Permalänk

Ingen kan joina min CS:GO Server.

Hej alla. Jag har nyligen satt upp en csgo server. Frågade en engelsk spelare om han kunde testa gå med i servern, no success. Jag tänkte att det kunde bero på sättet jag använde port forward. Här är en bild på hur jag gjorde (kolla på bilden innan ni fortsätter läsa för att förstå bättre) https://gyazo.com/d8f8296813e8413a2e6d6621d3e9effa
"LAN" porten är vad jag egenteligen skulle ha skrivit på "start" porten, men eftersom att min router (Technicolor TG799TSvac Xtream)
inte hade varken "start" eller "end" portar så skrev jag bara som att "WAN" var start och att "LAN" var end.
Som "Destination" så skrev jag vad som kom upp under "Wireless LAN adapter Wi-Fi" (Ja jag kör wireless för en server) under IPv4.
Killen som skulle ansluta sig till mig csgo server skrev i utveklarkonsollen i cs: connect 213.67.241.3. Connect är för att ansluta och 213.67.241.3 är ipn jag fick som ipv4 på http://whatismyipaddress.com/
Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Rekommenderar starkt att du tankar hem programmet "PFPortChecker" som kollar åt dig ifall portarna du forwardat verkligen är öppna, nu vill jag inte länka då jag själv inte kollat sidorna men med google bör du hitta

Ser annars ut som om du gjort rätt... glöm inte att toggla brandväggen av när du kollar om portarna är öppna

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem

Hur är det med mjukvarobrandväggar? Öppnat portar i windowsbrandväggen och andra eventuella brandväggar.?

Permalänk
Medlem

Har du statisk IP på din server?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk

@Pelegrino: Ja jag har redan reserverat en ip på mitt wifi kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManzHolmgren:

@Pelegrino: Ja jag har redan reserverat en ip på mitt wifi kort

Nej det han menar är om du har en öppen public IP från din ISP (internetleverantör), annars är problemet att du delar IP utåt med flera andra. Det påverkar inte vanlig användning m.m. och många program använder saker som uPnP m.m. men saker som använder specifika portar så som spel servrar gillar det inte.
Sedan en server via WiFi för spel är inget att rekommendera.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Skulle inte rekommendera att du kör en server på wifi. Tycker portforwarden ser korrekt ut om de e rätt IP osv såklart. Har du kollat så att du inte bara har sv_lan 1 i din server config/setting? Ganska vanligt att missa.

Permalänk
Medlem

Du kan se din publika IP-adress här https://www.whatismyip.com/
EDIT: Ni hade redan gjort det.

Permalänk

@Mix0r: Porten var inte öppen av någon andledning... kan det ha med att "DynDNS" inte är aktiv: https://gyazo.com/1ceddf06f3fedb2ff7ab19d4f767d406

Permalänk
Skrivet av Murre5:

Skulle inte rekommendera att du kör en server på wifi. Tycker portforwarden ser korrekt ut om de e rätt IP osv såklart. Har du kollat så att du inte bara har sv_lan 1 i din server config/setting? Ganska vanligt att missa.

Porten är inte öppen.. och sv_lan är 0. Skulle det funka annorlunda om jag körde den över ethernet kabel?

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Nej det han menar är om du har en öppen public IP från din ISP (internetleverantör), annars är problemet att du delar IP utåt med flera andra. Det påverkar inte vanlig användning m.m. och många program använder saker som uPnP m.m. men saker som använder specifika portar så som spel servrar gillar det inte.
Sedan en server via WiFi för spel är inget att rekommendera.

Sry, är ny med detta. Har ingen aning om hur man checkar detta eller ändrar :/

Permalänk
Skrivet av Larrxi:

Hur är det med mjukvarobrandväggar? Öppnat portar i windowsbrandväggen och andra eventuella brandväggar.?

Ska inte behövas?

Permalänk

UPDATE: Ja, jag har en server token

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManzHolmgren:

Ska inte behövas?

Skojar du? Har du igång windowsbrandväggen så blockar ju den allt. Du måste lägga till portarna där också..

Permalänk
Skrivet av Larrxi:

Skojar du? Har du igång windowsbrandväggen så blockar ju den allt. Du måste lägga till portarna där också..

Okej.. och hur gör jag det?

Permalänk
Inaktiv

Har du skapat ett "Login Tokens" och lagt in koden i start kommandot?, servern funkar inte annars.

http://dathost.net/blog/how-to-create-and-use-gameserver-logi...

Edit: såg du hade detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManzHolmgren:

Okej.. och hur gör jag det?

Hur? Öppna inställningarna för brandväggen och lägg till portarna. Om du nu kör csgoservern på en windowsburk. Alternativt stäng av den tills du fått csgoservern att fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManzHolmgren:

Sry, är ny med detta. Har ingen aning om hur man checkar detta eller ändrar :/

Lättaste sättet är att ringa dig internetleverantör och frågar och du har en egen publik IP eller inte, har du inte de måste de fixa det eller så får du gå via några VPN tjänst som tillhandahåller det.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood