Permalänk
Medlem

kontoåtgärd krävs?

Hejsan nu inatt fick jag en flik på min samsung s6 att kontoåtgärd krävs för det google kontot jag är inne på. Stod att något har ändrats så måste logga in igen?

Är detta någon slags bugg eller något?

Blir det bara så ibland?

Har någon okänd person loggat in på det? ( om det skulle vara så, så känns det lustigt då det inte finns någon anleding att "hacka"?)

tacksam för svar!

Permalänk
Permalänk
Medlem

puh, då behöver jag inte vara orolig. tack för svaret!

Permalänk
Medlem

Fick samma problem igår.

Permalänk
Medlem

Samma igår hos farsan, lite paranoid får man väl va'

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

"Update: Google has acknowledged that they experienced an issue with the Google Accounts engine which reverted some user’s Google Wi-Fi and OnHub routers to their initial state. Unfortunately, if yours was reset, you will have to set it up again for it to work."

Jag fick att något var ändrat på kontot så fick logga in igen, har ingen av de där routerna. Så borde ju vara något annat som strulade också kan man tycka?

Permalänk

Samma sak hände mig igår. Bytte lösenord så försvann det:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av skom1:

Hejsan nu inatt fick jag en flik på min samsung s6 att kontoåtgärd krävs för det google kontot jag är inne på. Stod att något har ändrats så måste logga in igen?

Är detta någon slags bugg eller något?

Blir det bara så ibland?

Har någon okänd person loggat in på det? ( om det skulle vara så, så känns det lustigt då det inte finns någon anleding att "hacka"?)

tacksam för svar!

Fått samma problem på min telefon med Windows.

Har klagat på mitt Google-konto och säger att jag måste åtgärda det. Loggade in på nytt (utan att byta lösen) två gånger, och sedan har det tystnat, och allt verkar rulla OK sedan i eftermiddags.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Fick samma, loggade bara in igen 1 gång så försvann det.

Permalänk
Medlem

Japp, kan ha att göra med att jag har tvåfaktorauthentisering på alla mina konton.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Uppdatering: har fått samma sak med meddelande om att Googlekontot måste åtgärdas på mina iOS-enheter också.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

har haft samma problem. dock tror jag har kommit åt en inställning då telefonen nämner någonting om företagskonto och i sin tur tvingar mig att ha PIN eller grafiskt lösenord eller dylikt för att installera appar och liknande. jag vill inte ha någon kod! fungerade utmärkt första halvåret tills sommarn kom och det blev varmt och jag börjat trycka på skärmen med låret genom fickan och antagligen då gjort någon inställning... någon som vet var denna inställning görs?

mvh