Hörlurar för film och spel

Permalänk
Medlem

Hörlurar för film och spel

Mitt "CM Storm Sirus 5.1" headset som jag köpte året 2012 har slutat fungera och nu behöver jag något nytt.

Vad är bra hörlurar för både spel och surround sound filmer?

T ex, om jag tittar på en 5.1-ljud film med ett stereo headset, kan man ändå kunna höra ljudet från de bakre kanalerna komma bakifrån?

Budget: 1000-2000 kr

Enligt MSI stöder ljudkortet upp till 600 ohm hörlurar. Vet inte hur sant det är dock.

Moderkort - MSI Z87-G45 GAMING

Permalänk
Medlem

Philips Fidelio X2

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd

Fidelio X2.

Ja om du glor på en 5.1 eller 7.1 film så hör du de andra kanalerna. Bäst ihop med t.ex. Dolby Headphone & 7.1 Speaker Shifter med 7.1 input som finnes i t.ex. Asus ljudkort.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Ser att de kostar 999 på Elgiganten.. Drar förmodligen dit imorgon och kanske köper de. De verkar vara bra enligt många..

Permalänk
Medlem

@RSX: Köpte mina för ett par hundra dyrare när det var rea förra gången på dem. Ångrar mig inte en sekund! Riktigt bra ljud och riktigt bekväma, iallafall för mig. Jag har ett lite större huvud och öron så för mig klämmer väldigt många andra headset/hörlurar åt och blir snabbt obekväma, dessa blir inte det.

Kör dem förstärkta med ett ljudkort på max gain och det förbättrar ljudet väldigt.

Permalänk
Medlem

Sådär! Åkte och köpte de tidigare idag.. Är jättenöjd än så länge.