::: AMD "Zen" Ryzen Benchmark tråd :::

Permalänk

Hallå!

Tänkte jag slänger upp mina resultat också!

Jag har aldrig överklockat mer än att jag följt en guide och satt vcore och ratio tidigare. Nu tänker jag väl
att det kan va kul att läsa på lite mer grundläggande om de olika delarna (Just nu läser jag om CAS och RAS!).

Inte velat pressa uppåt pga att jag inte förstår något av mina temps. Känns som att det hoppar väldigt mycket, och jag tycker
24 grader Tmax låter rätt lågt med 1.37500 vcore (Kör Noctua nh-d15).

En fråga.
Ni som kör crosshair vi hero. När jag testade ändra timings på minnen så hängde sig datorn vid boot med ett litet vitt sträck på skärmen. Slutade med att jag tröck på clear cmos på moderkortet. Dock förstod jag inte helt hur det funkade. Skall datorn vara helt avstängd (Dra ut strömmen) när jag kör clear? Ska jag bara trycka och starta igen eller ska jag vänta på att något slutar lysa?

Inte vågat ängra i timings så mycket mer ifall jag får samma problem och gör något fel när jag ska cleara. Googlat en del men folk skriver bara "Clear Cmos" som att det är en självklarhet hur tillvägagångssättet ser ut.

Hur som helst detta är mitt resultat just nu som känns relativt stabilt (Igår när jag kom hem hängde den sig med det vita sträcket vid uppstart men efter att jag dragit ur strömmen och satt i fungerade det).

Mvh Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonastjenix:

Hallå!

Tänkte jag slänger upp mina resultat också!

Jag har aldrig överklockat mer än att jag följt en guide och satt vcore och ratio tidigare. Nu tänker jag väl
att det kan va kul att läsa på lite mer grundläggande om de olika delarna (Just nu läser jag om CAS och RAS!).

Inte velat pressa uppåt pga att jag inte förstår något av mina temps. Känns som att det hoppar väldigt mycket, och jag tycker
24 grader Tmax låter rätt lågt med 1.37500 vcore (Kör Noctua nh-d15).

En fråga.
Ni som kör crosshair vi hero. När jag testade ändra timings på minnen så hängde sig datorn vid boot med ett litet vitt sträck på skärmen. Slutade med att jag tröck på clear cmos på moderkortet. Dock förstod jag inte helt hur det funkade. Skall datorn vara helt avstängd (Dra ut strömmen) när jag kör clear? Ska jag bara trycka och starta igen eller ska jag vänta på att något slutar lysa?

Inte vågat ängra i timings så mycket mer ifall jag får samma problem och gör något fel när jag ska cleara. Googlat en del men folk skriver bara "Clear Cmos" som att det är en självklarhet hur tillvägagångssättet ser ut.

Hur som helst detta är mitt resultat just nu som känns relativt stabilt (Igår när jag kom hem hängde den sig med det vita sträcket vid uppstart men efter att jag dragit ur strömmen och satt i fungerade det).

Mvh Jonas

http://i.imgur.com/AZ2qjxI.png

Ser bra ut. Man kanske ska köpa Hero trots allt även om jag var kritisk i början. Verkar som ASUS börja få ordning på korten nu. Vilka minnen kör du med? Corsair LPX?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

@AMD-FX:

Ja jag är väldigt nöjd nu. Jag är som sagt ingen van bioskille/överclockare (Rätt technördig så det hjälper nog), men jag hade inga större problem med det så är man lite haj på dessa saker är det nog en barnlek.

Enda jag klagar på är att jag inte begriper mig på mina temps.

Oj missade minnesgrejer. Nä jag smällde på och kör G.Skill FA-3600C16D-16GTZR. Beställde från Proshop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonastjenix:

Hallå!

Tänkte jag slänger upp mina resultat också!

Jag har aldrig överklockat mer än att jag följt en guide och satt vcore och ratio tidigare. Nu tänker jag väl
att det kan va kul att läsa på lite mer grundläggande om de olika delarna (Just nu läser jag om CAS och RAS!).

Inte velat pressa uppåt pga att jag inte förstår något av mina temps. Känns som att det hoppar väldigt mycket, och jag tycker
24 grader Tmax låter rätt lågt med 1.37500 vcore (Kör Noctua nh-d15).

En fråga.
Ni som kör crosshair vi hero. När jag testade ändra timings på minnen så hängde sig datorn vid boot med ett litet vitt sträck på skärmen. Slutade med att jag tröck på clear cmos på moderkortet. Dock förstod jag inte helt hur det funkade. Skall datorn vara helt avstängd (Dra ut strömmen) när jag kör clear? Ska jag bara trycka och starta igen eller ska jag vänta på att något slutar lysa?

Inte vågat ängra i timings så mycket mer ifall jag får samma problem och gör något fel när jag ska cleara. Googlat en del men folk skriver bara "Clear Cmos" som att det är en självklarhet hur tillvägagångssättet ser ut.

Hur som helst detta är mitt resultat just nu som känns relativt stabilt (Igår när jag kom hem hängde den sig med det vita sträcket vid uppstart men efter att jag dragit ur strömmen och satt i fungerade det).

Mvh Jonas

http://i.imgur.com/AZ2qjxI.pn*g

Du borde kunna köra DDR3200 i CL14 utan problem utan att öka spänningen till varken vSOC eller vDRAM.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk

@Enigma:

Ah okej.

Måste läsa på lite mer och lära mig vad jag gör om det blir fel. Kändes inge stabilt sist när jag inte visste hur clear cmos funka!

Permalänk
Medlem

Har benchat lite Firestrike på mitt setup, 1700X kör 3.92GHz och Fury X maxat med 1250MHz Core/625MHz HBM(!)
Inte dåligt

Visa signatur

R9 7950X 5.8GHz I CH X670E Hero I TridentZ5 6200CL30 I RTX3090Ti K|NGP|N I 990 Pro 1TB x2 I AX1500i
i5 12500 5.2GHz I Strix B660G I TridentZ5 6000CL30 I RTX2080Ti K|NGP|N I RTX2070 Strix I 990 Pro 1TB I AX1500i

Permalänk
Medlem

Vad brukar ni köra när ni kör AIDA64? Stressar ni enbart CPU eller kör ni memory och hela rasket? Tänker främst då man bara testar CPU-stabilitet. Kör AIDA64 på stock-volt just nu med 3.8GHZ OC på min 1700 och det verkar fungera finfint.

EDIT: Funderar mest på vilka riktlinjer man ska ha vid benchandet så jag får så korrekta resultat som möjligt. Hade tänkt att köra AIDA64 + lite olika spel i liknande situationer och visa upp resultaten. Ska även passa på att försöka få upp mina 2133-minnen i lite högre fart.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul om någon slängde upp en överklockslista där folk kan slänga upp sina resultat o se vem som får högst frekvens på luft/vatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Skulle vara kul om någon slängde upp en överklockslista där folk kan slänga upp sina resultat o se vem som får högst frekvens på luft/vatten.

Absolut, får ordnas!

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Skulle vara kul om någon slängde upp en överklockslista där folk kan slänga upp sina resultat o se vem som får högst frekvens på luft/vatten.

Kul att du nämnde det! Har faktiskt slängt ihop en Raspberry PI 3 - med en SQL-databas i för att börja ordna upp en massa olika statistik. Var främst tänkt för eget bruk men jag tar gärna och bygger ut den med fler tabeller / variabler / etc.

Så söt :).

Visst är den inte särskilt användbar tills jag får ut information på en hemsida via PHP eller liknande, men jag tar gärna infon från denna nya lista och bygger ut min databas med till att börja med :).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Själv har jag stött på två problem som jag felsöker just nu: Ett av dem är att videor och spel kan börja "hacka" framförallt om jag tabbat ur spelet eller minimerat fönstret där videon är uppe. Detta problemet brukar lösa sig vid en refresh av videon eller genom att jag tabbar ut och in i spelet igen. Det är ett problem jag ej stötte på med mitt Intel-system innan. Åtgärder just nu är att jag aktiverat AMDs egna Power Plan för Ryzen för att se om det kan förbättra saken. Ska även kika på hur mina minnen presterar nästa gång jag upptäcker felet.

Det andra problemet jag har kommer ibland vid boot av datorn. Det är som så att datorn går igång när jag trycker på power-knappen på chassit, för att sedan stänga av sig i en sekund. Direkt efter startar den igen, den gången framgångsrikt. Jag har klockat upp min processor till 3700 Mhz utan att öka volten, så ska se om det var det som orsakade problemet. Testar det genom att öka volten en liten bit för att se om det är som så att datorn vill ha lite högre volt precis vid start. Ingen aning om det är detta som är problemet, men vi får se. Volten nu på 1.297 i bios istället för 1.286.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

@Simonnice: Som jag skrev i andra tråden. Aura är satans fanskap. Bort med det, men du måste rensa gott tror jag.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

@marcusOCZ: Tack för tips, ska rensa Aura så gott det går, om jag så måste formatera.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

@Simonnice:

"I have some news on the Aura issue. I had tried uninstalling with control panel, and with CCleaner, and then cleaning the registry with the same program, but no success. In googling around on uninstalling Aura, I found a program called "Advanced Uninstaller PRO 12". I installed it, ran an uninstall of Aura 1.04.26 and a registry clean with the program. It did seem to find more files and references to fix. I then ran an install of Aura 1.04.29. It went a bit wonky and brought up the damn Doctor Dump thing, but then did install. I was not optimistic, but tried a startup of Aura and what do you know, it opened, showed the G.Skill RGB! I ran the calibration thing, and tried out some effects and now it all seems to work. I rebooted and opened it again, and still works. Some may be solved!"

Lycka till!

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

@marcusOCZ: Tack för tips, ska rensa Aura så gott det går, om jag så måste formatera.

Testat Revo Uninstaller? finns en gratis och en som kostar pengar också https://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_downloa...

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Testat Revo Uninstaller? finns en gratis och en som kostar pengar också https://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_downloa...

Verkar ha fått bort det vad jag kan se, och har inte märkt av något konstigt stutter på ett tag nu. :).

Någon som sitter på likadana stickor som jag? Hyper X Fury 2133? Jag behöver lite riktlinjer vad det gäller överklockning av dessa. Har enbart smackat upp frekvensen till 2666 och inte lekt med timings och liknande. Självklart flyter det på riktigt fint utan problem med en sådan liten överklock, men eftersom jag sällan brukar överklocka just RAM så kunde det vara till nytta med lite info kring proceduren i allmänhet och framförallt hur det gått för folk med dessa stickor i synnerhet :).

Det är faktiskt kul att man får engagera sig lite mer i RAM-överklock i och med Ryzen också, det är något som jag inte ens lagt ansträngning på innan, men nu ger det ju faktiskt resultat. Alltid kul när det är mer att dona med själv också, för annars vore man ju ingen riktig PC Master Race-medlem ;).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Så, då var man igång med ryzen.
1700x ej överklockad, gigabyte ab350 gaming 3, Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz, gtx 970.

På orginalbios som var inlagt, F5, fick jag i cpu-z (minnen orörda i 2133)
Singel: 2190
Multi: 17393

La in senaste bios, F6, ändrade till xmp på minnen och är lite oklart vad jag kör i:) cpu-z säger 1463(2933), easytune säger 2649. Amd ryzen säger samma som cpu-z,
och får nu:
Singel: 2037
Multi: 17541

En skillnad mellan F5 och F6 är att den automatiska överklockningen inte funkar längre i F6, trots att det är påslaget i Bios.

Har överklockat minne från easytune och satt till 2933, då bootar datorn om och allt funkar. Om jag sen bootar om igen och går in i bios så får jag i bios ett felmeddelande om att det inte går att skriva till bios. Men xmp är kvar och den verkar ha fastnat i 2933..

Prövade lite snabbt överklockning från easytune igår. Vid 3.9 kraschade datorn efter nån minut, standard volt etc.
Lite krångligt att överklocka i bios. Tydligen ska man använda + och - på numpad, men den delen har jag kopplat bort på tangentbordet och vanliga +-knappen fattar inte bios, den sitter väl på annat ställe i us-keyboard...

Är det någon som fått in amd:s power-plan i windows? Isåfall hur? Jag har uppdaterat windows så jag borde ha det senaste, men ser ingen ny plan.
Funderar på att lägga in ParkControl och se om det ger någon skillnad.

En annan fråga, på amd:s site finns chipset-drivrutiner från i början av mars. Har ni lagt in dessa?

Edit: Hur lägger man in bilder..?

Visa signatur

Ryzen 3900x, Asus Prime x470, Sapphire 5700xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

Själv har jag stött på två problem som jag felsöker just nu: Ett av dem är att videor och spel kan börja "hacka" framförallt om jag tabbat ur spelet eller minimerat fönstret där videon är uppe. Detta problemet brukar lösa sig vid en refresh av videon eller genom att jag tabbar ut och in i spelet igen. Det är ett problem jag ej stötte på med mitt Intel-system innan. Åtgärder just nu är att jag aktiverat AMDs egna Power Plan för Ryzen för att se om det kan förbättra saken. Ska även kika på hur mina minnen presterar nästa gång jag upptäcker felet.

Det andra problemet jag har kommer ibland vid boot av datorn. Det är som så att datorn går igång när jag trycker på power-knappen på chassit, för att sedan stänga av sig i en sekund. Direkt efter startar den igen, den gången framgångsrikt. Jag har klockat upp min processor till 3700 Mhz utan att öka volten, så ska se om det var det som orsakade problemet. Testar det genom att öka volten en liten bit för att se om det är som så att datorn vill ha lite högre volt precis vid start. Ingen aning om det är detta som är problemet, men vi får se. Volten nu på 1.297 i bios istället för 1.286.

Uppstarts problemet är ganska känt med Crosshair IV. Det kan stabiliseras med mer volt. (uppdaterar denna post med resultat när jag kommit hem.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Amds powerplan söker du efter finns på amds hemsida.

Skrivet av mrrock:

Så, då var man igång med ryzen.
1700x ej överklockad, gigabyte ab350 gaming 3, Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz, gtx 970.

På orginalbios som var inlagt, F5, fick jag i cpu-z (minnen orörda i 2133)
Singel: 2190
Multi: 17393

La in senaste bios, F6, ändrade till xmp på minnen och är lite oklart vad jag kör i:) cpu-z säger 1463(2933), easytune säger 2649. Amd ryzen säger samma som cpu-z,
och får nu:
Singel: 2037
Multi: 17541

En skillnad mellan F5 och F6 är att den automatiska överklockningen inte funkar längre i F6, trots att det är påslaget i Bios.

Har överklockat minne från easytune och satt till 2933, då bootar datorn om och allt funkar. Om jag sen bootar om igen och går in i bios så får jag i bios ett felmeddelande om att det inte går att skriva till bios. Men xmp är kvar och den verkar ha fastnat i 2933..

Prövade lite snabbt överklockning från easytune igår. Vid 3.9 kraschade datorn efter nån minut, standard volt etc.
Lite krångligt att överklocka i bios. Tydligen ska man använda + och - på numpad, men den delen har jag kopplat bort på tangentbordet och vanliga +-knappen fattar inte bios, den sitter väl på annat ställe i us-keyboard...

Är det någon som fått in amd:s power-plan i windows? Isåfall hur? Jag har uppdaterat windows så jag borde ha det senaste, men ser ingen ny plan.
Funderar på att lägga in ParkControl och se om det ger någon skillnad.

En annan fråga, på amd:s site finns chipset-drivrutiner från i början av mars. Har ni lagt in dessa?

Edit: Hur lägger man in bilder..?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Medlem

@L.T.G: Tackar!

Visa signatur

Ryzen 3900x, Asus Prime x470, Sapphire 5700xt

Permalänk
Medlem

@Simonnice:

Är det 2133 stickor från Hyperx? I så fall ska det gott göras att de klockar mer än de du har gjort. 2133-2666 är ju ganska ok utan att göra nånting annat. Bootar de på 2933?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Uppstarts problemet är ganska känt med Crosshair IV. Det kan stabiliseras med mer volt. (uppdaterar denna post med resultat när jag kommit hem.

Verkar inte ha problem med uppstart nu efter att ha krämat på med mer volt (ytterst lite).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

@Simonnice:

Är det 2133 stickor från Hyperx? I så fall ska det gott göras att de klockar mer än de du har gjort. 2133-2666 är ju ganska ok utan att göra nånting annat. Bootar de på 2933?

Jajemen, det är stickor från HyperX. De bootar på 2666, vilket är det högsta jag testat. Dock fick jag en blåskärm av vad som måste varit RAM-överklocken (inte helt hundra dock, och kommer inte ihåg vad det stor på blåskärmen), så har ställt ned dem till 2133 igen. Har faktiskt inte orkat sätta mig ned på överklockningen på allvar än då det varit så mycket annat att stå i, och datorn krossar verkligen det mesta i vilket fall. Dock har jag som projekt att verkligen nå toppen av vad mina minnen och mitt chip kan prestera på, samt grafikkortet. Dock funderar jag på att skjuta in en till radiator innan jag påbörjar det projektet.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Avstängd

Super Pi Mod 1.5 XS: 1M 10,874s

Sitter fortfarande på stockkylare så högre än 1,35v vill jag inte gå
Minnen är Corsair LPX 2x8GB 3200 (går dock inte högre än 2666mhz)

Visa signatur

AMD Ryzen 2700@4200 on AMD x370 with AMD Vega 64 ROG STRIX
Cpu kylare: Coolermaster Masterliquid 240
16Gb DDR4, Samsung Evo 850 512Gb
Konsol:Xbox One, New 3DS XL

Permalänk
Medlem

@astr84: Vilket MoBo har du? har lika minnen som dig och mitt system fungerar utmärkt med 3000 MHz på minnena. Vid 3200 MHz får jag bluescreen dock

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Avstängd

@N0tepad: Har Asus B350 prime-plus, Först vid det senaste bioset jag kunnat gå över 2133 utan att få instant reboot och OC failed
(2933 startar men failar påväg in i windows, 3200 är heldött)
Matar fö. redan med 1.375v till minnet och har provat öka volten till minneskontrollen

Visa signatur

AMD Ryzen 2700@4200 on AMD x370 with AMD Vega 64 ROG STRIX
Cpu kylare: Coolermaster Masterliquid 240
16Gb DDR4, Samsung Evo 850 512Gb
Konsol:Xbox One, New 3DS XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av astr84:

http://forumbilder.se/G82SA/3-825.jpg
Super Pi Mod 1.5 XS: 1M 10,874s

Sitter fortfarande på stockkylare så högre än 1,35v vill jag inte gå
Minnen är Corsair LPX 2x8GB 3200 (går dock inte högre än 2666mhz)

Har samma minnen på en asus prime 370x och kommer endadt till 2400mhz. Har dock inte senaste bios, ska va strul med det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.