Guide på hur jag tar bort bloatware i samsung s7?

Permalänk
Medlem

@V.Rossi: Om du kör firefox så finns det ett tillägg som heter Dark bg & Light text där man kan ställa färger själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

En lösning borde vara att köra en webbproxy på telefonen i sig, liknande denna lösningen:
https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1281738

Har du koll på style-sheets, så är det enkelt att ändra webbsidor via en proxy. Blockerade bland annat annonser på det sättet innan webbläsarna fick stöd för Adblock i tillägg.

Själv nöjer jag mig däremot med program som F.lux och Darker för "nattläge" på mobilen. De programmen ger lite bättre kontroll än det inbyggda Night Mode som kom i Android 6.0.

Exakt så, men jag får det inte att fungera. När jag installerar och startar om Autostart och därefter ska skapa mappen opt/... Så vet jag inte ens var appen ligger. Hur ska jag skapa mappen?
Och var ligger den installerade appen Autostart?

Det andra har jag ingen koll på men ditt förra inlägg om att köra en annan webläsare är ok. Jag kör den vid sidan av men vill som sagt helst få det att fungera i chrome.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ojz0r:

@V.Rossi: Om du kör firefox så finns det ett tillägg som heter Dark bg & Light text där man kan ställa färger själv.

Bra, ska prova den också!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

tyckte inte min s7 edge hade massa skit installerat ? det var ju värre förr dom har blivit bättre nu.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av HazZarD:

tyckte inte min s7 edge hade massa skit installerat ? det var ju värre förr dom har blivit bättre nu.

Det är fortfarande mycket installerat i form av användarappar.
Flasha Decent Ulitralute rom Nougat 1 så får du se på bantad:)

Permalänk
Medlem

Får inget att fungera med chrome. Känns skumt, måste finnas nån guide på att få all ljus bakgrund till svart och texten vit.

Tacksam om nån har nåt skript att köra via TWRP eller bara nån inställning.

Permalänk
Medlem

Finns det någol modul i xposed som kan justera bakgrundsfärg och text för alla appar?

Vill ha svart där det är vitt i alla appar.

Skickades från m.sweclockers.com

Måste väl finnas nån app som kan få allt mörkare i alla appar samt själva ROMens färger till svart istället för vitt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ojz0r:

@V.Rossi: Om du kör firefox så finns det ett tillägg som heter Dark bg & Light text där man kan ställa färger själv.

Vet du hur jag kan zooma in vissa ytor i firefox utan att det jag zomar in hamnar utanför ramen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Titanium backup om det inte redan nämnts låter dig ta bort all skit som kommer med telefonen.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

@V.Rossi: Nja det vet jag inte, det kan vara en brist i appen. Du har inte kollat om det finns något tillägg som kan lösa det problemet. Själv har jag använt firefox på android i 5-6 år utan att jag har upplevt det som problem men jag kanske är blind då jag knappt har testat andra webbläsare än just firefox och tidigare opera.

Permalänk
Medlem

Jaha så verkar youtubereklamen vara tillbaka trots att man har Xposed.

Någon lösning?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://imgur.com/a/28bfp

Nu har man fått grym batteritid.

Skärmen på ungefär 30 procent ljusstyrka och en del svart bakgrund.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nån som vet varför greenify inte längre lägger apparna i hibernated-läget?

Nåmting håller apparna vakna i bakgrunden och batteriet har plötsligt börjat dra mycket.

Snälla hjälp!

Från 1 procent över natten till 15 procent!

Skickades från m.sweclockers.com