Permalänk
Medlem

Define C eller Evolve ATX

Tjena!
Det här blir mitt första inlägg på Swec, men har hängt runt här på forumet i ett par år utan att vara medlem.

Tänkte köpa nytt chassi men vet inte riktigt vilket. Har kollat in Define C och Evolve ATX. Har ni några erfarenheter kring dessa?
Skulle va kul att höra era intryck

Define C, hur mycket extra låter det om man sätter fläkt i toppen? Blir det jätte mycket ljud?

Be quiet silent wing 3, är det något att ha? Någon som har erfarenhet kring dom?
Tänkte köpa några såna, är det värt? Har använt Noctua innan, men tänkte om BQ är tystare?

Mvh Jocke

Permalänk
Medlem

Jag har inget av dom chassinen. Men Jag har tre silentwings fläktar i ett corsair 750D chassi och jag älskar dom. Jag har en av dom fläktarna i toppen som blåser till cpu kylaren och låter inget alls.
Jag skulle rekommendera evolv atx med härdat glas. Då blir det riktigt fint.

Permalänk

Jag sitter på en Evolve (mATX) med Phanteks fläktar. Helt klart det snyggaste chassit på marknaden och inte direkt högljutt men då jag är känsligare än jag trodde så sitter jag nu och överväger ett Define mini C med Noctua fläktar runt om.

Om du tar bort toppen på C så kommer det definitivt låta mer men hur mycket beror på vilka fläktar du väljer att använda. Är det en AIO-vattenkylning du har tänkt att montera där?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

@Pajas3n:
Tjenare, jag har recenserat Evolv ATX här på sweclockers och äger personligen en Define C Mini.

Min uppfattning är att Evolv har sämre fläktar ljudmässigt, men den inbyggda fläktkontrollern är grym. Dock är Define C ett tystare chassi i grundutförande. Ska du byta fläktar tror jag Evolv är en roligare modell men Define kommer fortfarande vara tystare om du hushåller med hur många fläktar du väljer.

Jag kör BeQuiet Silent Wings 2 Low RPM i hela mitt system.

Om man jämför mellan Evolv ATX och Define C så känns Evolv betydligt mer välarbetat och har högre byggkvalité, även om jag gillar Define C mer estetiskt. Jag kör inte Define C Mini som min primära dator. Mycket kommer från materialen Evolv är byggd i.

Min recension på Evolv ATX Tempered Glass hittas här.
Define C av Jonas T hittas här.
Kan väl även rekommenderar dig att titta på Phanteks P400S som är en mer rättvis jämförelse mot Define C.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin