Permalänk
Medlem

Aktiveringslås

Jag har en Ipad som blivit "spärrad" efter senaste ios uppdateringen.
Ipaden är köpt på Audio Video men eftersom jag inte har något kvitto kvar så kan dem inte hjälpa mig säger dem.

Det står:
"Denna ipad är för närvarande kopplad till Apple-id. logga in med det Apple-id som användes när Ipaden konfigurerades.
(V*****@a*****.se)"
Antar att det är en mejl som audio video har lagt in vid köp? @audiovideo.se?

Är det helt kört eller går det lösa?

/Torna

Permalänk
Avstängd

Är det inte ditt egna apple id kan du använda den som brevpress.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Det är det Apple ID du använde när du startade upp den första gången.

Ligger någon annans ID inne av någon anledning så är plattan oanvändbar. Den som säljer en begagnad måste alltid gå in och ta bort kopplingen till sitt eget Apple ID innan den lämnas till köparen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Är det inte ditt egna apple id kan du använda den som brevpress.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt. Det går inte att komma runt den begränsningen.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torna:

Jag har en Ipad som blivit "spärrad" efter senaste ios uppdateringen.
Ipaden är köpt på Audio Video men eftersom jag inte har något kvitto kvar så kan dem inte hjälpa mig säger dem.

Det står:
"Denna ipad är för närvarande kopplad till Apple-id. logga in med det Apple-id som användes när Ipaden konfigurerades.
(V*****@a*****.se)"
Antar att det är en mejl som audio video har lagt in vid köp? @audiovideo.se?

Är det helt kört eller går det lösa?

/Torna

Har du betalt med kort kan ev. audio video få fram kvittot genom att du har datum och summa du utförde köpet på.
Annars är du körd tyvärr.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Om kvitto: http://www.radron.se/artiklar/7-fragor--svar-om-kvitton/

Ta reda på ipad serienummer och visa upp medd på butiken. Dom borde kunna söka på serienumret att dom sålt plattan och att ipad är låst till deras mail adress.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|