Dark Souls 2 pc ser suddigt ut

Permalänk

Dark Souls 2 pc ser suddigt ut

Hej !
Har Dark Souls 2 på både ps4 och pc .
Nu till mitt problem ps4 versionen ser mycket skarpare ut.
Allt från Uit till texten är oskarp och suddigt det ser washed out ut helt enkelt på pcn .
Har inte ändrat några gamma inställningar eller något annat varken i Windows eller i spelet .
Kör båda spelen på samma tv .
Finns det någon fix för detta ?
Har provat både i 1920×1080 samt med Dsr påslaget 3840x2160 där verkar det dock bli ännu mer oskärpt. Det är som att det ligger något filter över hela spelet texten ikonerna allting.
Tack
Har ett gtx 980 om det kan hjälpa dvs ett Nvidia kort

Permalänk
Medlem

Konstigt, inget jag har märkt av och jag har också spelet på PS4 och PC. Testa ändra till default settings eller installera om?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

FXAA? Det gör spel suddiga fast inte så suddiga som din beskrivning låter.

Låter som missmatch på upplösning TV/Spel.

Permalänk
Medlem

TVn kanske gör nåt korkat med insignalen?
Tips: Ställ in pixelmappat eller liknande på den ingången.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk

Kör Hdmi på båda två har allting på default på nvidias kontrollpanel.
Ska prova att stänga av fxaa (Var ej påslaget)
Mycket bättre tryck i färgerna på Ps4 ska försöka bifoga bilder här
http://imgur.com/A3mH3BZ
http://imgur.com/xl8dvKK
Bilderna är tagna från telefonen så det gör dem inte riktigt rättvisa här ser ps4 versionen nästan mer blurry ut var väl skakigare när jag tog bilden men man kan ändå se en väldig skillnad på färgerna
Ps4 överst pc under
Syns inte så bra här men både text samt ikoner är även skarpare.

Permalänk
Skrivet av RHWarrior:

TVn kanske gör nåt korkat med insignalen?
Tips: Ställ in pixelmappat eller liknande på den ingången.

Hur gör jag det ?
Edit :Det var jag som klantade mig kör tydligen två olika inställningar för bilden på ps4 och pc .
Ställde in samma läge på båda Hdmi ingångarna och nu ser det betydligt bättre ut på pcn.
Var en miss av mig , klantigt .
Tack
Lars J

Permalänk
Medlem

Jadu, svårt att säga.
Tycker färgerna ser väl övermättade ut på PS4, här finns ju några exempel och där är skillnaderna små, mer lika den du har från PC.
http://gearnuke.com/dark-souls-2-scholar-first-sin-ps4-vs-pc-...

Men det finns ju ett par inställningar att göra på PS4 i alla fall, får testa med dom av/på, och liknande på PC. (full/limited RGB)

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Skrivet av RHWarrior:

Jadu, svårt att säga.
Tycker färgerna ser väl övermättade ut på PS4, här finns ju några exempel och där är skillnaderna små, mer lika den du har från PC.
http://gearnuke.com/dark-souls-2-scholar-first-sin-ps4-vs-pc-...

Men det finns ju ett par inställningar att göra på PS4 i alla fall, får testa med dom av/på, och liknande på PC. (full/limited RGB)

Ja det har du rätt i skall ställa ner färgstyrkan litegrann .
Spelen ser väldigt lika ut nu på pc och ps4 .Supernöjd med Dsr-funktionen dock Det får pc versionen att se fantastisk ut .Annars är de väldigt lika och går knappt att skilja åt när jag ställde in samma bildinställning både för pc Hdmi ingången samt för Ps4.
Trodde att TVn hade samma inställning över samtliga ingångarna som default hehe