Gtx 980 problem med fullscreen / byta till 1080

Permalänk
Avstängd

Gtx 980 problem med fullscreen / byta till 1080

Kör just nu 980 i sli men är bra sugen på ett 1080 men frågan är om det är värt pengarna. Den enda skillbaden är väl egentligen att jag får mer Vram. Har för övrigt inte haft problem alls då spelen jag kör har fungerat helt okej. Vissa scalar inte så bra men det visste jag innan. Det enda problemet är väl att jag inte kan köra fullscreen för då får jag ett flimmrande på skärmen har provat byta sli kontakt utan resultat misstänker att det kan vara sli bryggan. Någon som vet hur jag ska lösa det samt tycker ni det är värt en uppgradering ska tilläga att jag har en 1080 skärm men använder dsr ibland.

Permalänk
Medlem

Det är väll vad din ekonomi säger och vilka spel du kör?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att vänta på mer info om 1080ti, även ev vega.

980sli är snabbare än 1080 OM spelet kan skala sli.

men ett singel kort drar mindre kräm och är därmed inte lika varmt, funkar bättre i majoriteten av spel och mindre pysslande.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Avstängd

@Sporkies: Jag kör lite allt möjligt. Tomb raider. Gta . Witcher 3 skyrim. Lite allt möjligt.

Permalänk
Medlem

Ja det är ju inte ett gigantiskt prestandakliv mellan 980SLI och en 1080. Du slipper väll tänkta på SLI och du får mer minne som du sa men det är ju subjektivt om det är värt investeringen.

Visa signatur

R7 3700X IF CLK 1800 | 16GB 3466MHz CL16 | PALIT DUAL RTX 3060Ti

Open Image Denoiser > Optix Denoiser ?

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag nog stanna kvar på GTX 980 sli. Och vänta till GTX 1180 eller om de kommer heta 2080 Alternativt det AMD släpper.
Flimmerproblemet borde ju gå att lösa på något vis.

Säljer du dina GTX 980 vet jag inte vad du får men säg 2000kr st (folk ger i alla fall 1500 för 970kort senast jag kikade) Och då behöver du ju lägga 3000kr till för att få ett 1080.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

@jOnÄTÄn: ja känns inte som att det är värt att lägga 3lax för mer ram då jag ändå lirar i 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikgamer91:

@jOnÄTÄn: ja känns inte som att det är värt att lägga 3lax för mer ram då jag ändå lirar i 1080p

Där har du svaret tycker du inte det känns värt själv så är det inget du ska göra

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

@jOnÄTÄn: haha men samtidigt så är det en prestanda ökning så blir jag ju sugen

Permalänk
Medlem

Flimmrar i fullscreen? Det är inte så att du sitter på en 144 hz skärm?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

Flimmrar i fullscreen? Det är inte så att du sitter på en 144 hz skärm?

Hej,

Jag har samma problem med att bilden flimrar. Dock har jag 2 st 970 i sli som jag kör på en XB270HU 144 hz. Har detta problem i flera titlar,
senast i Ghost Recon Wildlands. Vad kan detta bero på? Har sökt runt en del om just detta fel och det verkar som att just detta flimmer med två kort i Sli går långt tillbaka i tiden. Fruktansvärt störigt och jag hittar ingen lösning på detta! Satsa på 1080 Ti och aldrig mer Sli?

Mvh

Permalänk
Avstängd

@Samura_666: Jag misstänker att det kan vara bryggan. Jag har köpt 2 st av en trevlig man här på sweclockers som är på väg just nu.

Permalänk
Avstängd

PROBLEM LÖST det var bryggan det var fel på fick hem en ny från webhallen idag. Har också fler på väg från en användare här så om någon har samma problem och behöver en brygga så Pm