Office 2013 ominstallation. Glömt MS konto

Permalänk
Medlem

Office 2013 ominstallation. Glömt MS konto

Hej.

Som rubriken lyder så vill jag installera om mitt Office 2013 Home & Business på en ny dator. Olyckligtvis kommer jag så klart inte ihåg vilket Microsoft Konto jag använde när jag registrerade och installerade det första gången. Minns att jag skrev upp det men hittar det ej. Jag har den 25-siffriga produktkoden.

Har försökt med detta:

Följde tipset under ''Du har en produktnyckel du tidigare löst in för Office 2013 eller Office 2016'' men det fungerar inte. Jag får inte fram ''Den här produktnyckeln är giltig.....'' med visande av del av kontot som användes. Det står bara att produkten är registrerad på ett annat konto. Varför har man guider och tips som ej fungerar, kan man ju fråga sig.

Någon vänlig själ här som har tips på hur jag ska gå till väga?

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Vila i frid

Citat: Om det inte räcker att komma ihåg ditt Microsoft-konto eller om du inte har eller aldrig har fått någon produktnyckel, eller om någon installerade Office åt dig med en annan e-postadress och ett annat lösenord, kontaktar du support genom att välja länken Fråga support (det är kostnadsfritt) på sidan och se vad du har för alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Citat: Om det inte räcker att komma ihåg ditt Microsoft-konto eller om du inte har eller aldrig har fått någon produktnyckel, eller om någon installerade Office åt dig med en annan e-postadress och ett annat lösenord, kontaktar du support genom att välja länken Fråga support (det är kostnadsfritt) på sidan och se vad du har för alternativ.

Tack. Jag såg det där. Och blev inte klokare av vad som fanns att läsa där.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Vila i frid

Din prenumerationsnyckel/produktnyckel skall kopplas ihop med ett Microsoftkonto. Har du glömt vilket originalkonto du haft, skapar du ett nytt Microsoftkonto som du sen knyter nyckeln till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Din prenumerationsnyckel/produktnyckel skall kopplas ihop med ett Microsoftkonto. Har du glömt vilket originalkonto du haft, skapar du ett nytt Microsoftkonto som du sen knyter nyckeln till.

Så enkelt var det inte. Ringde dock Microsoft idag och fick prata med en trevlig indiska (big surprise). Hon kunde se vilken epost-adress som angetts som återställningsalternativ. Hon skickade en verifieringskod till detta som jag fick ange. Då kunde hon tala om för mig vilken epost-adress nyckeln var knuten till. Efter detta var det ju en smal sak att återställa lösenordet på microsoft-kontot.

Tack för hjälpen.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Din prenumerationsnyckel/produktnyckel skall kopplas ihop med ett Microsoftkonto. Har du glömt vilket originalkonto du haft, skapar du ett nytt Microsoftkonto som du sen knyter nyckeln till.

Eh, nej... Då skulle man ju kunna använda samma nyckel hur många gånger som helst. Nyckeln är unik och det kommer att stå att den redan har använts. TS får kontakta MS-supporten.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Eh, nej... Då skulle man ju kunna använda samma nyckel hur många gånger som helst. Nyckeln är unik och det kommer att stå att den redan har använts. TS får kontakta MS-supporten.

Precis. Och om du läst mitt inlägg ovan ditt så skulle du sett att jag kontaktade MS och att problemet är löst.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.