Tillverka eget hörlursställ? Tips

Permalänk

Tillverka eget hörlursställ? Tips

Hej funderar på att tillverka ett eget hörlursställ frågan är om jag ska tillverka det i trä eller om jag ska svetsa ett i metall? Om det blir lyckat tror ni man kan sälja egna hörlursställ här i marknaden på Sweclockers? Nu pratar vi inga stora mängder men såg att det var någon annan här på Sweclockers som hade tillverkat två egna hörlursställ som såldes och som många personer verkade vara intresserade över. Tänkte ha detta som en alternativ hobby istället för att sitta för mycket framför datorn. För just den typ av hörlursställ jag tänker mig finns inte på marknaden. Kan ladda upp bilder senare i denna forumtråden.

Permalänk
Medlem

Lär väl få mer svar om du laddar upp någon bild över din design.
Är ju lättare att handskas med trä än metall iaf om du nu inte jobbar i verkstad eller så.
Svårare att få bra finish i metall samt att det slår sig när du svetsar så kan vara svårare att få det rakt m.m.

Kanske en prototyp i trä(eller 3d-printer om du har tillgång) och sedan prova göra en i metall.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk

Skulle säga trä av samma anledning som tidigare sagts dvs lättare att arbeta med.

Sen kanske du får ha vissa delar i metall då tunna delar kanske inte går att ha i trä men beror ju på vilken typ av design du vill ha.

Utan att veta mer hur du tänkt utföra den så är det svårt att säga.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Kan lägga upp en bild senare på hur jag tänkt mig. Ska nog be ett företag tillverka ett specialdesignat hörlursställ åt mig då jag inte kan svetsa.