Permalänk
Skrivet av Faithless:

Hejsan
Jag får samma problem.
Datorn fungerar bra i felsäkert läge men så fort jag startar i nomal läge då bootar den sig och startar om.
Jag har dammat allt jag kunde kollat sladdar installerat Cupid. Kollade minnen. Allt ok
Jag tror att det är grafikkortet...
Vad tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com

ta ut dom delar som inte behövs för att datorn ska ge en bild & testa igen..
testa grafikkort i nån annan dator..
testa med ett annat nätagg.

damma av kan vara farligt om du inte är försiktig med ESD.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faithless:

Hejsan
Jag får samma problem.
Datorn fungerar bra i felsäkert läge men så fort jag startar i nomal läge då bootar den sig och startar om.
Jag har dammat allt jag kunde kollat sladdar installerat Cupid. Kollade minnen. Allt ok
Jag tror att det är grafikkortet...
Vad tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Om allt funkar i felsäkert läge borde det ju ha med drivare att göra. blås rent windows och installera om allt så borde det funka tycker jag

Permalänk
Skrivet av Faithless:

Hejsan
Jag får samma problem.
Datorn fungerar bra i felsäkert läge men så fort jag startar i nomal läge då bootar den sig och startar om.
Jag har dammat allt jag kunde kollat sladdar installerat Cupid. Kollade minnen. Allt ok
Jag tror att det är grafikkortet...
Vad tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Tog bort drivrutiner från grafikkortet och installerade om det... tog den senaste som fungerade. Fungerar kanon...

Permalänk

Tyvärr jag är tillbaka igen. Det verkar som Nvidia har en system att uppdatera och återskapa automatiskt sina senaste drivers. Väldigt bra idé men inte i mitt fall.
Jag jobbade natt datorn var avstängd över 12 timmar och vi tänkte bara kolla upp en sak på Youtube och då försvann allt och började om. Det verkar som något händer i grafikkortett strömförsörjning för i felsäkert läge går det utmärkt att ha datorn på och surfa. Jag utesluter moderkortet minnen och nästan helt säkert att min 500w Corsair är också ok...
Någon som har haft liknande problem eller har ett förslag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Faithless:

Tyvärr jag är tillbaka igen. Det verkar som Nvidia har en system att uppdatera och återskapa automatiskt sina senaste drivers. Väldigt bra idé men inte i mitt fall.
Jag jobbade natt datorn var avstängd över 12 timmar och vi tänkte bara kolla upp en sak på Youtube och då försvann allt och började om. Det verkar som något händer i grafikkortett strömförsörjning för i felsäkert läge går det utmärkt att ha datorn på och surfa. Jag utesluter moderkortet minnen och nästan helt säkert att min 500w Corsair är också ok...
Någon som har haft liknande problem eller har ett förslag?

Skickades från m.sweclockers.com

Idag köpte jag fet nätaggregat EVGA supernova 650GQ
...och nästan var på väg att köpa en Nvidia 1060GTX 4GB
Jag tänkte åka till jobbet och blåsa ut all damm från burken inkl grafikkortet som jag monterade av tidigaren och nu ville jag bara kolla hur mycket damm är det bakom höljet som satt fast. Skruvat bort 4 skruvar och vips höljet var borta. Inte så mycket damm under men konstaterade att kylpastan på grafikkortets processor såg inget vidare ut. Jag köpte idag en tub med Artic Silver 5. Tog nogra öron topsar och några droppar av sambos nagellack remover. Gjorde rent, satte ett tunt lager från Artic Silver monterade tillbaka kortet och kollade en bra film på 1080p. Kollade tempen under filmen men det höll hela vägen runt 35-37 C. Burken har servar mig över en hel decennie ...Intel Quad core 6700, 4 GB RAM, Gigabit Ultra duell... någonting moderkort, nvidia 550 gtx och nxzt Hush låda med 500w Corsair... ofattbart men sant😊