Permalänk

>>Nätverk

Tja, hemma hos min så har vi en apple router och där den står får jag ungefär 100mb ned och 20 upp. Problemet är att jag har min dator på övervåningen så jag kan ej dra sladd från routern till datorn så jag har en sån där TP-Link grej i uttaget som aa ni vet säkert hur det funkar, problemet då är att jag bara som max på bra dagar får ungefär 30 ned och 13 upp. Min fråga lyder då att finns det något sätt jag skulle kunna få ut t.ex 100 mb i min dator med någon sorts annan teknik grejs eftersom sladd från routern till datorn ej gå.

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan se till att homeplugenheterna är anslutna till samma fas, de bör också vara AV2 typ eller nått bättre.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vad är det som hindrar dig från att dra sladd?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk

@Heinel: Jag skulle väll kunna dra sladd men då skulle den sladden behöva vara typ 40m lång eftersom jag måste dra den från nedervåningen upp till mitt rum.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viggolino:

@Heinel: Jag skulle väll kunna dra sladd men då skulle den sladden behöva vara typ 40m lång eftersom jag måste dra den från nedervåningen upp till mitt rum.

40 meter? det var allt ett högt hus

Kabel är alltid bäst, men nog borde du kunna få 100mbit via en bra homeplug med rätt förutsättningar

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Viggolino:

@Heinel: Jag skulle väll kunna dra sladd men då skulle den sladden behöva vara typ 40m lång eftersom jag måste dra den från nedervåningen upp till mitt rum.

Vilken tur att maximal tillåten kabellängd mellan aktiva enheter är 100m. Om 40m har varit det du hängt upp dig på så är det inget problem, en rulle installationskabel, lite klammer och 2 vägguttag så är bara att montera upp det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@mrqaffe: Får prata med farsan och ha det som en heldags projekt!

Permalänk

@mrqaffe: Har du nått tips på hur jag ska dra sladden isåfall genom min dörr.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Viggolino:

@mrqaffe: Har du nått tips på hur jag ska dra sladden isåfall genom min dörr.

Inte alls (genom dörren alltså), går det inte att borra tex mellan karmen och väggen om det inte redan är plats där, eller kolla tröskelkonstruktionen, det beror på konstruktionen av dörr och väggar hur man bäst löser det men en installationsborr är inte så dyr och är det en "skiv-vägg" så kanske inte ens det behövs utan man kan borra med korta borr från båda hållen för att komma genom skivan, trycka igenom nån styv pinne och dra igenom kabeln.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Går ju att borra genom både tak/golv mellan våningsplan och innerväggar för att få det snyggt och minska längden på dragningen:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB