Underhållande felmeddelanden

Permalänk
Medlem

Underhållande felmeddelanden

Jag hittade visserligen en liknande tråd från 2002, men ville inte riskera att bli skjuten för necroing (finns det ett svenskt ord för företeelsen?)

Felmeddelanden är vanligtvis tämligen irriterande, men ibland drar åtminstone jag på smilbanden när jag får ett oväntat sådant. Alldeles nyss misslyckades jag med att bifoga en bunt med bilder i ett mail och blev tvungen att läsa felmeddelandet flera gånger för att försäkra mig om att jag läste rätt.

Bidra gärna med fler roliga/kryptiska/självklara felmeddelanden.

Permalänk
Medlem

Har tyvärr ingen print, men jag älskar det något kryptiska meddelandet: "Något gick fel"

-Jaha, det säger mig inte så mycket...

Permalänk
Medlem

Exception in thread "main" java.lang.NullPointerException

Som programmerare så hatar man det där. allt det säger är att något inte var där det skulle..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Lite smått kryptisk:

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeraton:

Lite, men en semafor är en signalerings teknik för att synkronisera trådar, så antagligen tog en tråd för lång tid på sig att exekvera eller dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeraton:

Lite smått kryptisk:

Ganska självklart för en programmerare, men icke-programmerare kanske har lite andra associationer till semaforer

En av mina favoriter är inget felmeddelande, men en bekant till mig hade en gång i tiden en ZTE Blade som brukade visa en ruta som endast sa "Fungerar". Det är ju bra tänkte vi, men efter lite funderande insåg vi att det var en felöversättning av "working"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeraton:

Det får jag lust att skrika varje gång jag står vid ett rödljus i Stockholm.

Permalänk
Medlem

Det här fick jag upp tidigare ikväll - ett meddelande som talar om att det aktuella meddelandet inte kan visas. Intresseklubben antecknar.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

Vi får förstås inte glömma

Visa signatur