MacBook PRO 15 tum utan touchbar?

Permalänk
Medlem

MacBook PRO 15 tum utan touchbar?

Kommer behöva skaffa mig en MacBook PRO så snabbt som möjligt, kommer användas för skolarbete och videoredigering när jag reser. Dock vill jag ha den nya med USB-C men vill inte ha med touch bar då jag vet att det inte kommer vara till super stor nytta för mig samt att det är fett dyrt haha!

Försökt leta efter en MacBook 15 tum rymdgrå utan touchbar men kan inte hitta det nånstans? Eller är jag helt sämst? Kollade på deras sida men verkar vara den med MagSafe laddaren vilket jag inte vill ha då jag föredrar usb-c. Finns det att få tag på ens?

Permalänk
Medlem

Kort och gott svarat så finns inte den nya macbooken 15" utan touchbar. Det alternativet finns bara för 13"

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Jaha, ja då var jag nog ute och cyklade lite!
Tack för ditt svar. Men är 13 tum bra för mina ändamål tro?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Crayvey:

Jaha, ja då var jag nog ute och cyklade lite!
Tack för ditt svar. Men är 13 tum bra för mina ändamål tro?

Är du bunden till Mac?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte direkt, men sugen på den!

Permalänk
Proffsmoddare

Vi har köpt in några nya macbook-pro 15 på jobbet och alla macanvändare fullkomligt avskyr dem, hade utan tvekan lagt mina pengar på något annat. Jag hade en av dem som kom in i veckan och ville byta mot en windowslaptop, perfekt maskin för att snabbkonvertera inbitna mac-älskare

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Jag hade tidigare en 13" och tyckte det var rätt OK. Visst, 15" är väl lite schysstare men om jag behövde välja skulle jag ta 13" utan touchbar i alla lägen.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Kolla även på Dell XPS 15 - rekommenderas varmt!

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en 13" MBP utan touchbar, precis den du frågar om.

Jag har använt Windows i 20 år och gör det fortfarande på den stationära sidan. När det gäller bärbart har jag dock använt Mac sedan 2011. Tycker att byggkvaliteten är klart bättre än motsvarande pris för PC (jag vet, det är en helt annan diskussion, låt oss inte ta den här )

Det du kan behöva tänka på med nya MBP är att det är ett nytt tangentbord jämfört med tidigare modeller. Jag är inte helt övertygad om att jag är förtjust i det. Eftersom det är en smaksak tycker jag att du ska testa i butik först.

Annars gillar jag datorn. Smidigt format, utmärkt skärm. Tyst. Bra batteritid.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Jag sitter på en 13" MBP utan touchbar, precis den du frågar om.

Jag har använt Windows i 20 år och gör det fortfarande på den stationära sidan. När det gäller bärbart har jag dock använt Mac sedan 2011. Tycker att byggkvaliteten är klart bättre än motsvarande pris för PC (jag vet, det är en helt annan diskussion, låt oss inte ta den här )

Det du kan behöva tänka på med nya MBP är att det är ett nytt tangentbord jämfört med tidigare modeller. Jag är inte helt övertygad om att jag är förtjust i det. Eftersom det är en smaksak tycker jag att du ska testa i butik först.

Annars gillar jag datorn. Smidigt format, utmärkt skärm. Tyst. Bra batteritid.

Ah Alright! Ska kolla in den i butik imorgon så får vi se vad jag bestämmer mig för. Kollade lite hastigt sist och tyckte den såg rätt Nice ut. Gillade den stora trackpaden grymt mycket faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crayvey:

Ah Alright! Ska kolla in den i butik imorgon så får vi se vad jag bestämmer mig för. Kollade lite hastigt sist och tyckte den såg rätt Nice ut. Gillade den stora trackpaden grymt mycket faktiskt.

Svårt att inte gilla trackpaden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

Finns ju även denna med "typ" liknande specs fast retina skärm versionen "Apple MacBook Pro Retina 15" - i7 2.2GHz / 16GB / 256GB SSD / Iris Pro / Force Touch Trackpad" vad tror ni om den? Är den bättre än den nya 13 tum?

Permalänk
Medlem

Tycker nya tangentbordet är hemskt på MBP 2016.

Synd, för de tidigare MBP är ibland de som har allra bäst (tillsammans med en del ThinkPad).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av Crayvey:

Kommer behöva skaffa mig en MacBook PRO så snabbt som möjligt, kommer användas för skolarbete och videoredigering när jag reser. Dock vill jag ha den nya med USB-C men vill inte ha med touch bar då jag vet att det inte kommer vara till super stor nytta för mig samt att det är fett dyrt haha!

Försökt leta efter en MacBook 15 tum rymdgrå utan touchbar men kan inte hitta det nånstans? Eller är jag helt sämst? Kollade på deras sida men verkar vara den med MagSafe laddaren vilket jag inte vill ha då jag föredrar usb-c. Finns det att få tag på ens?

Sitter på en 15" MBP med Touch Bar som används till programmering och studier. Tangentbordet är ganska annorlunda men efter en vecka så är man van så det är inget större problem. Angående själva touch baren så kändes det först bara som en gimmick men har ändå fått användning för den när jag jobbar, kanske inte värt de extra $$$ men det är ju upp till dig själv. Ett tips är att utnyttja Mecenats studentrabatt på 10% och om du eller någon i din närhet har ett företag så kan du köpa det på företaget och slippa momsen

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Tycker nya tangentbordet är hemskt på MBP 2016.

Synd, för de tidigare MBP är ibland de som har allra bäst (tillsammans med en del ThinkPad).

Tyckte densamma första veckan, och sedan blev det en vana. Kunde sedan inte gå tillbaka till de gamla modellen. Skulle vilja tro att det är samma sak som att gå ifrån liten till en stor mobil, man vill inte gå tillbaka när man väl vant sig vid det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Tyckte densamma första veckan, och sedan blev det en vana. Kunde sedan inte gå tillbaka till de gamla modellen. Skulle vilja tro att det är samma sak som att gå ifrån liten till en stor mobil, man vill inte gå tillbaka när man väl vant sig vid det.

Jag önskar att jag tyckte som du. Skriver ofta fel, missar mellanslag mm. Har haft datorn i tre månader och det verkar inte bli bättre här

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021