EA/Origin support Hur kan man nå via Email/chat?

Permalänk
Medlem

EA/Origin support Hur kan man nå via Email/chat?

Någon som vet hur man kan få kontakt med ea/origin support via email/chat. Har några problem med mina konton där men all support verkar vara via telefon som jag tyvärr inte kan använda.

Permalänk
Medlem

Jag jobbade för easupport för 3-4 år sen så min info är kanske lite outdated men du går in på help.ea.com och väljer kontakta support sen klickar du i vilket spel det gäller och vilka problem du har.
Grejjen är att beroende på vad du klickar i så kommer du få olika alternativ på hur du kontaktar dom. I alla fall när jag jobbade så var du tvungen att ringa in bland annat om det handlade om ditt konto. Detta kunde även göras via chattsupport men vid tillfället fanns ingen chattsupport på svenska. Om ditt problem involverar att skicka kontouppgifter så tror jag inte du kan göra det via mejl.

Vet inte om de har chattsupport på svenska nu för tiden men du kan prova att byta språk till engelska på sidan och klicka i ditt problem för att se om du kan få upp engelska chattsupporten.

Permalänk
Medlem

@Face615: Har provat den engelska supporten, får bara telefon som alternativ där med.

Permalänk
Medlem

@Gobb: Hmm, det fungerade på min tid har jag för mig men de kanske har ändrat. Vad är ditt problem? Är det kontorelaterat ? Vilka saker väljer du under problem? Testa att välja "teknisk support" sen "anslutning"

Permalänk
Medlem

@Face615: Är kontorelaterat, kommer fram till chat när jag klickade igenom den engelska teknik supporten. Känns fel och ta kontofrågor där men jag får väll prova det.

edit:
Fick ingen kontakt, får prova igen, men tack för hjälpen iallafall.