Problem med PLEX och Philips 55PUT6401, behöver eran hjälp!

Permalänk
Testpilot

Problem med PLEX och Philips 55PUT6401, behöver eran hjälp!

Hejsan!

Har redan en skrivit tråd om detta direkt på PLEX forumet, så om det är okej så kopierar jag in problemet här direkt

Original inlägg

Hey!
So I will try to make this as short, easy to read and clear as possible.

I've got a problem with playing back series/movies on my "Philips 55PUT6401" while the media format is in MKV. It's an Android TV running the latest Android TV version available (publicly) with the latest PLEX app installed.

I will run down what is happening:
* I press play
* Screen goes white/black/grey
* Sound starts playing in the background
* After around 10-20 seconds it all stops and I get a message saying my network is too slow.

The weird part is movies/series work just perfectly fine on the host computer, my mobile phone(Android), Tablet (Android) and laptop with no problems what so ever - Just my Philips 55PUT6401 refuses to play nice.
I managed to narrow it down to MKV being at fault by converting an episode of Fate/Stay Night from MKV to MP4 using handbrake, it then played back flawlessly on my TV as well.

The computer/network running PLEX should be more than capable, specs:
CPU: i7 6700k@4.6Ghz
RAM: 32Gb 2133Mhz
LAN: Gigabit LAN (ASUS N56U)
WAN: 250/10 Fiber (CAT 6 - ASUS N56U)

Anyone have an idea of what the issue might be, anything wrong with my server settings?
(Can post screenshots if need be)

If the issue is with the TV, and TV only - Can someone recommend a good way of converting videos en masse? Handbrake only does 1 file at a time, so I have to manually sit and give input all the time while converting.

If you've read this far, thank you!
I sincerely need your help, thanks in advance //Yatagarasu

Dold text

Förstår att detta är ett primärt svenskt forum, men tar för givet att dem flesta här kan förstå Engelska rätt bra med!

Tack på förhand!
//Yatagarasu

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att din tv har ett långsamt nätverkskort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kör du TV via Wi-Fi har du problemet där, jag får samma felmeddelande på min Nvidia box som jag matar via Wi-Fi,

Mvh

Permalänk
Medlem

Lösningen du söker heter Chromecast.
Har flera som är inne på min Plex och tittar dagligen, alltid problem med de inbyggda TV "Smart"-funktionerna.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av mmarks:

Kan det vara så att din tv har ett långsamt nätverkskort?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ingen aning faktiskt.
Netflix och allt annat funkar ju prima utan problem.

Skrivet av Grimreaper:

Kör du TV via Wi-Fi har du problemet där, jag får samma felmeddelande på min Nvidia box som jag matar via Wi-Fi,
Mvh

Jag matar TV'n via Ethernet kabel, CAT5e som går igenom en 100/100 switch med source på 1000/1000(router).

Skrivet av TrueType:

Lösningen du söker heter Chromecast.
Har flera som är inne på min Plex och tittar dagligen, alltid problem med de inbyggda TV "Smart"-funktionerna.

Tror det inte verkar bättre än så..
Trodde jag skulle slippa CC när jag fick en nyare smart-TV faktiskt, men så verkar inte fallet tyvärr.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot

Aja, jag verkar inte kunna lösa detta utan får köra genom PS4.an istället, fungerade med PLEX-appen där utan problem!

Tackar alla som skrivit!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >