Chassi för flera system med KVM switch eller liknande

Permalänk
Medlem

Chassi för flera system med KVM switch eller liknande

Jag är ute efter ett chassi med plats för två system (moderkort, processor, minnen etc.) och en KVM switch eller snarlik funktion. Jag vill kunna växla mellan systemen med olika OS utan att behöva koppla om mina två skärmar, tangentbord och mus. Har letat själv ett tag utan framgång och tänkte höra om någon här har koll på sånt. De dual-system chassin jag hittade saknade kvm switch men det borde jag finnas någon sådan lösning tänker jag.

Chassit får gärna vara så litet och lätt som möjligt men jag föredrar om jag skulle få plats med det ATX moderkort jag redan har.

För att förekomma eventuella kommentarer så kan jag meddela att jag är väl medveten om att jag kan använda virtuell maskin eller ha flera OS installerade men det passar inte mig.

P.s. var inte säker på att det hörde hemma bland chassi trådarna. Om jag är ute och cyklar får ni gärna påpeka det och hur/om jag kan flytta tråden.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

http://www.dell.com/us/business/p/poweredge-vrtx/pd

All of the above och du får fin throughput på nätverket och lagring

Permalänk
Medlem

Bifogar en ritning på ungefär det upplägg jag är ute efter (har två datorer och inte fyra).

Jag är ute efter efter någon lösning där jag kan ha de bägge datorerna och eventuell kvm switch i ett chassi. KVM switchen är inget måste om det finns något annat alternativ som tillåter mig att använda samma skärmar, mus och tangentbord till de bägge datorerna i chassit.

Permalänk
Permalänk
Medlem

@roev: Kanske var otydlig. Jag är ute efter någon intern lösning. Här skulle jag ju tvingas ha en extern kvm och då kan jag ju ta vilket dual-system chassi som helst..

Permalänk
Medlem
Skrivet av md_89:

Bifogar en ritning på ungefär det upplägg jag är ute efter (har två datorer och inte fyra).

https://www.lindy.co.uk/images/4-port-dual-head-dual-link-dvi-i-kvm-switch-pro-with-ttu-p7387-5059_zoom.jpg

Jag är ute efter efter någon lösning där jag kan ha de bägge datorerna och eventuell kvm switch i ett chassi. KVM switchen är inget måste om det finns något annat alternativ som tillåter mig att använda samma skärmar, mus och tangentbord till de bägge datorerna i chassit.

Lian Li PC-D666 men en intern/ 5.25" kvm vettefan om det finns..

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10