Grafikfel? EVGA GeForce GTX 1070 SC

Permalänk

Grafikfel? EVGA GeForce GTX 1070 SC

Hej

skulle behöva hjälp med bedömning om det skall se ut så här eller om det är något fel

Spelen som jag sett detta i är : Doom, ETS2 och FS17

Dold text

Problemet är som störst i FS17.

Har testat olika drivrutiner. kört ddu och bara istallerat grafikdrivrutinern, Testat olika grafikinställningar, kört med bara en skärm, Har senaste bios till moderkortet
Grafikkortet körs i stock och med uppdaterad bios för dess micron minnen :86.04.50.00.70
Installerat om FS 17 utan förändring
Har försökt jämföra med bilder från FS17 samt kollat om någon annan sett samma sak utan att hitta något
Så är det jag som har för höga förväntningar eller är det något fel?

Spec:
cpu: i5-3570k @4.3
MB: Msi Z7A-GD65
Minne: 16 gb 1600mhz
GFX: EVGA GeForce GTX 1070 SC
PSU: Antec 650w bronze

Permalänk
Medlem

Ser ärligt talat inte vad som är fel...

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Skrivet av Vimsig:

Ser ärligt talat inte vad som är fel...

Okej för jag ser vad som liknar Kompressionsartefakter väldigt tydlig i områdena jag har ringat in. men antar att det är normalt då och att jag har för höga krav.

Permalänk
Medlem

Skulle förmoda att artefakterna sitter i texturerna för spelen och inte grafikkort, artefakter brukar väl vara hyffsat tydliga och pixlade om grafikkortet är trasigt?

Visa signatur

EVGA Z77 FTW, Intel i73770K@3,8GHz, Strix GTX970 OC 4gb, 16GB Corsair Vengeace, Razer Deathadder, Steelseries Apex 350, Plantronics Rig, Windows 10 64bit

Permalänk
Skrivet av Nrldsgld:

Skulle förmoda att artefakterna sitter i texturerna för spelen och inte grafikkort, artefakter brukar väl vara hyffsat tydliga och pixlade om grafikkortet är trasigt?

Så kan det absolut vara dock så som det ser ut i Farming simulator 17 så tycker jag det är konstigt ingen annan har klagat. iaf vad jag har hittat.

Tror dock jag har hittat vad som kan vara problemet i vissa spel. satt och spelade Motorsport Manager och såg riktigt fula artefakter i vissa vinklar. och problemet i det spelat va inställnignen screenspace reflections. och detta verkar vara en vanlig bieffekt av den inställningen. kan tänka mig att detta är samma problem som jag ser i doom (ej kontrollerat) dock finns det inte någon sådan inställning i FS17. men troligtvis är det någon grafik teknik som skapar artefakter som jag är känslig för

Permalänk
Medlem

@Kalas_konrad: Finns säkert några settings för såna där saker i Nvidia kontrollpanelen. Fråga mig dock inte vad för inställningar det sitter i

Visa signatur

EVGA Z77 FTW, Intel i73770K@3,8GHz, Strix GTX970 OC 4gb, 16GB Corsair Vengeace, Razer Deathadder, Steelseries Apex 350, Plantronics Rig, Windows 10 64bit