Permalänk
Medlem

Racing - xbone/ps4?

Tänkte köpa en konsol (lutar mest åt ps4 pga Uncharted och The Last of Us). Men jag är samtidigt sugen på att ha ett racingspel. Något i stil med gamla Outrun. Inget superavancerat, med andra ord. Mer dra igång och köra i schyssta miljöer

Finns det på racingsidan något spel som är suveränt och exklusivt för någon av konsolerna?

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Hedersmedlem

På PS finns Gran Turismo, på Xbox och PC finns Forza. GT har tappat på senaste åren och på dig låter det som att Forza Horizon passar dig bättre med öppen värld och inte lika mycket simulering utan mer arkad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Forza horizon serien låter som något för dig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

På PS finns Gran Turismo, på Xbox och PC finns Forza. GT har tappat på senaste åren och på dig låter det som att Forza Horizon passar dig bättre med öppen värld och inte lika mycket simulering utan mer arkad.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast forza fins ju nu även på PC. Så det är inte extuivt länge

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

På PS finns Gran Turismo, på Xbox och PC finns Forza. GT har tappat på senaste åren och på dig låter det som att Forza Horizon passar dig bättre med öppen värld och inte lika mycket simulering utan mer arkad.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av jOnÄTÄn:

Forza horizon serien låter som något för dig.

Jo, Forza har jag kört på XBOX 360. Det är något sådant jag är ute efter. Inget motsvarande till PS4? Rätt sugen på Uncharted och Last of Us.

Skrivet av Mega-Dark:

Fast forza fins ju nu även på PC. Så det är inte extuivt länge

Bra poäng. Det jag är ute efter här är dock spelande framför TV:n. Då funkar inte datorn. Inte lätt för er att veta eftersom jag inte skrev det

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Jo, Forza har jag kört på XBOX 360. Det är något sådant jag är ute efter. Inget motsvarande till PS4? Rätt sugen på Uncharted och Last of Us.

Bra poäng. Det jag är ute efter här är dock spelande framför TV:n. Då funkar inte datorn. Inte lätt för er att veta eftersom jag inte skrev det

Enkelt att lösa båda delar. Köp PS4. Köp lång HDMI kabel och kabelkanaler lägg några timmar på att dra kabeln snyggt mellan TV och din dator. Köp Forza till din dator. Med datorn du har i din signatur tror jag även du kan få bättre prestanda än horizon på en one

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Enkelt att lösa båda delar. Köp PS4. Köp lång HDMI kabel och kabelkanaler lägg några timmar på att dra kabeln snyggt mellan TV och din dator. Köp Forza till din dator. Med datorn du har i din signatur tror jag även du kan få bättre prestanda än horizon på en one

Hehe, det är ju en lösning, faktiskt
Styrdon, då? Datorn står cirka 15 meter bort.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Hehe, det är ju en lösning, faktiskt
Styrdon, då? Datorn står cirka 15 meter bort.

Hur du ska styra vet jag ej aldrig testat 15m. Är det 15 till Tvn eller 15m till din? Har du tur fungerar det med en trådlös handkontroll.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mega-Dark:

Fast forza fins ju nu även på PC. Så det är inte extuivt länge

Det sa jag ju också men hela poängen här var ju PS4 eller Xbox och Forza finns inte till PS4.

@bubbelbabbel Det finns ju andra spel som inte är exklusiva också. The Crew är ett spel med öppen värld som finns till alla konsoler men det släpptes 2014 tror jag så inte lika aktivt längre. Ett nytt Test Drive Unlimited kanske är på väg men ingen vet vad det kommer till i så fall.

Permalänk
Medlem

Du borde kolla in Forza Horizon 2 och 3

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hur du ska styra vet jag ej aldrig testat 15m. Är det 15 till Tvn eller 15m till din? Har du tur fungerar det med en trådlös handkontroll.

Runt sju meter "fågelvägen". Är dock några väggar och ett golv i vägen

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Runt sju meter "fågelvägen". Är dock några väggar och ett golv i vägen

Det borde ju fungera att lägga en USB kabel (med signalförstärkare ) i kabelkanalen också och ha en trådlös mottagare för handkontrollen vid tv sidan. Har sett sådana kablar på 20 meter.
Sen finns även så man skarvar ihop USB med nätverkskabel och kan då få bra längd men inget jag testat .
https://www.google.se/search?client=opera&q=USB+via+UTP&sourc...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bubbelbabbel:

Bra poäng. Det jag är ute efter här är dock spelande framför TV:n. Då funkar inte datorn. Inte lätt för er att veta eftersom jag inte skrev det

Vadå? En streamdator för 299-599:- och en trådlös xboxkontroll..klart.

http://store.steampowered.com/app/353380/

Eller en HDMI-kabel..klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havregröt:

Vadå? En streamdator för 299-599:- och en trådlös xboxkontroll..klart.

http://store.steampowered.com/app/353380/

Eller en HDMI-kabel..klart.

Har du provat att streama spel där det är noga med precision (som racingspel) Fungerar det bra så är det ju en väldigt smidig lösning.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havregröt:

Vadå? En streamdator för 299-599:- och en trådlös xboxkontroll..klart.

http://store.steampowered.com/app/353380/

Eller en HDMI-kabel..klart.

Hmm, förstod inte om det funkar på alla spel eller bara steam. vore riktigt schysst om det gäller alla spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021