Permalänk

Låg FPS

Tjena, jag bara undrar om processorn drar ner fps på spel. För jag kör CS GO för det mesta och man ska väl kunna köra det på typ en potatis. Men jag har ett RX 480 8GB som borde klara de flesta spelen, och en AMD 7850k som processor. Jag får för det mesta 50-70 In game men kan gå lägre och då blir det lite lagg...

Hjälp tack!

Var inte klar
Permalänk
Avstängd

När det kommer till CS så är det ett CPU-krävande spel och inte GPU.

Skulle tippa på att du behöver byta ut din AMD-propp mot en bättre..

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Amd är kända för att få lite fps i cs-go men i dagens läge så har valve totalsabbat cs-go med alla sina uppdateringar som har sabbat hela spelet!

Det spelar typ ingen roll vilken rigg du sitter på fps'en är för det mesta låg tyvärr!

Men din prolle är en rätt dålig cpu för spel och verkligen dålig för cs-go....
det jag råder dig till är att byta ut systemet till ett bättre tyvärr!

Permalänk

@120hz: Hela systemet? Han har ett rx 480.

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Avstängd

Din cpu är klen. Den är sämre än 2500k och de är en 6år gammal i5a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Amd är kända för att få lite fps i cs-go men i dagens läge så har valve totalsabbat cs-go med alla sina uppdateringar som har sabbat hela spelet!

Det spelar typ ingen roll vilken rigg du sitter på fps'en är för det mesta låg tyvärr!

Men din prolle är en rätt dålig cpu för spel och verkligen dålig för cs-go....
det jag råder dig till är att byta ut systemet till ett bättre tyvärr!

Jag har då alltid minst 150 fps de fåtal gånger jag spelar CSGO med datorn i sign.
150 fps är inte lågt i mina ögon.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

@gylldevik:

Läs mellan raderna.. systemet AMD 7850K budget system... MINUS 480x bättre så?

Permalänk

@120hz: Ja, processorn är ju skräp

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ürkel:

Jag har då alltid minst 150 fps de fåtal gånger jag spelar CSGO med datorn i sign.
150 fps är inte lågt i mina ögon.

För CS är det mycket lågt. Brukade ha runt 350fps stabilt, nu ligger den runt 200 i mm efter alla värdelösa uppdateringar.

Permalänk
Medlem

Det är cpu som är för dålig gpu räcker långa vägar ifall du kör i 1080p.

Permalänk

TACK FÖR ALLA SVAR!

Permalänk
Medlem

Tycker du borde få lite mera fps än sådär i cs go.

Vad kör du med för cpu kylare ?
kanske kan vara så att den går för varmt och klockar ned sig för att inte gå för varmt och utanför strömspecifikation/tdp
över 74c så klockar den ned sig.

kika temperaturer med hwmonitor igång i bakgrunden medans du spelar.
(Antar att skärm såklart är inkopplad på grafikkortet och vertical sync är av tillsammans med laptop power mode som är en fps limiter i cs go ?)

http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
Ladda ned zip versionen så slipper du installern som är konfigurerad att skicka med en massa slumpmässiga program på den som bara trycker yes,accept osv...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb