Xbox 360 konsol kompatibel med PC 360 Trådlös kontroller?+Local Coop Spel?

Permalänk
Medlem

Xbox 360 konsol kompatibel med PC 360 Trådlös kontroller?+Local Coop Spel?

Hejsan!

Syrran har fixat en 360 Konsol billigt men endast 1 gamepad, men saken är det jag har en trådlös PC version av 360 kontrollen frågan lyder kan jag använda min Trådlösa kontroller till 360 konsolen?

Jag antar inte men hade vart trevligt så man kan lira några coola soffa co-op spel då hon inte är nå gamer alls indirekt.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag är nästan helt säker på att det är samma handkontroll.

https://www.microsoft.com/accessories/sv-se/products/gaming/x...
Se specifikationer.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jag är nästan helt säker på att det är samma handkontroll.

https://www.microsoft.com/accessories/sv-se/products/gaming/x...
Se specifikationer.

Oh wow ser lovande ut hoppas det funkar får testa nästa gång man ses om inte annat nån som kan verifiera att det funkar.
Vi hade nämligen tänkt planera en liten gamer kväll med mat och umgås lite händer inte allt för ofta att man ses så hade vart kul om det fungerade.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Testpilot

Ja det funkar utan problem, att den säljs som "för PC" innebär bara att USB-mottagaren följer med. Xboxen har inbyggd mottagare så det är bara att para ihop kontrollen med Xboxen. Det funkar alltså inte rakt av på båda utan då måste para om kontrollen varje gång du flyttar den mellan din dator och Xboxen men det är ju bara att trycka på två knappar.

Jag har tre trådlösa kontroller jag använt till både Xboxen och datorn.

Även den trådade kontrollen är samma och funkar på båda två.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Ja det funkar utan problem, att den säljs som "för PC" innebär bara att USB-mottagaren följer med. Xboxen har inbyggd mottagare så det är bara att para ihop kontrollen med Xboxen. Det funkar alltså inte rakt av på båda utan då måste para om kontrollen varje gång du flyttar den mellan din dator och Xboxen men det är ju bara att trycka på två knappar.

Jag har tre trådlösa kontroller jag använt till både Xboxen och datorn.

Även den trådade kontrollen är samma och funkar på båda två.

Ahh glad jag blir!

om man får var fräck och fråga igen några tips på icke FPS spel som funkar bra att lira i soffan local coop,tänkte bjussa på några spel via begagnade marknaden.
EDIT:
Jag har kollat lite på
http://www.co-optimus.com/system/1/xbox-360.html
Men vet inte riktigt vad som passar gärna nått casual inget för svårt samt inga VS local coop,söker nått med äventyr och trevlig story.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Testpilot

Lego-spelen brukar vara roliga och ganska enkla att köra för en icke-gamer, har kört det lite med min sambo. Finns ju Harry Potter, Star Wars, Sagan om ringen och allt möjligt, är roligt att spela nått man har sett som film och se Lego-tolkningen av det. Tycker inte alls att man ska förkasta spelen som barnspel iallafall.

Nått bilspel annars kanske? Burnout Revenge är ursprungligen ett spel till första Xboxen men kom i en nyversion till 360 med, är rätt kul att hetsa varandra och preja den andre av vägen

Sen är väl Gears of War-spelen tekniskt sett inte FPS (är en tredjepersons-shooter) men men det är kanske för likt för att räknas som icke-FPS, roligt att spela två på annars men är ganska "köttigt" och grabbigt om det kanske är ett problem.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

Rayman spelen såklart, då kan ni vara upp till 4st till och med.

och Resident evil 6 höll jag på att glömma.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Testpilot

Jättebra spel men jag är ganska säker på att det är ett enspelar-spel, vill man spela två får man dela på samma handkontroll isåfall. Tror också det blir lite lurigt att koordinera rörelserna mellan de två karaktärerna även om man delar handkontroll då spelet är gjort för en spelare egentligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Jättebra spel men jag är ganska säker på att det är ett enspelar-spel, vill man spela två får man dela på samma handkontroll isåfall. Tror också det blir lite lurigt att koordinera rörelserna mellan de två karaktärerna även om man delar handkontroll då spelet är gjort för en spelare egentligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Aah, okej. Förlåt mig, jag trodde att man kunde spela det som två personer.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Trine 2

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.