Permalänk

(D:) Saknar program files (x86)

Hej,

precis omformaterat datorn.

Program files och Program Filesx86 finns på min C disk men ej på min D disk.
Vill inte ladda ner program etc till C disken då det är min SSD. Hur skapar jag en program file och x86?=)

Permalänk
Hedersmedlem

Högerklick -> Ny mapp?

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Högerklick -> Ny mapp?

Är det så enkelt? Trodde den filen innehöll massa annat...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lodarletarn:

Är det så enkelt? Trodde den filen innehöll massa annat...

Det är så enkelt.

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Det är så enkelt.

Haha, tack=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lodarletarn:

Hej,

precis omformaterat datorn.

Program files och Program Filesx86 finns på min C disk men ej på min D disk.
Vill helst lagra program osv på min (D:) då min (C:) är en SSD. Hur skapar jag en program file och x86 till min (D:)?=)

Det är bara att göra en ny mapp med valfritt namn.

*bort* - Mod

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

@lodarletarn: Trådar sammanfogade.
Vänligen respektera §3.3

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Om du tror att din tråd ligger i fel underforum så använder du dig av knappen "anmäl" så kan vi moderatorer hantera ärendet.

/David, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@lodarletarn: Varför i hela fridens namn vill du inte använda din SSD? Det är som att köpa en sportbil och puttra fram i 50 km/h på motorvägen. Det liksom motverkar syftet med att ens vilja ha en snabb bil/disk.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

@Dr.Mabuse: Jag förstår vad du menar, men ville bara poängtera att TS inte har nämnt att det är en SSD, och du vet inte heller vilka program det gäller. Ibland får man prioritera.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

@Dr.Mabuse: Jag förstår vad du menar, men ville bara poängtera att TS inte har nämnt att det är en SSD, och du vet inte heller vilka program det gäller. Ibland får man prioritera.

TS skriver: "Vill inte ladda ner program etc till C disken då det är min SSD [...]". Och ja, jag vet inte varför - det är liksom anledningen till att jag frågar. Jag känner mig lite förbryllad, vad är det jag missar? :o/

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

@Dr.Mabuse: Kanske ont om plats på SSD:n? Jag har tidigare installerat en del program på min stora hårddisk för att inte fylla upp SSD:n med en massa saker som kanske inte är så kritiska eller som inte används så mycket. Om man exempelvis behöver Office för att öppna något dokument eller kalkylblad då och då så kanske man inte vill slösa bort ett antal GB SSD utrymme på det liksom.

@lodarletarn: Du behöver inte ens skapa upp mappen manuellt utan du kan bara ändra enhetsbokstaven under installationen av programmet från C till D exempelvis.

Permalänk
Avstängd

När man installerar ett program brukar man få frågan om var man vill lägga det. Ange en sökväg på D-disken så är det löst. De flesta, om inte alla, program skapar de mappar som behövs för att sökvägen skall bli korrekt.

Permalänk
Medlem

@snajk: TS skriver "vill inte" och jag är intresserad av vad som döljer sig bakom ordvalet, inte i att spekulera om anledningen. TS kanske gör saker av fel anledning och det är vad jag försöker fokusera på.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

@Dr.Mabuse: Ok. Det var inte riktigt så jag tolkade ditt svar. Vill man inte installera något på ens SSD så är det väl upp till en själv liksom och det behöver inte betyda att man är dum eller gör fel, och det var det jag försökte framhålla i mitt inlägg. Det finns massvis av bra anledningar till att välja att installera program på en långsammare disk.

Permalänk
Medlem

Man behöver inte skapa nån speciell mapp med namnet "Program files och Program Filesx86" bara för att installera program på en annan disk. Själv har jag vissa av mina program på E: disken. Mapparna har jag döpt till "Mina Program och Mina Spel" just för att dessa program tar en massa plats och dessutom inte används så frekvent att jag behöver ha dom på C: (min SSD)