Strul med admin konto och xbox konto (Win10)

Permalänk

Strul med admin konto och xbox konto (Win10)

Blir tokig... införskaffat mig en ny laptop, startar upp, skapar konto och allt frid och fröjd.
Iförmiddags så startade jag Xbox appen i datorn, och loggade in på vårt Xbox-konto (annat än de som jag skapat för datorn) för att se vilka möjligheter det fanns att spela på datorn mm.

Nu jag startar upp laptopen igen, då har vårt Xbox konto blivit admin-konto på datorn, med e-post och lösen som är kopplat till vår Xbox!
Allt är egentligen rätt, alla appar, inställningar ser ut som det ska... men jag behöver logga in med ett konto som inte var ämnat för datorn.

Jag har försökt ändra med inte lyckats...

Någon aning om vad som hänt?

Permalänk
Medlem

om ditt andra konto fortfarande är admin också, så ändra tillbaka Xbox-kontot till användare.

är det gamla kontot inte admin längr, så får du via XB-kontot göra det till detta.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

funkar inte oavsett hur jag gör, djävla skit Windows... skulle aldrig ha lämnat min Mac!
Sorry, men blir så förbannad när så här enkla saker strular på detta vis.

När jag försökte ändra till mitt konto som jag hade initialt och startade om datorn då byggdes upp ny användare, med nytt skrivbord, inställningar och allt...
Nu har jag strular så mycket att det verkar vara omöjligt att komma tillbaka.

Permalänk
Medlem

hmm.. du tog alltså bort ditt originalkonto (som i hela användaren på datorn) och sen reggade en ny igen igen med samma "mailanvändare"? ja isf försvinner allt. mappen med samma användarnamn borde dock varit kvar, och din data, ändå tycker jag. (?)

nu har jag knappt använt W10 mer än just för att uppgradera från tidigare versoin. men, det verkar vara en grej att det verkligen "kräver" (kanske bara gäller de i den där gratisuppdateringen dock) att man har minst ett "Live-konto", alltså Hotmail, Outloook, "Xbox" eller "Live" kanske är domäner de använder också?

så, för att iaf göra det tydligare för någon som är bättre insatt. du har alltså 2 olika microsoft-adress-konton? ett ursprunglig som användaren på datorn, och ett du gjorde för just Xboxen? (eller av annan anledning hade men använde till den)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint