1000 har fläktplats över GPU:n till skillnad från Bitfenix Neos. Kan personligen känna att det är värt de extra nio kronorna i mellanskillnaden.
Var visst fem, jag som såg fel. Argumentet kvarstår dock.

Säger inte emot dig alls, håler snarare sagt med dig!
4560 är bästa budget valet, i3-6100 kan värt om man orkar pilla med gammalt BIOS m.m. (vilket kan vara jobbigt och absolut inte är värt det för alla) och dessutom hade tänkt köpa en eftermarknandskylare, annars, inte värt det för spel.
Jag håller generellt med dig också!

Det var en i5 7500 och det kommer inte vara overkill eftersom han ska spela i 1080p på förmodligen hyffsade inställningar så kommer en 7500 räcka långt men finns även mer att hämta i from av ex 7600k men 7500 är inte overkill.
+ 4 kärnor är bättre och räcker längre i tid och prestanda enligt många men personligt hur man vill se det

Permalänk
Medlem
Skrivet av kebabhazzan:

Det var en i5 7500 och det kommer inte vara overkill eftersom han ska spela i 1080p på förmodligen hyffsade inställningar så kommer en 7500 räcka långt men finns även mer att hämta i from av ex 7600k men 7500 är inte overkill.
+ 4 kärnor är bättre och räcker längre i tid och prestanda enligt många men personligt hur man vill se det

4 kärnor har absolut fortfarande sin plats, om man har budget för den!
... men går man så långt att man funderar på en 7500, så kan jag tycka man kan slå till på åtminstone en 7600k på en gång, och få möjligheten att klocka. Prisskillnaden dem emellan är inte speciellt stor.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

4 kärnor har absolut fortfarande sin plats, om man har budget för den!
... men går man så långt att man funderar på en 7500, så kan jag tycka man kan slå till på åtminstone en 7600k på en gång, och få möjligheten att klocka. Prisskillnaden dem emellan är inte speciellt stor.

Blir ju dyrare då man behöver köpa 7600k för 300kr extra
+ överklockande moderkort
+ processor kylare
Så det bli ju ganska mycket mer pengar ändå. Och om man kan få en 7500 istället för en 6100 så är det ju bara ett plus då jag tror att den presterar allmänt bättre i spel:)

Permalänk
Medlem

Sant att det tillkommer lite kostnader om man kör K-processor...
Så, jo det finns en nisch för "semi"-budgetbygge med fyrkärnigt också, jag köper det.
... men man hamnar ändå lite i en annan prisklass än de tvåkärniga - speciellt jämfört med 4560.
Beror helt på vad man har behov av, och budget för.

---

Verkar som vi i grunden är ganska på samma linje allihop ändå, med små variationer.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av kebabhazzan:

Det var en i5 7500

Råkade bara se fel.
6500,7500, I princip samma chip till i princip samma pris.

Skrivet av kebabhazzan:

Det kommer inte vara overkill eftersom han ska spela i 1080p på förmodligen hyffsade inställningar så kommer en 7500 räcka långt men finns även mer att hämta i from av ex 7600k men 7500 är inte overkill.
+ 4 kärnor är bättre och räcker längre i tid och prestanda enligt många men personligt hur man vill se det

4 kärnor gör den lite mer framtidssäker.

Jag hade dock hellre satsat på en SSD än en i5-7500 om man skall hålla sig under sju tusen.
Hellre ett 480 än en i5-7500.
Hellre en ordentlig PSU än en i5-7500.

Men det är bara vad jag tycker...

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|