Permalänk
Medlem

Köpte router Asus rt-ac68u

Hejsan

Köpte precis

https://www.netonnet.se/art/dator/natverk/routermodem/asus-rt...

Pga ja vart så trött på dlink 655, pga fick alltid usel down/upload speed trådlöst och tänkte denna 1290kr router skulle göra det bättre , visst kopplar in den loggar in och absolut wirless speed ökade ifrån 2,5 till 5 megabyte dock har jag 100/100 hemma kabel ger 10 megabyte trådlösa 5 , visst jag har ändrat kanal men gav ingen skillnad , jag har ett realtek 8821ae wirless lan 802.11ac kort och den borde väl leverera 100/100mbit? Eller har jag totalt missat mer inställningar eller något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av infreeze:

Hejsan

Köpte precis

https://www.netonnet.se/art/dator/natverk/routermodem/asus-rt...

Pga ja vart så trött på dlink 655, pga fick alltid usel down/upload speed trådlöst och tänkte denna 1290kr router skulle göra det bättre , visst kopplar in den loggar in och absolut wirless speed ökade ifrån 2,5 till 5 megabyte dock har jag 100/100 hemma kabel ger 10 megabyte trådlösa 5 , visst jag har ändrat kanal men gav ingen skillnad , jag har ett realtek 8821ae wirless lan 802.11ac kort och den borde väl leverera 100/100mbit? Eller har jag totalt missat mer inställningar eller något annat?

Är du ansluten på 5GHz?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Är du ansluten på 5GHz?

Tror jag inte står 2.4g så antar det är det trådlösa nätverket pga 5ghz har ett annat namn och den är jag inte connectad mot däremot är 5ghz igång ser det i listan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Är du ansluten på 5GHz?

Wtf hände här nu connectade till 5g o gick den upp direkt haha eller så är det den man ska connecta till jag som är trög bara

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av infreeze:

Wtf hände här nu connectade till 5g o gick den upp direkt haha eller så är det den man ska connecta till jag som är trög bara

Skickades från m.sweclockers.com

5GHz är det nätverket som du behöver ansluta till för att få de snabba hastigheterna
Skönt att det har löst sig!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

5GHz är det nätverket som du behöver ansluta till för att få de snabba hastigheterna
Skönt att det har löst sig!

Så 2,4 kommer aldrig få ut den speeden oavsett vad man gör?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av infreeze:

Så 2,4 kommer aldrig få ut den speeden oavsett vad man gör?

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr inte, finns så pass mycket annat som stör 2.4GHz bandet t.ex microvågsugnar.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|