Bästa trådlösa hörlurarna på marknaden?

Permalänk
Medlem

Bästa trådlösa hörlurarna på marknaden?

Precis som topic lyder så är jag på jakt efter ett par riktigt bra trådlösa hörlurar, over-ear.
Tänkt att använda dels till min dator men även till mobilen när man är ute. Användningsområdena är främst musik (mycket EDM/bastung musik) och filmer. Är inte ute efter några hörlurar i någon sjuk prisklass utan har en budget på max 4000 kr, gärna lite mindre. Kommer troligen även tvingas inhandla en bluetooth dongle till min dator så ni får gärna bistå med en bra sådan om ni vet någon

Permalänk
Medlem

Bose QC35, Sennheiser Momentum Wireless, eller Sony MDR1000.
Testa dem och köp den du fastnar för. Finns såklart flera olika alternativ på marknaden, men dessa tre är en bra startpunkt.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk

Jag köpte ett par Bose QC35 för att ha till datorn. Men när jag fick låna en BT-dongel och fick ljud med mick från datorn lät det för jävligt. Utan micken aktiverad låt det helt OK.
Nu använder jag dom bara till telefon. Helt suveräna när man är ute och går, sitter på buss eller på gymmet då brusreduceringen är super.

Om du vill ha ett Headset som funkar bra till datorn och telefon ska nog SteelSeries Siberia 840 funka till det. Jag prova dessa någon vecka men dom satt inge skönt på mig.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3821752

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan verkligen rekommendera P7 Wireless!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag skapade en tråd om detta men fick inga svar, så jag provar här då det faktiskt är relevant.

Vilken bluetooth dongle har ni?
Den måste ju ha aptX.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Jag skapade en tråd om detta men fick inga svar, så jag provar här då det faktiskt är relevant.

Vilken bluetooth dongle har ni?
Den måste ju ha aptX.

Vad jag läst funkar inte aptX till Bose QC35 tyvärr.

Permalänk
Medlem

@RuneWebradio: Det stämmer :/

When I asked a spokesperson from Bose about the lack of support their response was that the company felt the quality offered by standard Bluetooth was good enough, but it's nevertheless a shame not to see high-fidelity audio properly supported.

http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/hi-fi-and-audio...

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Rekordmedlem

Om du har tur kan du ibland hitta Sennheiser IS 850 för ungefär de pengarna begagnat på Ebay, bättre än så blir det inte om det ska vara trådlöst.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har även funderat på samma sak, skaffa ett par trådlösa hörlurar (ej aktiv brusreducering) till följande användningsområde:

- TV tittande (kommer skaffa nån bluetooth dongle till TV:n då den saknar Bluetooth stöd)
- Surfplatta
- Göra längre telefonsamtal (kanske utnyttjas mest av föräldrarna)
- Lite VoIP användande då och då via datorn

Har svårt att välja hurpass "headset" inriktat jag vill riktigt gå, mic'en behöver ju inte vara superbra kvalité bara det hörs vad man säger så det kanske räcker med på själva hörluren inbyggd sådan istället för boom mic typ liknande lösning. Vill att fokus ska ligga på ljudkvalitén men själva hörluren får nog vara ganska bra design också (bra design enligt mig: Sennheiser Momentum Wireless, Steelseries Arctis, Beoplay H7, Ful som stryk: Steelseries Siberia 840, Sony MDR-1000X) då det är mera "lättsmällt" investering med tanke för föräldrarna ifall den inte ser stor och ful och klumpig ut.

Jag har varit ganska intresserad utav B&W P7 Wireless ljudmässigt sett men designen och ergonomin är inte sådär 100% vad jag söker. Sennheiser Momentum Wireless är väldigt tilltalande design mässigt men finns en del blandade åsikter vad gäller ljudet, frekvensresponsen ser inte sådär jätte balanserat, är lite väl berg o dalbana vid mellanregistret. Beoplay H7 är en annan som folk tycker är ganska bra men den kostar ju också ganska mycket men gillar dess design som är väldigt kompakt. Ljudet beskrivs som aningen tunt med aningen lite bas så det är oroande. Steelseries Arctis 7 är en annan jag funderat på och gillar designen men är inte hundra på att ljudet är tillräckligt bra, tycks saknas lite bastryck som jag gillar för filmer, musik. Sen har den en liten lysande diod på mikrofon ändan och jag är sån som lätt stör mig på extra ljus som kommer i synfältet vilket är ett litet oros moment.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Är själv imme på att skaffa trådlösa nu.
Andvändning tv tittande samt lyssna och se på film till och från jobb, då på iphone 6s.
ANC är inget jag känner jag behöver, ljudkvalitet är det viktigaste.
Comfort till viss del, men har ingen tanke att sitta med lurarana på 8-10 timmar i sträck.
Jag vill däremot kunna spela högt, tycker många lurar jag prövat inte håller måttet vad gäller det.

Har varit inne på och läst mycket om p7 wireless.
Senaste fw fixade tydligen till att det går att gå imibdre steg vid låga volymer.
Men någon skrev att basen hade fått en negativ påverkan och att det inte längre går att spela lika högt, någon som vet?

Tänkte åka runt och pröva iaf p7 wireless, bose 35, samt sennheiser momentum.
Bose 35 har ju fått väldigt bra omdömmen vad gäller ljudkvalitet.
Har prövat en tidigare trådad bose modell, gillade inte alls ljudet, platt, lågt, burkigt.
Är 35an så mycket bättre än föregångarna?

Tänkte höra här först kring dessa modeller.

/Michael

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om man nu nu ska ha de "bästa" trådlösa hörlurarna kanske man måste kolla upp de olika trådlösa teknikerna också.

Exempelvis stöder varken iPhone eller Bose QC 35 tekniken AptX

https://www.aptx.com/

På pappret är Sonys teknik LDAC den "bästa" men då måste man ha Sony:s telefoner och hörlurar.

http://www.sony.net/Products/LDAC/

Personligen tycker jag att man kan kolla upp Sony:s trådlösa hörlurar eftersom man då får både AptX och LDAC (och noise canceling)

Sony MDR-1000X - recension M3

Sony MDR-100ABN - recension M3

Permalänk
Avstängd

Måste rekommendera XTZ Headphone Divine som jag har. Grymt ljud både via BT och kabel, bra batteritid och helt ok mic för telefonsamtal och liknande. DSP-appar finns för Windows, Android och IOS vilket förbättrar ljudkvaliteten ytterligare, funkar dock bara med lokala filer men ljudet är grymt även utan att det går via appen. Bara 1500.

http://www.ljudochbild.se/test/horlurar/xtz-headphone-divine
http://www.mobil.se/tester/produkttester/test-xtz-headphone-d...
http://www.head-fi.org/products/xtz-headphone-divine/reviews/...