Permalänk

Bärbar för Hearthstone

Hej, jag söker en bärbar dator att spela HS på, jag vill givetvis att spelet flyter och att datorn är hyfsat sval. skärmen får gärna vara bra med. Finns denna dator för maximalt 8000kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sherekhan:

Hej, jag söker en bärbar dator att spela HS på, jag vill givetvis att spelet flyter och att datorn är hyfsat sval. skärmen får gärna vara bra med. Finns denna dator för maximalt 8000kr?

Om du endast har tänkt att lira HS så kanske en surfplatta också är i intresse?

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

HS kan du spela på nästan vadsomhelst.

Permalänk
Medlem

Tänkte också föreslå det, köp en ipad istället om det bara är för HS.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Nollan:

Om du endast har tänkt att lira HS så kanske en surfplatta också är i intresse?

Jag har spelat på padda i 1.5 år men jag måste ha en decktracker nu.. rank 1 och behöver alla hjälpmedel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

@sherekhan:

http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=Y0C19EA...

Billigare, större skärm(större dator också så ska du flytta på den ofta kanske en mindre är bättre?), dubbla HDD(128gb SSD + 1TB), bättre grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sherekhan:

Jag har spelat på padda i 1.5 år men jag måste ha en decktracker nu.. rank 1 och behöver alla hjälpmedel.

Skickades från m.sweclockers.com

billigaste laptopen som finns duger. Kör HS på en 7 år gammal "medium range standard" laptop. Köp en billig med SSD och så stor skärm du vill ha.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av sherekhan:
Skrivet av ojva:

@sherekhan:

http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=Y0C19EA...

Billigare, större skärm(större dator också så ska du flytta på den ofta kanske en mindre är bättre?), dubbla HDD(128gb SSD + 1TB), bättre grafikkort.

Min erfarenhet av dessa två märken är att Lenovo gör högkvalitativa grejer och hp.... gör något annat. Hade själv kört på Lenovon även om prestandan är bättre på HP:n.

Men som sagt så behövs ingen prestanda egentligen. Dock kan det ju vara trevligt att inte ha den slöaste datorn i världen - men av andra anledningar.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk

Edit- Inte så bra för gaming

Permalänk

@ojva: Den ser fet ut men vi har HP på jobbet och har haft så mycket strul med dom så vet inte om jag vågar HP. Lenovo känns så mkt mer pålitligt. Jag vet att HS flyter på det mesta man lägger man 8kkr är det ju bonus om den har så bra specs som möjligt

Permalänk
Skrivet av Marticus:

billigaste laptopen som finns duger. Kör HS på en 7 år gammal "medium range standard" laptop. Köp en billig med SSD och så stor skärm du vill ha.

Det finns faktiskt en gräns, jag har en Asus gaming laptop som också är typ 6-7 år gammal, den orkar knappt med animationerna när det läggs spells.

Permalänk

Jag tycker att Lenovon du länkade verkar vettig för priset, Personligen hade jag nog valt denna: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3840981

13" är en mkt trevligare storlek (Min personliga åsikt), Den har ju dock inget dedikerat grafikkort men det behövs nog inte heller om du bara ska spela HS på den

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av sherekhan:

Det finns faktiskt en gräns, jag har en Asus gaming laptop som också är typ 6-7 år gammal, den orkar knappt med animationerna när det läggs spells.

ville ge dig lite perspektiv på hur lättdrivet spelet är innan du pungar ut tusentals kronor på en overkill laptop

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Marticus:

ville ge dig lite perspektiv på hur lättdrivet spelet är innan du pungar ut tusentals kronor på en overkill laptop

Är Lenovon också overkill?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sherekhan:

Är Lenovon också overkill?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag tycker det. En snabb sökning efter billigaste laptopen på prisjakt med SSD gav detta resultat:
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s309486446&o=produkt_p...

där denna är billigast:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4060352

här är en med i3, mer ram och bättre inbyggd grafik för lite (+800:-) mer pengar:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3797594
^hade sj köpt denna faktiskt

Vill du pusha lite till (men 1100:- dyrare än billigaste) så finns denna:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4165398
1920*1080p skärm, bättre i3a men bara 4gig ram (ddr4 dock), om det är värt det kan inte jag svara på, men en HD skärm är ju trevligare.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

En fundering som jag hade haft, är om du vill spela med pekskärm eller ej.
Fördelen med pekskärm är när du inte sitter vid ett skrivbord, exempelvis, soffan, sängen, bussen etc.

Många säger att spelet är lätt drivet vilket stämmer, men samtidigt så tycker jag det inte riktigt flyter på bra på min iPad Air och om du köper en ny burk bara för att spela det så skulle iaf jag vilja att det flyter riktigt bra.

Permalänk

Tack för all hjälp! Jag drog legend ikväll så känns gött nu Lite förvånad att dom ovanstående för 4500kr räcker, men fint pris! Touch vore Iofs rätt bra, men vad kostar en sån?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Med tanke på att du inte verkat lyssna på det jag sa så antar jag att du bara vill ha en fet laptop, så köp den du länkade. Den klarar Hearthstone ☺

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Den är prisvärd(dock overkill om du bara ska ha den till hearthstone). Ett alternativ i samma prisklass med väldigt lika komponenter är denna, den har 16gb ram och en 128gb ssd + 1 TB HDD istället för bara en 256gb ssd om det skulle passa bättre.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Skrivet av bsk!:

Den är prisvärd(dock overkill om du bara ska ha den till hearthstone). Ett alternativ i samma prisklass med väldigt lika komponenter är denna, den har 16gb ram och en 128gb ssd + 1 TB HDD istället för bara en 256gb ssd om det skulle passa bättre.

Fina specifikationer men lite rädd för HP pga jobbets HP laptops Jag glömde att säga att jag vill streama också, höjer det kraven på datorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Marticus:

Med tanke på att du inte verkat lyssna på det jag sa så antar jag att du bara vill ha en fet laptop, så köp den du länkade. Den klarar Hearthstone ☺

Haha jag hör dig, bara att kan man lika gärna få lite mer prestanda för så lite pengar är det ju lika bra ta en kraftigare

Skickades från m.sweclockers.com